50 éves a Lamborghini Espada
Egy felújÃtott Espada is tiszteletét tette a Techno Classicán
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Espada mellett az Islero is ötvenedik életévébe lép idén. A jubileum örömére, a Techno Classica kiállÃtásra készÃtett fel két két gépet a gyári restauráló műhely.
Rengeteg érdekes járművel találkozhatnak az érdeklÅ‘dÅ‘k az esseni autókiállÃtáson e héten. Több autómárka hivatalos restaurátor műhelye is lázasan készült az eseményre, köztük a Lamborghini Polo Storico is, amely az olasz sportautógyártó klasszikus járművekkel foglalkozó leányvállalata. Szakembereik két születésnapos tÃpust pofoztak ki a jeles alkalomra.
Az egyik az Espada, amely 1968-ban debütált. A kiállÃtáson viszont egy 1976-os Series III teszi tiszteletét. A tÃpust 1978-ig gyártották, ezalatt három különbözÅ‘ széria készült belÅ‘le. Az elsÅ‘ 1968 és 1970 között, a második 1970 és 1972 között, mÃg a kiállÃtáson is látható harmadik 1972 és 1978 között. A tÃz év alatt összesen 1300 Espada látott napvilágot.
A Techno Classicára szánt autó felújÃtása tÃz hónapot vett igénybe. Ezalatt az idÅ‘ alatt az elektromos és a mechanikus rendszerek, illetve a karosszéria is visszanyerte teljesen eredeti állapotát. A felújÃtás archÃv tervrajzok alapján zajlott, és természetesen eredeti Lamborghini alkatrészeket használtak fel hozzá.
A másik ünnepelt, az Islero már jóval ritkább autó, hiszen csak 220 darab készült belÅ‘le 1968 és 1970 között. Az alap Islero ugyanazt a négyliteres, V12-es motort kapta, amely a 400 GT-ben is szolgált 320 lóerÅ‘vel. A kiállÃtásra viszont egy ennél is ritkább S változat érkezik, amelybÅ‘l csupán 70 darab készült és 350 lóerÅ‘re tornázták fel a teljesÃtményét. Természetesen az Islerót igy ugyanolyan precizitással, az eredeti tervek alapján, eredeti alkatrészek felhasználásával újÃtották fel, mint az Espadát.
Apró korrekció, az Espada nem volt még felkészÃtve a fele hiányzott 🙂 .
Itt vannak képek a Lambo (Polo Storico) standról: http://autossagok.blog.hu/2018/03/22/techno_classica_2018_1_resz
Az Espada utasteréből még rengeteg dolog hiányzott (műszerpanel, kárpitok), meg a kocsi orra.
Ugyanez a gyári csapat állÃtott ki Párizsban is ( http://autossagok.blog.hu/2018/03/22/techno_classica_2018_1_resz ), ott egy max 25%-os készültségű Countache és egy kész (és újszerű) Miura parkolt a standon, a szokásos gyári dekor elemekkel.