0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ismered az Atecát? Ismered a Karoqot, a Skoda kisebbik SUV-ját! 

Bemutatkozott a Skoda Karoq

·

Ha korábban jön, mint a SEAT Ateca, ma a Skoda kompakt SUV-ja viselhetné az Autobest 2017 címet. Minden részletével bemutatkozott.

%KA%A Skoda Karoq lényegében egy SEAT Ateca, de a Skoda Kodiaq dizájnjával%KA%

A Skoda Karoq lényegében egy SEAT Ateca, de a Skoda Kodiaq dizájnjával

Eddig is egészen sok mindent, így a SEAT Atecával lényegében egyező méreteit is tudhattuk a Skoda Karoq kompakt SUV-ról, ami nem csak műszakiságával, gyártóhelyével is egyezik spanyol testvérével, mindkettő a Skoda üzemében, Kvasinyban épül.

A Skoda most Stockholmban rántotta le a leplet a 4382x1841x1605 mm-es, 2630 mm tengelytávú, alapesetben 521 literes, de a kivehető VarioFlex üléses esetén 479-588 liter között sokféleképp variálható csomagterű SUV-ról. A Karoq nem csupán a márkától már megszokott raktérmérettel (az ülések kiemelésével 1810 liter a maximális tér), hanem a moduláris, akár wifi hotspotot is adó hifirendszerrel is kategóriabajnok kíván lenni. Automatikus segélyhívás, CareConnect applikáció Android Auto és Apple CarPlay kompatibilitás egyaránt elérhető lesz, ahogyan a szintén ismert Phonebox is, amely vezeték nélkül is az autó saját antennájával köti össze készülékünket, továbbá szintén vezeték nélküli töltést is ad.

%KA%Akár elektromos mozgatású, virtuális pedállal nyitható csomagtérajtót is kaphat%KA%

Akár elektromos mozgatású, virtuális pedállal nyitható csomagtérajtót is kaphat

A formaterv a Kodaiqot ismerve nem nagy meglepetés, de az Ateca után az sem, hogy akár full LED fényszóróval is kérhetjük, a felniméret alapból 16, a magasabb felszereltségeknél 17 colos, opcióként azonban 19 colos kerekek is elérhetők. A csakis turbós egységeket soroló motorpaletta egyszerre építkezik az Ateca és a frissített Golf VII választékából. Az alapgép háromhengeres 1,0 literes 115 lóerővel, a benzines csúcsmotor egyelőre a hengerlekapcsolásra is képes 1.5 TSI Evo, ami 150 lóerős teljesítménye és az alaphoz mérten mintegy 20%-kal jobb 100 km/órára gyorsulása ellenére is takarékosabb annál (5,1 vs. 5,2 l/100 km). A dízelek közül az 1,6 literes 115 lóerős, míg a 2,0 literes 150 és 190 lóerős teljesítménnyel is elérhető − itt is igaz, hogy a nagyobb motor takarékosabb lehet, legalábbis a 150 lóerős az, a 190 lovas, csakis összkerékhajtással és 7 fokozatú DSG-vel szerelt csúcsdízel már nem.

%KA%Ha ismerjük a Skoda modelljeit, szemből is megkülönböztethető lesz a Kodiaqtól, lámpái akár mind LED-esek%KA%

Ha ismerjük a Skoda modelljeit, szemből is megkülönböztethető lesz a Kodiaqtól, lámpái akár mind LED-esek

Az ismerős elvű, elöl MacPherson, hátul multilink futómű az erősebben felszerelt verziókban elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat kap, a sofőr Comfort, Standard és Sport beállítások közül választhat. Az összkerékhajtás szintén ismerősen csak az ESP jelei alapján küld nyomatékot hátra, a terepképességeket fokozza az elektronikus differenciálzár, a visszagurulásgátló és lejtmenetvezérlő is. Ha valaki komolyabban terepezne a Karoqkal, rendelhet alsó védelmet adó "rossz út" csomagot. Az országúti vezetést, illetve a sofőrt adaptív tempomat, holttérfigyelő, gyalogosfelismerős városi koccanásgátló és kamera alapú táblafelismerő is támogathatja. Simply Clever praktikákból 30 juthat a Karoq fedélzetére, egy részük csak extraként, mint például az elektromos mozgatású csomagtérajtó nyitásáért felelős virtuális pedál. A Karoq teljes bemutatkozása a nyáron várható, a piacra vélhetően a második félévben, ősz körül érkezik majd.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Ez is érdekes lehet:
 

Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható...

Ne fájjon a feje miatta!

Bármelyikünkkel megtörténhet, hogy hűséges autónk váratlanul felmondja a szolgálatot. Ez nyaralás...

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Újabb információk szivárogtak ki a VW Golf nyolcadik generációjáról

A Golf jelenleg futó hetedik generációja csupán pár hónapja kapott frissítést, a legfrissebb...

Mire megy a leggyorsabb Tesla egy 1000 lovas Supra ellen?

Sorra alázza a Tesla csúcsváltozata a szupersportkocsikat, nem igazán talál legyőzőre. Ezúttal...

A Megane RS érkezésével frissül a GT is

Szabadalmi fotóin már szinte minden látszik, annál biztos, hogy több, mint első hivatalos szereplésén...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

Tartarus írta: 2 hónapja
pernye írta: 2 hónapja

Hozzászoktunk, hogy az eddigi Skoda modellek mindig túlnőtték saját kategóriájukat, és ezt a marketing szövegek is rendre kihangsúlyozták, mondván: többet kap a vásárló. Én csalódott vagyok, mert azt vártam, hogy a Tiguan és nem az Ateca padlólemezét kapja majd a Yeti utódja. Ezek után kíváncsi vagyok, hogy hova lövik majd be az árát, mert a kompakt SUV osztályban most éppen nem egy Skoda a legnagyobb, sőt, a legtöbb konkurensénél inkább még rövidebb is (a tengelytávról nem is beszélve), vagyis éppen hogy belefér ebbe a méretosztályba.



Mindemellett inkorrektnek tartom az egész VW palettán az 1.2-es TSI motor "betiltását" és a háromhengeres 1.0-ás egység erőltetését. Józan gondolkodású vásárló ugyebár nem fog 2017-ben Wartburg-motoros autót venni, de köztes lépcső nincs, csak a feleslegesen kigyúrt 1.4 (illetve most már 1.5) TSI, nem kevés felárért. Ez az egész üzletpolitika hasonlít ahhoz, amikor kihozták a VII-es Golf szuperolcsó alapverzióját, közben tudták, hogy egy ilyen konfigurációt soha senki nem fog venni, de el lehet mondani, hogy milyen mélyről indulnak az árak.


ohh már nincs meg az 1.4-es szívó benzines?

A válaszoláshoz belépés szükséges
pernye írta: 2 hónapja

Hozzászoktunk, hogy az eddigi Skoda modellek mindig túlnőtték saját kategóriájukat, és ezt a marketing szövegek is rendre kihangsúlyozták, mondván: többet kap a vásárló. Én csalódott vagyok, mert azt vártam, hogy a Tiguan és nem az Ateca padlólemezét kapja majd a Yeti utódja. Ezek után kíváncsi vagyok, hogy hova lövik majd be az árát, mert a kompakt SUV osztályban most éppen nem egy Skoda a legnagyobb, sőt, a legtöbb konkurensénél inkább még rövidebb is (a tengelytávról nem is beszélve), vagyis éppen hogy belefér ebbe a méretosztályba.

Mindemellett inkorrektnek tartom az egész VW palettán az 1.2-es TSI motor "betiltását" és a háromhengeres 1.0-ás egység erőltetését. Józan gondolkodású vásárló ugyebár nem fog 2017-ben Wartburg-motoros autót venni, de köztes lépcső nincs, csak a feleslegesen kigyúrt 1.4 (illetve most már 1.5) TSI, nem kevés felárért. Ez az egész üzletpolitika hasonlít ahhoz, amikor kihozták a VII-es Golf szuperolcsó alapverzióját, közben tudták, hogy egy ilyen konfigurációt soha senki nem fog venni, de el lehet mondani, hogy milyen mélyről indulnak az árak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Hirdetés

SKODA tesztek

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Clever teszt

Egy ok az elégedettségre - Skoda Fabia Combi teszt

A Skoda Fabia kombiban az a jó, hogy kicsit sem feltűnő, és 4 milliós áron ő a kisautók svájci bicskája. Egy jó megoldás a mindennapokra.


Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170 teszt

Nem szegény ember Audija. Skoda Superb teszt

Eddig is kiváló és elképesztően tágas autó volt a Superb, most is annak találtuk. A Skoda frissített zászlóshajóját DSG-s dízel kombiként teszteltük.


Skoda Rapid 1.2 Tsi Ambition teszt

Olcsónak tűnik, de nem az - Skoda Rapid 1.2 Tsi teszt

Éppen csak nem alap, de leggyengébb turbómotorjával, kielégítő ellátmánnyal járt nálunk a Skoda olcsónak szánt, ám méretes, limuzinnak tűnő ötajtós modellje, a Rapid.


Skoda Citigo 1.0 75 LE Elegance teszt

Egy literrel Horvátországba? Skoda Citigo teszt Videó

Komoly kihívást kapott a Skoda Citigo: egyetlen - hosszú - hétvége alatt tekertünk vele Horvátországba és vissza. Fájdalommentesen sikerült.


Skoda Yeti teszt

Amikor a látszat csalhat

Hiába vezettük pár percet a bemutatón, a Skoda Yeti Experience 2.0 CR TDI 4x4 tesztautó átvételekor mégsem voltunk vele tisztában, vajon egy mindentudó terepes-mindenest, vagy csupán egy dizájnos divatcikket lesz-e szerencsénk személyében megismerni.


Még több SKODA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Padlógázra törölhetsz ablakot! Videó

5 napja – Sztori

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen, hogy egy tökéletes ablaktörlés elég sokba fog kerülni.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SKODA OCTAVIA 1.6 Ambiente MAGYAR KLÍMÁS GYÖNYÖRŰ!!

SKODA OCTAVIA 1.6 Ambi...

Ár: 1.370.000 Ft

Évjárat: 2005 / 8

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SKODA OCTAVIA 1.9 PD TDi Classic

SKODA OCTAVIA 1.9 PD T...

Ár: 1.790.000 Ft

Évjárat: 2007 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA Combi 1.6 CR TDI Classic DPF

SKODA OCTAVIA Combi 1....

Ár: 1.980.000 Ft

Évjárat: 2010 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!