120-szal a jövőbe: Fiat Centoventi

Centoventi - végre egy forradalmi újdonság a Fiat standján

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén 120 éves a Fiat, az olaszul 120, azaz Centoventi névre keresztelt újdonságuk pedig elektromos hajtással és moduláris felépítéssel hoz komoly személyre szabhatóságot. Nem mellesleg a jövőre várható új Panda előszelének tekinthető.


Az elmúlt években eléggé ritkaságszámba mentek a Fiat újdonságai, legtöbbször csak egy-egy új színt, limitált kiadást láthattunk tőlük a nagy nemzetközi autószalonokon. Most viszont kitett magáért a 120 éves márka. Feltámasztva a számkód neveket bemutatták a Centoventi (olaszul 120) keresztelt tanulmányukat, ami forradalminak tekinthető. A 3,68 méter hosszú, 1,74 széles, 1,53 magas, 2,43 méteres tengelytávra épülő városi mininek csak az egyik különlegessége, hogy ajtajai elöl-hátul középről, középső tetőoszlop hagyása nélkül nyílnak.
Hirdetés

Sokkal fontosabb, hogy egy újfajta személyreszabhatóságot, pontosabban alakíthatóságot ígért a teljesen elektromos hajtásláncú modell. Azt még nem tudni, hogy milyen erős lesz, viszont alapból egy viszonylag kis kapacitású, 100 kilométeres hatótávot adó akkumulátorral adnák, ami mellé még 3 másik betolható, de az utastérbe is be lehetne tenni egyet, hogy az 500 kilométeres hatótáv is elérhető legyen. A Centoventit csakis szürke színben adnák, de 120 kiegészítővel, cserélhető tetőkkel, lökhárítókkal, beltéri elemekkel, hogy mindig az aktuális igényeinkhez tudjuk szabni, az akkumulátorok is utólag bővíthetők, akár bérelhetők lennének a Fiat elképzelései szerint.
A műszerblokk akár a behelyezett okostelefon is lehet, de betehető gyári, 20 colos panel is. A Centoventi most még csak koncepció, de jövőre állítólag belőle kiindulva érkezik - elektromos hajtással - az új Panda, ami majd (a mostanihoz hasonlóan) a már most is 12 éve futó 500-as új generációjának is bázist ad majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.03.07. at 16:12
    Permalink

    Talán az Ecobasic volt az utolsó komoly tanulmányautója a Fiatnak 1999-ben, ami ötletes megoldásokat vonultatott fel. A szériaváltozat a Panda II nagyon messze volt attól a koncepciótól.

    Jó volt végignézni a hivatalos bemutatót. Nagyon sok új ötletet vonultatott fel, és nem tűnt túlzónak egyik sem. A Panda első széria játékossága jut eszembe róla (ott a műszerfal nyitott rekesz, ülések állíthatóságának megoldása tetszett)

    Még nem tudom elképzelni, hogy az új Pandából is lenne teljesen fapados kivitel ami olcsó lenne és lenne sokkal drágább, amibe mindent bele lehet pakolni. Minek berakni egy autóba hatalmas kijelzőt, ha mindenki okos telefonnal és tablettel jár? Egész ötletes költségcsökkentés, hogy használja a vevő a sajátját.

    A bővíthető akkumulátor is jó ötletnek tűnnek. Továbbá lehetne venni, vagy bérelni. Mindent az igény szerint lehetne összerakni.

    Az “önreklámozás” hátsó kijelzőn, és az autómegosztás kicsit meredeknek tűnik, de lehet benne fantázia.

    Amennyiben az új Panda is hasonló méreteket kap, mint a koncepció, akkor a beltér egész korrektnek tűnik (szélesség, magasság). A Punto II-nél nagyobb lenne. A tengelytávja csak minimálisan lenne kisebb.

    Örvendetes, hogy ilyet is tudott mutatni a Fiat 20 év után, de nem tudom mi marad ebből a jövőre nézve. A kisautószegmens változni fog, és a wltp nem nekik kedvez plusz a többi EU-s előírás sem. Nem lehet egy szint alá lemenni az árakkal. Egy csökkenő piaci szegmensbe pénzt ölni nem tudom mennyire lesz kifizetődő. Nem hiszem, hogy csak elektromos verziója lenne az új Pandának.

    A Panda I után a Panda II-nek MPV jellege volt (magasabb ülés pozíció). A III. generáció vitte tovább az előző széria filozófiáját. Az új szériára inkább SUV-os megjelenést várnék.

Vélemény, hozzászólás?