Győrben készülnek először egyazon gyártósoron a matt és fényes lakkozású autók
Először egy RS Q3 modellt kértek matt fényezéssel, ám kezdetben kézi lakkozással tesztelték és készítették elő az új technológia szériagyártásba történő bevezetését, árulta el Les Zoltán az Audi Hungaria járműgyártásáért felelős igazgatósági tagja.
A tesztlakkozások után egy laborvizsgálati szakasz következett, mely a fényezett felület bevizsgálására irányult, biztosítandó, hogy a gyártott termék minden követelménynek megfeleljen. Az új technológia bevezetéséhez a vállalat munkatársai felkészítették a gyártási infrastruktúrát: kiépítették a körvezetéket a lakkellátó termektől a robottérig, illetve a robotokat is átalakították. Az üzemben lévő 10 lakkozórobotot a mattlakkozás sajátosságainak megfelelően programozták és tesztelték.
Az Audi Hungaria több mint 160 000 autót gyárt évente, melyek fényezése a 43 000 négyzetméter alapterületű lakkozóban történik
A színválasztásnak egyébként csak a vevő fantáziája szab határt. A karosszériák a 6,5 km hosszú gyártósoron készülnek, a lakkozás után pedig mind a szigorú funkcionális követelményeket, mint pl. a kőfelverődés és UV-sugárzás elleni védelem, mind a megjelenéssel kapcsolatos vevői elvárásokat, többek között a színtónus-stabilitására és a struktúrára vonatkozó elvárásokat is maximálisan teljesítik.
A Piton-sárga az egyik olyan szín, amit matt változatban is gyártanak, de a színválasztéknak valójában csak a vásárlók képzelete szab határt
A mattlakkozás a Győrben gyártott valamennyi modellváltozat esetében elérhető, tehát a TT, a TT RS Coupé és Roadster, illetve a Q3, az RS Q3 és ezek Sportback változatához is . A szériagyártás négy színnel indult el: Daytona-szürke, Tőr-ezüst, Harmat-szürke és Piton-sárga árnyalatokkal.