A világ legkeményebb autója a Mazdától
Egyedi acél a Mazda CX-5-ben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A jövÅ‘re piacra lépÅ‘ Mazda CX-5 elsÅ‘ként alkalmaz 1800 MPa szakÃtószilárdságú acélt. A különleges ötvözet tömeget csökkent és biztonságot növel.
SkyActiv karosszériájával új anyagokat Ãgér a Mazda. Az új technológiákkal, SkyActiv karosszériával, motorokkal és futóművel jövÅ‘ tavasszal piacra lépÅ‘ CX-5 lökhárÃtója az autógyártásban eddig ismeretlen mértékben ellenálló, 1800 MPa szakÃtószilárdságú acélt alkalmaz. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a lökhárÃtó-gerendák, mondjuk 1 négyzet-centiméteres része, a hagyományos (1600 MPa szakÃtószilárdságú), hidegen sajtolt acélhoz mérten nem 16, hanem 18 tonnának megfelelÅ‘ erÅ‘t bÃr ki.
A merevebb anyagból nyilvánvalóan kevesebb is elég a lökhárÃtóba, Ãgy e vÃvmány bevezetésével a lökhárÃtók nem csak 20 százalékkal merevebbek, hanem 4,8 kilogrammal könnyebbek is a korábbi elvűeknél. Ez nem csak fogyasztást és emissziót apaszt, hanem a CX-5 (és a majdani további SkyActiv modellek) vezetési élményét is fokozza, hiszen az autó tömegének kisebb része kerül a súlypontjától (tömegközéppontjától) távol.
FelvetÅ‘dhet a kétely, hogy a merevebb acél a szerényebb mértékű gyűrÅ‘déssel baleset esetén a többinél kevesebb energia elnyelésére képes, és noha ez valóban Ãgy van, a Mazda szerint nem kell aggódni, bÅ‘ven került köré gyűrÅ‘dÅ‘-zóna, a korábbiaknál szilárdabb acél pedig a karosszéria merevsége, illetve az ütközésvédelem szempontjából fontos.