Mesés autó Kínából: alig fogyaszt, de jól megy a BYD Qin

BYD Qin: paramétereivel csábító, de nem eléggé olcsó konnektorból tölthető hibrid

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyre komolyabb autókkal lépnek színre a kínaiak. A biztonságos Qoros 3 után itt az erős, mégis takarékos BYD Qin. Kár, hogy nem eléggé alacsony áron.

A tavalyi év kínai meglepetése volt Európa számára a Qoros 3. Értékelhető minőség, az Euro NCAP által nem csak ötcsillagosnak, hanem szegmense legjobbjának is minősített biztonság jellemzi, s műszakiságával sincs lemaradásban. Most pedig a Kínában már piacra is került, jövőre akár Amerika és Európa meghódítására is kész BYD Qin olyan paramétereket ígér, amelyeket minden gyártó megirigyelne.
Az 1,5 literes, 151 lóerős, 240 Nm nyomatékú benzinmotort és két darab 110 kW-os (299 LE) villanymotort társító hajtáslánc 5,9 másodperces 100 km/órára gyorsítást ajánl. Akkumulátorból (mindkettő lítium-foszfát rendszerű) 10 és 13 kWh-sról is van hír, a kisebbik 50, a nagyobb 70 kilométeres elektromos hatótávot ígér. Utóbbival a kalkulált kombinált fogyasztási érték 1,6 l/100 km. Magyarán egy teljes töltéssel és 1,6 liternyi benzinnel tud megtenni (ideális körülmények között) 100 kilométert a BYD Qin. Ez az akkumulátor lemerülése után 5,3 literes fogyasztásnak felel meg. Noha utóbbi nem kimagaslóan kedvező érték, ha azt is számításba vesszük, hogy közben 3 kWh energia visszatermelésére is képes a benzinmotor, s városban így például ismét képes lesz majd emissziómentes üzemre a Qin, már jobban hangzik. Ráadásul nem is szerény méretű autó, hossza 4,7, szélessége 1,8, magassága 1,47, tengelytávja 2,67 m. A csomagtér az autó egészéhez mérten szerény, 300 literes, ami a konkurens Opel Ampera 310 literes értékétől is elmarad.
Hirdetés

A BYD Qin természetesen olcsóbb is kíván lenni a konkurenseknél. Amerikai tervezett indulóára 29 ezer dollár (~6,5 millió forint). Így uszkve 5000 dollárral (bő egymillió forinttal) ígér az Opel Ampera megfelelőjének számító Chevrolet Volt alá. Ha azonban úgy fog viszonyulni a Qin európai ára az amerikaihoz, mint azt például az Ampera/Volt esetén láthatjuk, hiába csábít mesés számokkal a kínai autó, Európában már drága lesz, így az öreg kontinens gyártóinak egyelőre nem kell félniük tőle, a vásárlók pedig kesereghetnek, hiszen az álomautó továbbra sem lesz olcsón elérhető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 14:48
    Permalink

    Tavasszal kínában ültem ilyenben,csak sima benzinesben.Taxiként sokat használnak belőle,ha arra megfelel akkor nem lehet rosz.Én teljesen korrektnek találtam.Direkt leintettünk ilyen taxit,hogy kipróbáljunk zsír kínai kocsit.

  • 2017.10.29. at 14:48
    Permalink

    Én ha tehetném, már leadásra került volna általam egy megrendelés a BYD Qin autóra. Exkluzív, eklatáns
    formavilág, egy mód felett stílusos négyajtós sedan. Magasan szebbnek, jobbnak tartom az Opel Amperánál.

    Számomra mellékes az a 10 l. differencia a csomagterek űrméretét tekintve, nem teherautónak kell!!

  • 2017.10.29. at 14:48
    Permalink

    Te cimbi! Ettem ma egy nagy tányér babot. Fingok mint az állat. Levezeted ebből a tényből, hogy ez milyen lendületet ad a Toyotának a hibrid fejlesztésben? Nincs felőle kétségem, hogy menni fog. Lássuk!

Vélemény, hozzászólás?