Már itthon a legsportosabb Kia

Budapesten láthattuk a Kia legsportosabb modelljét

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Prémiummodellekhez csapódik a legújabb Kia. A márkától teljesen váratlan modell már itthon van. Valóban impozáns, minőségi, és így már még jobban várjuk, hogy vezethessük.


Megérkezett a Kia Stinger Magyarországra, a koreaiak legsportosabb modelljét kollégánk már vezethette[/url] a nemzetközi bemutatón, de a Stinger annyira kívánatos élőben, hogy alig várjuk az első hazai lehetőséget. A márkától teljesen szokatlan modellt a prémiumszegmens modelljei ellen küldik harcba. Ahol lehet némi esélye, az a BMW 4-es Gran Coupé és az Audi A5 Sportback játszótere, ám méretei még így is elmarad tőlük. A Stinger ugyan impozáns, ám nem olyan nagy, mint amekkorának tűnik a fotókon. Csomagtere 406 literes, amit villanyosan nyíló fedélen keresztül érhetünk el, ám még ez is jelentősen elmarad a 4-es GC és az A5 Sportback 480 literétől.
Méretben viszont hosszabb, szélesebb és a tengelytávolsága is bővebb náluk, egyedül az Audi alacsonyabb pár milliméterrel. Ami hátránya akad a csomagtérben, azt előnyére fordítja az utastérben, hátsó lábtere igencsak bőséges. Különös húzás volt a hátsókerekes sportos szedán, vagy túrakupé elkészítése a Kiától, de az ismeretlen szegmensbe lépve is első helyet értek el a Stingerrel a J. D. Power vevőelégedettség mérésén Németországban, de a márkát Amerikában is első helyre szavazták a felmérésen. A Stinger nem csak mutatós, modern is, amennyire tudták, felszerelték vezetéstámogató asszisztensekkel, így van holttérfigyelő, sötétedő külső és belső tükrök, radaros tempomat és a Kiánál először head-up display is.
Hirdetés

Fényszórója alapból xenon, felárasan LED-ekkel világít, ám a gyalogosgázoláskor felpattanó gépháztető alapáron jár. Kényelemből sincs elmaradva, háromzónás automata klíma, ülésfűtés és előre ülésszellőztetés is kérhető. Szintén újdonság a márkánál a váltókapcsoló, ami már csak egy elektronikus jeladó. Motorkínálata kétféle benzinesből, egy négyhengeres kétliteres, 255 lóerős turbósból és egy 3,3 literes, V6-os 370 lóerős nagyágyúból áll. Utóbbi csak a GT-hez kapható, nálunk csak összkerékhajtással párosítva. Van továbbá egy 200 lóerős 2,2-es dízelmotor is, amihez 600 ezer forintért összkerékhajtást is kérhetünk. Hazai árai a 2,0 literes benzinessel SX felszereltségi szinten 12,5 millió forintnál indulnak, a csúcs V6-os GT-é pedig 17 490 000-nél startol.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?