Luigi Viagrájától lett ilyen a Fiat 500X

Bemutatkozott az olaszok új büszkesége, a Fiat 500X

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Fiat újabb egyáltalán nem kicsi modellel bővíti a jól bevált 500-as sorozatot. Az 500X megszületésére a magyarázat: Viagra a tankban.


Az ősmodell ötvenéves születésnapján, 2007-ben debütált, nálunk 2008-ban robbant be a piacra az új, a retró 500-as. Abarth változat, kéthengeres motorok, az 500C kabrió és számos egyéb kiadás után a Fiat megcsinálta az 500L-t, annak terepesített Trekking változatát és a hétüléses 500L Livinget is. A jól csengő név így került át a kiskocsiról a családi autók újabb generációjára. Már évek óta vártuk, most végre bemutatták legújabbat, az 500X-et, amivel direkt ellenfelet állítanak a Mini Countrymannek.
Hirdetés


Az 500X a Suzuki SX4-gyel közös alapokra építette Fiat Sedici utódjának tekinthető. Lesz belőle egy városias és egy szabadidőautósabb variáns is. Összesen háromféle váltóval és háromféle meghajtással, sokféle motorral lehet majd megrendelni. A gyártás kezdetén az alapmotor 1.4-es turbós lesz, 140 lóerővel és hatgangos kézi váltóval. Dízelből az 1.6-os 120 lóerős lesz, a 2,0 literes MultiJet 140 lóerős változata viszont alapjáraton összkerékhajtással és kilencfokozatú automataváltóval jár majd.

Később lesz egy 1.6-os 110 lóerős, etanolhasználatra szánt és 170 lóerős 1.4 Turbo MultiAir összkerékhajtással és automataváltóval. A csúcs az amerikai eredetű 2.4-es Tigershark erőforrás lesz 184 lóerővel. Az összes verzióban lesz menetmódkapcsoló, mai a sazabadidő-változatban segíti a terepezést is. Ezen felül ott a rendes összkerékhajtás, ha kell. Talán a célcsoportnak fontosabb a 12 választható külső szín, a hétféle belső hangulat és a 16-18 col közötti méretben rendelhető nyolcfajta felniszett. A Fiat 500X Melfiből, Olaszországból fog eljutni a világ 100 országába, többek között az USA-ba is, ahol az alapját adó konszerntestvérével, a Jeep Renegade SUV-val is meg kell majd mérkőzzön a vásárlók kegyeiért. Végül jöjjön a videó, amiből megtudjuk, hogy jött létre az 500X. Egy nyugdíjaskorú olasz úr - nevezzük Luiginak - kis kék pasztillája az oka mindennek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 01:39
    Permalink

    Jól mondod.. Kéne már nagyon egy új punto és egy új bravo.. Egyelőre csak a bravo-ról lehet hallani, de az is még szerintem egy év mire a kereskedésekbe kerül…

  • 2017.10.29. at 01:39
    Permalink

    Az 500-as szám lassan már az elérhető változatok számát is jelentheti. 🙂
    Amúgy egyértelműen a kategória legszebbje, most már csak egy tökös Punto és Bravo utód hiányzik a palettáról.

Vélemény, hozzászólás?