15 milliárdot ér a világ legdrágább autója

Egy Ferrari 250 GTO lehet megint a világ legdrágább autója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Úgy tűnik, jó ideig nem lesz versenytársa a Ferrari 250 GTO-nak. Újra árverésre kerül egy példány, a második legyártott GTO, és az első, amelyikkel versenyeztek.


A világ legdrágább autója cím nyertese már jó ideje nem változik, csak a rekord ár mértéke növekszik folyamatosan. A legendás Ferrari 250 GTO csak egyre értékesebb, a most árverésre kerülő, szokatlan módon kék fényezésű olasz sportkocsit átszámítva 15 milliárd forintért kínálják. Nem csoda, az amúgy is komoly történelmet cipelő GTO-knál sokkal részletesebb és érdekesebb történet az övé. Az összesen 39 példányban készült Ferrari 250 GTO-k közül ez készült el másodjára, de elsőként vett részt versenyen.
Hirdetés

Egyből készítésének évében, 1962-ben Sebringben a második helyet érte el vele Phill Hill, később a Le Mans-i 24 óráson 6. helyezéssel végzett. Összesen 27 versenyre neveztek vele, ebből 17 futamon kategóriájában dobogós helyezést értek el. Többször változtatták a fényezését, az eredeti NART kék árnyalatát 1997-ben kapta vissza. 1968-ban 2500 dollárért kelt el, 1975-ig többször váltott gazdát, viszont a hét év alatt ötvenszeresére nőtt az értéke. Jelenlegi ára pedig több mint 21 ezerszerese annak, amit a versenyzős időszaka után adtak érte.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 00:14
    Permalink

    Szerintem aki veteránozik, az értsen valamennyire hozzá mert vezetni sem fogja tudni rendesen. Azért ezek az autók még lényegesen több műszaki tudást, hátteret igényelnek mint a maiak, többet kell velük gépészkedni. A mostaniakban az elektronika mindent megold, de itt már egy indítás is trükkös tud lenni bizonyos helyzetekben egy ilyen öregebb karburátoros autónál annak aki nem tudja mi történik. Persze régen ez természetes volt mindenkinek, de vagy 30 éve már nincs karburátor az autókban. Nagyon ritka az olyan veterán ami olyan simán működik mint egy korszerű injektoros autó. Manapság már egy nyomorult izzót nem tudnak kicserélni az emberek. És még akkor sem, ha tényleg csak 2 csavart kellene kihajtani.

  • 2017.10.28. at 00:14
    Permalink

    Volt szerencsém látni a Nr1 autót is 🙂
    [url]http://autossagok.blog.hu/2016/02/11/retromobile_2016_i[/url]

    Akkor is ha nekem nem ez a kedvenc korszakom, az autó tényleg lenyűgöző darab, és az Arcturial standja tényleg páratlan volt, még a saját ligájában is (pl Coys)…

    Ez már tényleg nem a hobbibarkácsolók ligája.

Vélemény, hozzászólás?