0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ismered az Atecát? Ismered a Karoqot, a Skoda kisebbik SUV-ját! 

Bemutatkozott a Skoda Karoq

·

Ha korábban jön, mint a SEAT Ateca, ma a Skoda kompakt SUV-ja viselhetné az Autobest 2017 címet. Minden részletével bemutatkozott.

%KA%A Skoda Karoq lényegében egy SEAT Ateca, de a Skoda Kodiaq dizájnjával%KA%

A Skoda Karoq lényegében egy SEAT Ateca, de a Skoda Kodiaq dizájnjával

Eddig is egészen sok mindent, így a SEAT Atecával lényegében egyező méreteit is tudhattuk a Skoda Karoq kompakt SUV-ról, ami nem csak műszakiságával, gyártóhelyével is egyezik spanyol testvérével, mindkettő a Skoda üzemében, Kvasinyban épül.

A Skoda most Stockholmban rántotta le a leplet a 4382x1841x1605 mm-es, 2630 mm tengelytávú, alapesetben 521 literes, de a kivehető VarioFlex üléses esetén 479-588 liter között sokféleképp variálható csomagterű SUV-ról. A Karoq nem csupán a márkától már megszokott raktérmérettel (az ülések kiemelésével 1810 liter a maximális tér), hanem a moduláris, akár wifi hotspotot is adó hifirendszerrel is kategóriabajnok kíván lenni. Automatikus segélyhívás, CareConnect applikáció Android Auto és Apple CarPlay kompatibilitás egyaránt elérhető lesz, ahogyan a szintén ismert Phonebox is, amely vezeték nélkül is az autó saját antennájával köti össze készülékünket, továbbá szintén vezeték nélküli töltést is ad.

%KA%Akár elektromos mozgatású, virtuális pedállal nyitható csomagtérajtót is kaphat%KA%

Akár elektromos mozgatású, virtuális pedállal nyitható csomagtérajtót is kaphat

A formaterv a Kodaiqot ismerve nem nagy meglepetés, de az Ateca után az sem, hogy akár full LED fényszóróval is kérhetjük, a felniméret alapból 16, a magasabb felszereltségeknél 17 colos, opcióként azonban 19 colos kerekek is elérhetők. A csakis turbós egységeket soroló motorpaletta egyszerre építkezik az Ateca és a frissített Golf VII választékából. Az alapgép háromhengeres 1,0 literes 115 lóerővel, a benzines csúcsmotor egyelőre a hengerlekapcsolásra is képes 1.5 TSI Evo, ami 150 lóerős teljesítménye és az alaphoz mérten mintegy 20%-kal jobb 100 km/órára gyorsulása ellenére is takarékosabb annál (5,1 vs. 5,2 l/100 km). A dízelek közül az 1,6 literes 115 lóerős, míg a 2,0 literes 150 és 190 lóerős teljesítménnyel is elérhető − itt is igaz, hogy a nagyobb motor takarékosabb lehet, legalábbis a 150 lóerős az, a 190 lovas, csakis összkerékhajtással és 7 fokozatú DSG-vel szerelt csúcsdízel már nem.

%KA%Ha ismerjük a Skoda modelljeit, szemből is megkülönböztethető lesz a Kodiaqtól, lámpái akár mind LED-esek%KA%

Ha ismerjük a Skoda modelljeit, szemből is megkülönböztethető lesz a Kodiaqtól, lámpái akár mind LED-esek

Az ismerős elvű, elöl MacPherson, hátul multilink futómű az erősebben felszerelt verziókban elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat kap, a sofőr Comfort, Standard és Sport beállítások közül választhat. Az összkerékhajtás szintén ismerősen csak az ESP jelei alapján küld nyomatékot hátra, a terepképességeket fokozza az elektronikus differenciálzár, a visszagurulásgátló és lejtmenetvezérlő is. Ha valaki komolyabban terepezne a Karoqkal, rendelhet alsó védelmet adó "rossz út" csomagot. Az országúti vezetést, illetve a sofőrt adaptív tempomat, holttérfigyelő, gyalogosfelismerős városi koccanásgátló és kamera alapú táblafelismerő is támogathatja. Simply Clever praktikákból 30 juthat a Karoq fedélzetére, egy részük csak extraként, mint például az elektromos mozgatású csomagtérajtó nyitásáért felelős virtuális pedál. A Karoq teljes bemutatkozása a nyáron várható, a piacra vélhetően a második félévben, ősz körül érkezik majd.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Ez is érdekes lehet:
 

Csúcsfelszereltségű, VIP személyek számára kialakított kisbuszt mutatott a Renault

Fontos személyek szállítására készített különleges sorozatot a Renault a Traficból. A kényelem...

Akár veszünk, akár eladunk, ne csak az autó árát nézzük!

Árérzékeny piac vagyunk, illetve inkább az mondható, árérzékeny a magyar ember. Sokszor azonban...

Opel Crossland X nemzetközi menetpróba

Kipróbálhattuk az első olyan Opelt, amihez a németeknek már nincs túl sok köze. Az új korszak...

Egymás után vezettük a Prius generációit

Húszéves Toyota Priust vezettünk, a japánok hibridjét ünnepeltük, majd az új Prius Plug-in hibridekkel...

Ismétlés: szerdán újfent egységesen drágulnak az üzemanyagok

Most szerdán pontosan ugyanúgy változik a benzin és a gázolaj ára, ahogyan az előző héten is...

Lada Vesta LUX vs. Suzuki Swift 1.2 GL+ összevetés

Egy időben járt náluk az oroszok és a japánok két újdonsága. Méretben ugyan különböznek, ennek...

Bemutatkozott a Skoda Karoq

Ha korábban jön, mint a SEAT Ateca, ma a Skoda kompakt SUV-ja viselhetné az Autobest 2017 címet...

Piaci körkép: új kisautók 3,5 millióig, Swift, Yaris, Sandero, Rio

A kisautók piacára is új, vagy frissített modellek érkeztek néhány hónapja. A Swiftet nagyon...

Mazda CX-5 nemzetközi menetpróba

Második generációjába lépett a Mazda kompakt szabadidőautója. Mi már láttuk és vezettük, most...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

Tartarus írta: 6 napja
pernye írta: 6 napja

Hozzászoktunk, hogy az eddigi Skoda modellek mindig túlnőtték saját kategóriájukat, és ezt a marketing szövegek is rendre kihangsúlyozták, mondván: többet kap a vásárló. Én csalódott vagyok, mert azt vártam, hogy a Tiguan és nem az Ateca padlólemezét kapja majd a Yeti utódja. Ezek után kíváncsi vagyok, hogy hova lövik majd be az árát, mert a kompakt SUV osztályban most éppen nem egy Skoda a legnagyobb, sőt, a legtöbb konkurensénél inkább még rövidebb is (a tengelytávról nem is beszélve), vagyis éppen hogy belefér ebbe a méretosztályba.



Mindemellett inkorrektnek tartom az egész VW palettán az 1.2-es TSI motor "betiltását" és a háromhengeres 1.0-ás egység erőltetését. Józan gondolkodású vásárló ugyebár nem fog 2017-ben Wartburg-motoros autót venni, de köztes lépcső nincs, csak a feleslegesen kigyúrt 1.4 (illetve most már 1.5) TSI, nem kevés felárért. Ez az egész üzletpolitika hasonlít ahhoz, amikor kihozták a VII-es Golf szuperolcsó alapverzióját, közben tudták, hogy egy ilyen konfigurációt soha senki nem fog venni, de el lehet mondani, hogy milyen mélyről indulnak az árak.


ohh már nincs meg az 1.4-es szívó benzines?

A válaszoláshoz belépés szükséges
pernye írta: 6 napja

Hozzászoktunk, hogy az eddigi Skoda modellek mindig túlnőtték saját kategóriájukat, és ezt a marketing szövegek is rendre kihangsúlyozták, mondván: többet kap a vásárló. Én csalódott vagyok, mert azt vártam, hogy a Tiguan és nem az Ateca padlólemezét kapja majd a Yeti utódja. Ezek után kíváncsi vagyok, hogy hova lövik majd be az árát, mert a kompakt SUV osztályban most éppen nem egy Skoda a legnagyobb, sőt, a legtöbb konkurensénél inkább még rövidebb is (a tengelytávról nem is beszélve), vagyis éppen hogy belefér ebbe a méretosztályba.

Mindemellett inkorrektnek tartom az egész VW palettán az 1.2-es TSI motor "betiltását" és a háromhengeres 1.0-ás egység erőltetését. Józan gondolkodású vásárló ugyebár nem fog 2017-ben Wartburg-motoros autót venni, de köztes lépcső nincs, csak a feleslegesen kigyúrt 1.4 (illetve most már 1.5) TSI, nem kevés felárért. Ez az egész üzletpolitika hasonlít ahhoz, amikor kihozták a VII-es Golf szuperolcsó alapverzióját, közben tudták, hogy egy ilyen konfigurációt soha senki nem fog venni, de el lehet mondani, hogy milyen mélyről indulnak az árak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Friss tesztek

Lada Vesta LUX vs.  Suzuki Swift 1.2 GL+ összevetés

Melyik jobb a családnak? Suzuki vagy Lada?

Egy időben járt náluk az oroszok és a japánok két újdonsága. Méretben ugyan különböznek, ennek ellenére megnéztük, hogy melyik éri meg jobban, ha családi célra akarunk autót venni.


Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Jó a hazai, de a japó Swift sem csalódás, sőt! - Swift 1.2 GL+ Videó

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral vizsgázott. Nehéz róla rosszat mondani.


Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Jó, Ladába be, ablakot le! - Lada Vesta teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada Vestát. Azért még mindig van hova fejlődni.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Hirdetés

SKODA tesztek

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Clever teszt

Egy ok az elégedettségre - Skoda Fabia Combi teszt

A Skoda Fabia kombiban az a jó, hogy kicsit sem feltűnő, és 4 milliós áron ő a kisautók svájci bicskája. Egy jó megoldás a mindennapokra.


Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170 teszt

Nem szegény ember Audija. Skoda Superb teszt

Eddig is kiváló és elképesztően tágas autó volt a Superb, most is annak találtuk. A Skoda frissített zászlóshajóját DSG-s dízel kombiként teszteltük.


Skoda Rapid 1.2 Tsi Ambition teszt

Olcsónak tűnik, de nem az - Skoda Rapid 1.2 Tsi teszt

Éppen csak nem alap, de leggyengébb turbómotorjával, kielégítő ellátmánnyal járt nálunk a Skoda olcsónak szánt, ám méretes, limuzinnak tűnő ötajtós modellje, a Rapid.


Skoda Citigo 1.0 75 LE Elegance teszt

Egy literrel Horvátországba? Skoda Citigo teszt Videó

Komoly kihívást kapott a Skoda Citigo: egyetlen - hosszú - hétvége alatt tekertünk vele Horvátországba és vissza. Fájdalommentesen sikerült.


Skoda Yeti teszt

Amikor a látszat csalhat

Hiába vezettük pár percet a bemutatón, a Skoda Yeti Experience 2.0 CR TDI 4x4 tesztautó átvételekor mégsem voltunk vele tisztában, vajon egy mindentudó terepes-mindenest, vagy csupán egy dizájnos divatcikket lesz-e szerencsénk személyében megismerni.


Még több SKODA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Elhunyt Sir Roger Moore, James Bondként rengeteg emlékezetes autós jelenetben szerepelt

Ezeket hajtotta Roger Moore a mozivásznon Videó

17 órája – Sztori

James Bondként nem jutott Roger Moore-nak Aston Martin, máshol viszont igen. A kémfilmekből azonban így is rengeteg emlékezetes autós üldözés marad nekünk, ezekkel emlékezünk rá.


A villanyautó-tulajdonosok 77 százaléka újra e-autót vesz majd

Aki egyszer villanyautót vett, az legközelebb is azt fog

2 napja – Sztori

Bár a magas vételár és a töltőpontok hiánya gátolja a villanyautók gyors terjedését, aki egyszer elcsábult, az többnyire nem tágít az e-autóktól.


Piaci körkép: autós filmek sztárjai, elérhető áron

Van kedvenc filmes autód? Ezekből már válogathatsz! Videó

2 napja – Sztori

Biztos van olyan autós film, ami már téged is autóvásárlásra ihletett. Esetleg belebújnál Semir bőrébe, és egy ezüst 3-assal rónád a várost? James Bond lennél, vagy Michael Knight?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SKODA FABIA 1.4 16V Elegance +Vezetett Szervizkönyves+

SKODA FABIA 1.4 16V El...

Ár: 1.590.000 Ft

Évjárat: 2009 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

SKODA FABIA 1.4 16V Ambiente Magyar.101 Le!

SKODA FABIA 1.4 16V Am...

Ár: 939.000 Ft

Évjárat: 2005 / 4

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

SKODA ROOMSTER 1.6 CR TDi Style 77000Km!!!!

SKODA ROOMSTER 1.6 CR...

Ár: 2.499.000 Ft

Évjárat: 2012 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!