30 ezer dolgozót bocsát el a Volkswagen

Bő 1143 milliárdot akar spórolni a Volkswagen évente

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Igaz ugyan, hogy 30 ezer dolgozójától megválik a Volkswagen, de öröm is akad az ürömben, no meg új gyár, új modellek, elektromos kánaán.

Jelenlegi üzletmenetének jelentős módosítása miatt kényszerül megválni 30 ezer dolgozójától a Volkswagen, miközben 9 ezer új munkahelyet is teremt a zömében elektromos hajtású új modelljeihez kapcsolódóan. A konszern valamennyi márkájánál együttvéve összesen 30 újdonságot mutat be 2025-ig a Volkswagen csoport, és addigra évente 2-3 millió villanyautó gyártásával számol - hasonlóan a Teslához. A feltörekvő amerikai márka ehhez minden eddiginél nagyobb saját akkumulátorgyárakat épít, és a Volkswagen vezetői előtt is egyre inkább ez rajzolódik ki járható útként, ahelyett, hogy külső beszállítótól szereznék be a villanyautókhoz szükséges akkumulátorokat.
Hirdetés
A villanyautó-összeszerelés mellett az akkumulátorgyártáshoz is szüksége lesz munkaerőre a Volkswagennek, csakúgy, mint az egyéb új tevékenységei, például tervezett autómegosztó szolgáltatása kapcsán. A leépítésekkel évente bő 1143 milliárd forintot spórolna a Volkswagen, ha annak nagy részét nem költené elektromos fejlesztésekre. Jelenlegi villanyautóihoz egyébként a Volkswagen az LG-től és a Samsungtól vásárolja akkumulátorait, utóbbi Gödön is épít akkumulátorgyárat. A Volkswagen csoport 30 új modellje közül még viszonylag kevés ismert, ezek közé tartozik a 2020-ra ígért Volkswagen I.D., a 2019-es Porsche Mission E és a 2018-as Audi e-tron quattro. A többi meg majd kiderül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?