Különleges futóművel érkezik az új Mercedes GLE

Bemutatták az új Mercedes-Benz GLE szabadidő-autót. Szerinted szebb lett?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A prémium szabadidő-autók ősének, az M-osztálynak az egyenesági leszármazottja a GLE, amelynek új generációja számos technikai csemegét rejt


Nem távolodtak el a jól megszokott formavilágtól az új GLE dizájnerei, azonban jóval tömzsibbnek és izmosabbnak tűnik az új modell az elődjénél, az összkép mégis szokatlan, mondhatni fura. A frontrészen a lökhárítóban szélesre húzott légbeömlő imitációktól tűnik a valóságosnál is szélesebbnek a SUV, továbbá a motorháztető domborításai is besegítenek az izmosabb karakter kialakításába. Hátul a márka új modelljeire jellemző, elvékonyodó lámpatestekről, illetve a látványos C-oszlopról azonosítható be az új GLE. Természetesen a dimenziói megnőttek. A tengelytávolsága például 8 centivel három méteresre nőtt, amelynek eredménye a nagyobb utastér és az alaphelyzetben 825 literes csomagtér.
Az utastérben a Mercedestől megszokott hatalmas kijelzők fogadnak. Mind a kettő 12,3 colos és az alapfelszereltség része. A kormánykerék mögötti felületen a vezetéshez kapcsolódó információk jelennek meg, a másikon pedig az infotainment rendszer vezérelhető. Kellemes látvány a középkonzol négy téglalap alakú légbeömlője és természetesen az anyaghasználatban sem adtak alább a magas nívóból.
Hirdetés

Egyelőre a GLE 450 4Matic motorja ismert, amely soros hathengeres, háromliteres benzines egység, 367 lóerővel és 500 Nm forgatónyomatékkal. A hatékonyság jegyében azonban egy 48 voltos mild hibrid rendszer is társul mellé 22 lóerővel és 250 newtonméterrel. Az erőt pedig a kilencfokozatú automatikus sebességváltó továbbítja mind a négy kerék felé. A gyár ígérete alapján dízelmotorok és plug-in hibridek érkezése is várható a közeli jövőben.

A legérdekesebb részlete az új GLE-nek talán az E-Active Body Control nevű elektronikusan vezérelt felfüggesztés. Ez a rendszer a karosszéria mozgásait kontrollálja aszfalton és terepen egyaránt. Sáros, fellazult talajon elakadva sem kell megijedni, ugyanis „ugrálni” kezd a futómű, hogy a kerekek tapadást találjanak és elősegítsék a kilábalást a kényes helyzetből. Ennek az aktív, légrugós felfüggesztésnek egyébként 4 lóerőnyi teljesítményigénye van, amit a hibrid rendszer nevetve a rendelkezésére bocsát.

Azonban a vezetőtámogató rendszerek között is akad még érdekes és rendkívül hasznos megoldás. Az Active Distance Assist DISTRONIC képes felismerni a torlódásokat a gyorsforgalmi utakon, a dugókhoz közeledve automatikusan 100 km/h-ra csökkenti az autó sebességét. A torlódássegéd egyébként továbbra is képes a lassú araszolásra, viszont egy új funkció is megjelent, amely a mentők előrejutását segíti. A GLE magától a sáv szélére gurul, amint észleli a megkülönböztető jelzéssel érkező járművet (és nincs előtte akadály), ami valljuk be, az embereknek nem mindig sikerül.

Az új GLE jövőre, az első negyedév során érkezik a márkakereskedésekbe, azonban az áráról még nem közöltek információt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?