Már tesztelik az elektromos 7-es BMW-t

BMW i7 néven jöhet a kipufogó nélküli csúcsmodell

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A német trió hamarosan elektromosra válhatja csúcsmodelljeit. A BMW és a Mercedes már teszteli a sajátját, az Audi pedig fontolgatja az elektromos A8-at.

Ahogy a hagyományos modellek estében, az elektromos négykerekűeknél is eltérő koncepció szerint születnek a típusok. Városi használatra elég az apró karosszéria és a kevesebb akkumulátor, de a villanyhajtásból eredő erő akár méretes modelleket is repíthet. Az autóipar tetején trónoló német hármas csúcsmodelljei hamarosan nagy ívben elkerülhetik a benzinkutakat, mivel a BMW i7 és a Mercedes EQS személyében csak villannyal tankolható modellekkel bővül a kínálat. Az Audi ugyan még csak fontolgatja a tisztán elektromos A8-ast, de látva a konkurenciát valószínű, hogy a négykarikás márka sem szeretne lemaradni.
Hirdetés
A képek alapján úgy tűnhet, hogy a BMW nem egy teljesen új modell farára teszi az i7 jelzést, hanem a négy éve futó G11-es sorozatból készül az elektromos változat, de valószínűbb, hogy a jelenlegi futó típus köntöse alatt már a következő generáció technikája lapul. Érdekes, hogy a lámpákat elöl és hátul is eltakarták az avatatlan szemek elől, így azok biztosan nem a jelenlegi széria megszokott világítótestei, vélhetően valamilyen új technikát fejlesztenek a bajorok. A képeken szereplő modell megtartotta a kipufogóknak vágott nyílást a hátsó lökhárítón, de a töltőnyílás fedele és a vastag küszöb elektromos modellről árulkodik, továbbá biztos, ami biztos alapon az ajtóra is ráírták, hogy ez egy elektromos tesztautó. További különbség, hogy az első lökhárítón kevesebb a nyílás, mivel egy elektromos modellnek kevesebb levegő is elég a hűtéshez. Az persze még kérdéses, hogy az elektromos hetes beáll-e a futurisztikusan különc „i” modellek sorába vagy hagyományosabb külső mellett döntenek. Találgatások szerint sportváltozat is jön az elektromos hetesből i7S néven, 670 lóerővel és 580 kilométeres hatótávval. Persze a sima változat sem lesz gyenge, az ugyanis 550 lovas lehet, az i7 megjelenésére 2022 előtt nem érdemes számítani.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?