Ritkaság ez a sötétzöld árnyalat
A Ferrari F355 volt az 1990-es évek legnagyobb darabszámban eladott Ferrarija, Ãgy ritkasága miatt nem gondolnánk rá különleges autóként. Ha viszont Ferrariról van szó, akkor szinte bármelyik 20-30 évnél régebbi modell is lehet értékes. Legalábbis Ãgy gondolja ennek a példánynak az új tulajdonosa, aki tavaly Makaóban vadászott egy Ferrari 512 TR-re, és az eredetileg kiszemelt modell mellé parkolva talált egy ponyvával letakart F355-öt. Az autót elÅ‘ször 1995-ben regisztrálták Makaóban, KÃnában, ahol 2007-ig mindössze 10.000 km-t tett meg, majd 12 évig hozzá sem nyúltak. Az új tulajdonosnak annyira megtetszett, hogy elszállÃttatta Londonba, a Ferrari Classiche hitelesÃtéssel rendelkezÅ‘ H.R. Owen autókereskedésbe, akik Európa legnagyobb Ferrari technikai centrumát üzemeltetik, Ãgy jó kezekbe került a leharcolt állapotú kupé.
Az F355 volt a legtöbbet eladott Ferrari a '90-es években
A vevÅ‘ döntésében valószÃnűleg nagy szerepet játszott, hogy ez az F355 ritka felszereltséggel rendelkezik: a szénszálas kagylóülést és a nyitott kulisszás kézi váltót csak néhány vásárló rendelte meg annak idején (a gyakoribb opció a félautomata váltó volt). Az autót kiemeli továbbá a "mezei" F355-ök sorából a sötétzöld Verde Silverstone fényezés, aminek felújÃtása még ezután következik. A munka nagy részét viszont már elvégezték, néhány hónap alatt szétszedték és kitisztÃtották a motort, kicserélték a szivattyúkat, a katalizátort és a kuplungot, felújÃtották a lendkereket, valamint új akkumulátort és biztosÃtékokat kapott a kocsi, illetve leeresztették, kitisztÃtották, majd újra feltöltötték az üzemanyagrendszert. Emellett szükség volt még új gumikra, felnikre, féktárcsákra és fékbetétekre, lengéscsillapÃtókra és persze új klÃmaberendezésre. Alapos kihÃvás volt tehát a műhely számára az autó restaurálása, ami nem meglepÅ‘, hiszen a 12 év alatt a rágcsálók tönkretették a vezetékeket, kiszáradtak a kenÅ‘anyagok, és számos alkatrész elrozsdásodott.
A külsÅ‘ felújÃtása még folyamatban van
Mindig öröm látni, amikor egy elhagyott régiséget gondosan kezelésbe vesznek, remélhetÅ‘leg új gazdája Ferrarihoz méltó módon bánik majd az autóval. Csupán múzeumi kiállÃtásra Ãtélni hiba lenne, ennek a kocsinak az úton van a helye: a 3,5 literes, középre helyezett V8-as motor 375 lóerÅ‘t ad le a hátsó tengelyen, amivel 4,7 mp-ig tart a 0-100 km/h-s sprint. Ez az erÅ‘forrás volt a 40 évig gyártott, mechanikailag hasonló Ferrari Dino motorok utolsó elÅ‘tti képviselÅ‘je - az F355 utódjaként a 360 használt utoljára ilyet, az ezután érkezÅ‘ F430 már egy teljesen új motort kapott.
Nem sok példány készült a nyitott kulisszás váltóval