Az M-es BMW-k inkább könnyebbek lesznek, nem túlerősek

BMW M: tömegcsökkentés a fókuszban, az erőnövelés másodlagos

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az új M3/M4 páros nem csak erősebb, hanem könnyebb is elődjénél. A BMW sportrészlege a jövőben is a tömegcsökkentésre helyezi a hangsúlyt.


Carsten Pries, a BMW M részlegének termékmenedzsment vezetője úgy fogalmazott, hogy inkább 1000 kilós, mintsem 1000 lóerős autót akarnak. Nagyon jól hangzik, ismerve az elmúlt évek felfokozott és már a realitás talaját elhagyó teljesítményversenyét. Emlékezzünk csak vissza az első generációs M3-asra; ami katalizátor nélkül 215 lóerős volt, és egy négyhengeres 2,3-as motor hajtotta, súlya is csak 1200 kiló körüli. Persze az hangos volt, nem volt papíron sem környezetbarát és nyilván a törésbiztonsága is csak a nyolcvanas évek színvonalán volt jó. A következő generációk egyre csak nőttek, persze erősebbek is lettek, de a túlerős és túlméretes kocsik egyre távolabb kerültek a virgonc M3-as eredeti karakterétől.
Hirdetés

Nyilván egy olyan autót ma már csak a rajongók vennének meg, ma már egyszerűen szalonképtelen lenne. A BMW M részlege mégis úgy törekszik az optimumra, hogy a sportos oldalnak kedvezzenek. A turbómotor engedmény a környezetvédelem érdekében, a tömegcsökkentéssel viszont minden oldalnak kedveznek. Egy sportosabb és - bármilyen vicces is - takarékosabb autót tudnak prezentálni. Az aktuális generáció motorjának ereje csak 3 százalékkal nőtt - 420-ról 431 lóerőre, a tömegét viszont 6 százalékkal, mintegy 80 kilóval sikerült lefaragni. Pries arra a kérdésre, hogy lesz-e összkerekes M az xDrive modellek kiegészítéseként, azt válaszolta, hogy igen, de rögtön meg is magyarázta a bizonyítványt. A piac igényli, így lesz, de mind mondta, nem azért vettek ki 80 kilót, például az M3-ból hogy belerakhassanak 75-öt az xDrive túlsúlyával. Ezzel mintegy kikacsintva a teljesítményorientált vevőikre és rajongóikra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?