Viszlát hidropneumatikus Citroën felfüggesztés

Ebben a pillanatban ugrott meg a hidrós Citroënek ára

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az utolsó C5 Tourer is legurult a gyártósorról, ezzel nem csak a legnagyobb Citroën személyautóktól, de a legendás rugózásától is elköszöntünk.


10 évig volt piacon a Citroën C5 jelenlegi generációja, ezzel az európai piac egyik legidősebbje. Tudtuk, számítottunk rá, most mégis fájó, hogy utolsó darab is legördült a Rennes-i gyártósorról Franciaországban. A C5 leköszönésével ugyanis nem csak a Citroën paletta zászlóshajóitól, de a hidropneumatikus felfüggesztéstől is elköszönhetünk. A francia gyár már 2015-ben bejelentette, hogy leváltja a védjegyévé váló technológiát valami teljesen újjal. Az ok a magas előállítási költség és az alacsony kereslet volt.
A második generációs C5-ből az elmúlt 10 évben több mint 635 000 példány fogyott, ebből 435 000 Európában. Ez jól hangzik, azonban figyelembe véve, hogy 2016-ban már kevesebb, mint 10 000 autót adtak el az öreg kontinensen, érthető a leváltása. Az utolsó legördülő C5 egy Tourer, azaz kombi változat - a szedán gyártása már tavaly véget ért. A Citroën felső-középkategóriása Kínában folytatja útját, frissített külsővel és teljesen új beltérrel. No meg persze hagyományos spirálrugós felfüggesztéssel.
Hirdetés

Egyelőre szintén csak Kína kiváltsága a vadiúj C5 Aircross SUV is, ami akár Európába is elérhet, így öregbítve a C5 modellnevet. Eközben a háttérben nagy erőkkel készül az új generáció, ami pletykák szerint már jövőre megérkezhet. Az még a jövő kérdése, hogy megtartják-e a nagyszedán köntöst, ahogy egy hibrid hajtáslánc érkezése is. Az utód már több mint valószínű, hogy csak hagyományos felfüggesztést kap, valami okossággal, hogy elérjék a hidrósok puhaságát. Sok szerencsét, Citroën!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?