Frissebb és biztonságosabb lett a Kia Picanto

Drágább modellek extráit is megkapja a friss Kia Picanto

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem a legjövedelmezőbb szegmens a miniautóké, a koreaiak viszont látnak még benne fantáziát, a kis alapterületre és egyszerű technikára vágyóknak lehet jó választás a frissített Kia Picanto.

Három évvel debütálása után a Kia Picanto európai változata is átesett a félidős frissítésen. Az A-szegmens egyik koreai versenyzőjét az alapváltozat mellett továbbra is sportos GT-Line és az aktuális divatnak hódoló, némi terepjárós beütéssel rendelkező X-Line kivitelben is lehet kérni, utóbbihoz több fekete műanyag és másfél centis emelés is jár. A külső még egyáltalán nem hatott elavultnak, ezért csak apró módosításokat végeztek a tervezők, ilyen a hűtőrács új mintázata, illetve a lámpák belső felépítése változott.
Hirdetés
A mérnökök az alapváltozat helyett inkább a sportos GT-Line és az emelt hasú X-Line frissítésére koncentráltak, a 2021-es modellévű változatok elöl-hátul új lökhárítóval büszkélkedhetnek, emellett változott a hűtőrács és a ködlámpa környéke is.
Hirdetés
A beltérben mindkét kijelző megnőtt, a központi immár 8 colos, a hagyományos órák közé telepített „egérmozi” 4,2 colra nőtt, ezentúl az apró Kián már az Apple CarPlay és Android Auto is fut. Aki mélyebben a zsebébe nyúlna, az választhat műbőr ülést is, aki pedig több vidámságra vágyik, az színes betétekkel dobhatja fel a kabint. A legkisebb Kia is megkapja a szokásos biztonsági felszerelést: automatikusan fékez, ha akadályt észlel, emellett a gyalogosokat is képes felismerni, a holttér felett pedig árgus szemmel őrködik, illetve a sávban is bennmarad.
Hirdetés
Az alapmotor továbbra is szívó lesz, méghozzá egyliteres és 67 lóerős. Aki erősebb motorra vágyik, annak turbós egységet ajánl a Kia, ami szintén egyliteres, de 100 lóerővel repíti a Picantót. A jelenleg is kapható 1,2 literes motorról nincsenek hírek, így elképzelhető, hogy a négyhengeres eltűnik a kínálatból. Az ötsebességes automataváltóval is kérhető apróság friss verziója őszre érhet az európai kereskedésekbe, ám azt még nem tudni, hogy marad-e a barátságosnak mondható 3 milliós forintos kezdő ár.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?