A világ legkeményebb autója a Mazdától

Egyedi acél a Mazda CX-5-ben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A jövőre piacra lépő Mazda CX-5 elsőként alkalmaz 1800 MPa szakítószilárdságú acélt. A különleges ötvözet tömeget csökkent és biztonságot növel.


SkyActiv karosszériájával új anyagokat ígér a Mazda. Az új technológiákkal, SkyActiv karosszériával, motorokkal és futóművel jövő tavasszal piacra lépő CX-5 lökhárítója az autógyártásban eddig ismeretlen mértékben ellenálló, 1800 MPa szakítószilárdságú acélt alkalmaz. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a lökhárító-gerendák, mondjuk 1 négyzet-centiméteres része, a hagyományos (1600 MPa szakítószilárdságú), hidegen sajtolt acélhoz mérten nem 16, hanem 18 tonnának megfelelő erőt bír ki.
A merevebb anyagból nyilvánvalóan kevesebb is elég a lökhárítóba, így e vívmány bevezetésével a lökhárítók nem csak 20 százalékkal merevebbek, hanem 4,8 kilogrammal könnyebbek is a korábbi elvűeknél. Ez nem csak fogyasztást és emissziót apaszt, hanem a CX-5 (és a majdani további SkyActiv modellek) vezetési élményét is fokozza, hiszen az autó tömegének kisebb része kerül a súlypontjától (tömegközéppontjától) távol.
Felvetődhet a kétely, hogy a merevebb acél a szerényebb mértékű gyűrődéssel baleset esetén a többinél kevesebb energia elnyelésére képes, és noha ez valóban így van, a Mazda szerint nem kell aggódni, bőven került köré gyűrődő-zóna, a korábbiaknál szilárdabb acél pedig a karosszéria merevsége, illetve az ütközésvédelem szempontjából fontos.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?