2G erő hat kanyarban az új Donkervoortban ülőkre

Csupán 700 kiló, és a győri öthengeres motor hajtja ezt a sportkocsit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén 70 éves a márka névadója és alapítója, ezért a Donkervoort egy különleges kiadással készült. Utcára szánt sportkocsik között ritka, hogy eléri a 2G-s oldalgyorsulást.


A holland Donkervoort sportautó manufaktúra újabb érdekességgel jelentkezett. A márka alapítójának és névadójának, Joop Donkervoortnak 70. évfordulójára készült el a D8 GTO-JD70 különkiadás, ami egy szimpla egyedi sorszámozott szériánál jóval többet mutat fel. A D8 GTO-ra épülő modell karbonszálas karosszériát kissé átdolgozták, más az orrkiképzés, a hátsó légterelő és még felnikből is választottak újat. A frissített aerodinamika eredménye 80 kg plusz leszorítóerő a hátsó tengelyen és 50 kg plusz az első tengelyen.
Futóműve feszesebb, lengéscsillapítása három szinten állítható s azt állítják hogy a gyári beállításokkal és a gyárii szerelt gumikkal eléri a 2G-s oldalgyorsulást kanyarban. Ezt egyáltalán nem nehéz elhinni, tekintve, hogy az autó nagyon alacsony és széles, valamint önsúlya csupán 700 kiló, köszönhetően a több karbonszálas elemnek, a könnyebb akkumulátornak és a szintén könnyebb karbonsálas üléseknek.
Hirdetés
Csekély súlyához pedig nem is volt szükség túl nagy motorra, az Audi Győrben készülő 2,5 literes turbós öthengeresére esett a választás. Gyári 400 lóerős teljesítményét optimalizálták, így az ünnepi Donkervoortban 415 lóerőt teljesít csak hátsókeréken, hozzá ötfokozatú kézi váltót csatolnak és egy Euro 6D normáknak is megfelelő kipufogórendszert, a differenciálmű pedig szintén új és önzáró. A Donkervoortnál nem hisznek az elektronikában, csak kipörgésgátlót alkalmaznak, ami három szinten állítható érzékenységű. Emellett nincs szervokormány sem, tekintve, hogy súly is alig terheli az első tengelyt, így a vezetési élmény még közvetlenebb. A márkaalapító születésnapjára készült modellből stílusosan 70 darab készül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?