0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ismered az Atecát? Ismered a Karoqot, a Skoda kisebbik SUV-ját! 

Bemutatkozott a Skoda Karoq

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha korábban jön, mint a SEAT Ateca, ma a Skoda kompakt SUV-ja viselhetné az Autobest 2017 címet. Minden részletével bemutatkozott.

%KA%A Skoda Karoq lényegében egy SEAT Ateca, de a Skoda Kodiaq dizájnjával%KA%

A Skoda Karoq lényegében egy SEAT Ateca, de a Skoda Kodiaq dizájnjával

Eddig is egészen sok mindent, így a SEAT Atecával lényegében egyező méreteit is tudhattuk a Skoda Karoq kompakt SUV-ról, ami nem csak műszakiságával, gyártóhelyével is egyezik spanyol testvérével, mindkettő a Skoda üzemében, Kvasinyban épül.

A Skoda most Stockholmban rántotta le a leplet a 4382x1841x1605 mm-es, 2630 mm tengelytávú, alapesetben 521 literes, de a kivehető VarioFlex üléses esetén 479-588 liter között sokféleképp variálható csomagterű SUV-ról. A Karoq nem csupán a márkától már megszokott raktérmérettel (az ülések kiemelésével 1810 liter a maximális tér), hanem a moduláris, akár wifi hotspotot is adó hifirendszerrel is kategóriabajnok kíván lenni. Automatikus segélyhívás, CareConnect applikáció Android Auto és Apple CarPlay kompatibilitás egyaránt elérhető lesz, ahogyan a szintén ismert Phonebox is, amely vezeték nélkül is az autó saját antennájával köti össze készülékünket, továbbá szintén vezeték nélküli töltést is ad.

%KA%Akár elektromos mozgatású, virtuális pedállal nyitható csomagtérajtót is kaphat%KA%

Akár elektromos mozgatású, virtuális pedállal nyitható csomagtérajtót is kaphat

A formaterv a Kodaiqot ismerve nem nagy meglepetés, de az Ateca után az sem, hogy akár full LED fényszóróval is kérhetjük, a felniméret alapból 16, a magasabb felszereltségeknél 17 colos, opcióként azonban 19 colos kerekek is elérhetők. A csakis turbós egységeket soroló motorpaletta egyszerre építkezik az Ateca és a frissített Golf VII választékából. Az alapgép háromhengeres 1,0 literes 115 lóerővel, a benzines csúcsmotor egyelőre a hengerlekapcsolásra is képes 1.5 TSI Evo, ami 150 lóerős teljesítménye és az alaphoz mérten mintegy 20%-kal jobb 100 km/órára gyorsulása ellenére is takarékosabb annál (5,1 vs. 5,2 l/100 km). A dízelek közül az 1,6 literes 115 lóerős, míg a 2,0 literes 150 és 190 lóerős teljesítménnyel is elérhető − itt is igaz, hogy a nagyobb motor takarékosabb lehet, legalábbis a 150 lóerős az, a 190 lovas, csakis összkerékhajtással és 7 fokozatú DSG-vel szerelt csúcsdízel már nem.

%KA%Ha ismerjük a Skoda modelljeit, szemből is megkülönböztethető lesz a Kodiaqtól, lámpái akár mind LED-esek%KA%

Ha ismerjük a Skoda modelljeit, szemből is megkülönböztethető lesz a Kodiaqtól, lámpái akár mind LED-esek

Az ismerős elvű, elöl MacPherson, hátul multilink futómű az erősebben felszerelt verziókban elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat kap, a sofőr Comfort, Standard és Sport beállítások közül választhat. Az összkerékhajtás szintén ismerősen csak az ESP jelei alapján küld nyomatékot hátra, a terepképességeket fokozza az elektronikus differenciálzár, a visszagurulásgátló és lejtmenetvezérlő is. Ha valaki komolyabban terepezne a Karoqkal, rendelhet alsó védelmet adó "rossz út" csomagot. Az országúti vezetést, illetve a sofőrt adaptív tempomat, holttérfigyelő, gyalogosfelismerős városi koccanásgátló és kamera alapú táblafelismerő is támogathatja. Simply Clever praktikákból 30 juthat a Karoq fedélzetére, egy részük csak extraként, mint például az elektromos mozgatású csomagtérajtó nyitásáért felelős virtuális pedál. A Karoq teljes bemutatkozása a nyáron várható, a piacra vélhetően a második félévben, ősz körül érkezik majd.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Ez is érdekes lehet:
 

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Minden, amit a fékekről, fékrendszerekről tudni érdemes

A biztonságos közlekedés alapvető eleme a fékrendszer, a legtöbb esetben mégsem kap kellő figyelmet...

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba...

Villanyautózás percdíjért? Úgy tűnik, Budapesten is működik

Már 10 hónapja használható Budapesten a közösségi villanyautó-megosztás, azaz a GreenGo. Működőképesnek...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

Tanul a Renault, ezért alig nyúlt a Duster formájához

A Dacia slágermodellje lett a Duster, ami a SUV-hullám meglovagolása mellett még a válságból...

A gázolaj áremelését a benzin árcsökkentése követi a héten

Míg szerdán a gázolaj ára nőtt, pénteken a benzin ára lejjebb kerül.
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

Tartarus írta: 4 hónapja
pernye írta: 4 hónapja

Hozzászoktunk, hogy az eddigi Skoda modellek mindig túlnőtték saját kategóriájukat, és ezt a marketing szövegek is rendre kihangsúlyozták, mondván: többet kap a vásárló. Én csalódott vagyok, mert azt vártam, hogy a Tiguan és nem az Ateca padlólemezét kapja majd a Yeti utódja. Ezek után kíváncsi vagyok, hogy hova lövik majd be az árát, mert a kompakt SUV osztályban most éppen nem egy Skoda a legnagyobb, sőt, a legtöbb konkurensénél inkább még rövidebb is (a tengelytávról nem is beszélve), vagyis éppen hogy belefér ebbe a méretosztályba.



Mindemellett inkorrektnek tartom az egész VW palettán az 1.2-es TSI motor "betiltását" és a háromhengeres 1.0-ás egység erőltetését. Józan gondolkodású vásárló ugyebár nem fog 2017-ben Wartburg-motoros autót venni, de köztes lépcső nincs, csak a feleslegesen kigyúrt 1.4 (illetve most már 1.5) TSI, nem kevés felárért. Ez az egész üzletpolitika hasonlít ahhoz, amikor kihozták a VII-es Golf szuperolcsó alapverzióját, közben tudták, hogy egy ilyen konfigurációt soha senki nem fog venni, de el lehet mondani, hogy milyen mélyről indulnak az árak.


ohh már nincs meg az 1.4-es szívó benzines?

A válaszoláshoz belépés szükséges
pernye írta: 4 hónapja

Hozzászoktunk, hogy az eddigi Skoda modellek mindig túlnőtték saját kategóriájukat, és ezt a marketing szövegek is rendre kihangsúlyozták, mondván: többet kap a vásárló. Én csalódott vagyok, mert azt vártam, hogy a Tiguan és nem az Ateca padlólemezét kapja majd a Yeti utódja. Ezek után kíváncsi vagyok, hogy hova lövik majd be az árát, mert a kompakt SUV osztályban most éppen nem egy Skoda a legnagyobb, sőt, a legtöbb konkurensénél inkább még rövidebb is (a tengelytávról nem is beszélve), vagyis éppen hogy belefér ebbe a méretosztályba.

Mindemellett inkorrektnek tartom az egész VW palettán az 1.2-es TSI motor "betiltását" és a háromhengeres 1.0-ás egység erőltetését. Józan gondolkodású vásárló ugyebár nem fog 2017-ben Wartburg-motoros autót venni, de köztes lépcső nincs, csak a feleslegesen kigyúrt 1.4 (illetve most már 1.5) TSI, nem kevés felárért. Ez az egész üzletpolitika hasonlít ahhoz, amikor kihozták a VII-es Golf szuperolcsó alapverzióját, közben tudták, hogy egy ilyen konfigurációt soha senki nem fog venni, de el lehet mondani, hogy milyen mélyről indulnak az árak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Hirdetés

SKODA tesztek

Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Bocs, a medvékre nem lehet haragudni! Videó

Már a Skodának is van hétüléses SUV-ja. Ráadásul olyan, amivel jó eséllyel a prémiummárkák vevőiből is csemegézni fog. A Kodiaq ugyanis egy ragadozó, medve.


Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Clever teszt

Egy ok az elégedettségre - Skoda Fabia Combi teszt

A Skoda Fabia kombiban az a jó, hogy kicsit sem feltűnő, és 4 milliós áron ő a kisautók svájci bicskája. Egy jó megoldás a mindennapokra.


Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170 teszt

Nem szegény ember Audija. Skoda Superb teszt

Eddig is kiváló és elképesztően tágas autó volt a Superb, most is annak találtuk. A Skoda frissített zászlóshajóját DSG-s dízel kombiként teszteltük.


Skoda Rapid 1.2 Tsi Ambition teszt

Olcsónak tűnik, de nem az - Skoda Rapid 1.2 Tsi teszt

Éppen csak nem alap, de leggyengébb turbómotorjával, kielégítő ellátmánnyal járt nálunk a Skoda olcsónak szánt, ám méretes, limuzinnak tűnő ötajtós modellje, a Rapid.


Skoda Citigo 1.0 75 LE Elegance teszt

Egy literrel Horvátországba? Skoda Citigo teszt Videó

Komoly kihívást kapott a Skoda Citigo: egyetlen - hosszú - hétvége alatt tekertünk vele Horvátországba és vissza. Fájdalommentesen sikerült.


Még több SKODA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

8 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

16 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

2 napja – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SKODA OCTAVIA 1.4 Classic

SKODA OCTAVIA 1.4 Classic

Ár: 595.000 Ft

Évjárat: 2002 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SKODA OCTAVIA 1.6 CR TDI Elegance DPF 92.020km Magyaro.i kmGarancia

SKODA OCTAVIA 1.6 CR T...

Ár: 4.090.000 Ft

Évjárat: 2014 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA 1.4 TSI. MO-i. 1 tulaj

SKODA OCTAVIA 1.4 TSI....

Ár: 2.800.000 Ft

Évjárat: 2012

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!