Dakar gép utcára a Toyotától

Egyedi Hilux példányokat dobott piacra a Toyota

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Üröm az örömben, hogy csak a dél-afrikai piacra szánták a Dakar nevével fémjelzett modellváltozatokat. De végülis így a legstílusosabb a lépés.


Talán egy picit megtévesztő lehet a Hilux neve mellé illesztett Dakar kifejezés, hiszen a pickup egyedi változatát nem egy kőkemény offroad gépezetté alakították, sokkal inkább egy látványos hobbiautóvá. A legutóbbi Dakar versenyen egyébként jó eredményekkel zárt a Toyota. Két kategóriában három dobogós helyezést szereztek a Toyota Gazoo Racing dél-afrikai részlege által felkészített Hilux versenyautók. Ennek az eredménynek és a mögötte álló kemény munkának a tiszteletére készítette el a Toyota South Africa a limitált különkiadást a pickupból.
A limitált változat egyből felismerhető a Dakar matricázásról, ám emellett szögletesebb hűtőmaszkot kapott, markánsabb trapéz alakkal és Dakar-logóval. A méhsejt mintázatú hűtőrácsot fényes feketére fényezték, míg a szélei szürke színben pompáznak. a motorházfedél belépő élén fényes fekete sáv óvja a kőfelverődésektől és a bogaraktól a lemez festését. A méhsejt-struktúra egyébként a lökhárító alsó részén is visszaköszön, míg a LED-es ködlámpák háza is egyedi rajzolatú. Alul masszív védőlemez óvja a sérülésektől a lengőkarokat és a motortér kényes alkatrészeit.

Az utastérben szintén egyedi megoldásokat alkalmaztak. Például a műszerek fehér, fogaskerék rajzolatú hátlappal rendelkeznek, míg a mutatókat narancssárgára színezték. Emellett fekete bőrkárpitozás és fekete tetőkárpit vár az utasokra, valamint a multimédia-rendszer is tematikus nyitóképernyővel köszönti őket.
Hirdetés


A limitált szériás Hilux két motorral választható. Az egyik egy 2,8 literes, soros négyhengeres dízelmotor 177 lóerővel és 420 Nm nyomatékkal (automatikus váltóval 450 Nm), a másik pedig egy 238 lóerős, 376 Nm forgatónyomatékú négyliteres, V6-os benzinmotor. A dízelváltozat szimpla hátsókerékhajtással is rendelhető és a manuális sebességváltóját felszerelték a Toyota friss fejlesztésű, intelligens fordulatszám-szinkronizáló rendszerével, amely nem engedi lefulladni a motort, illetve gyorsabb felváltásokat eredményez. Az autó áráról egyelőre nem árultak el információkat, európai megjelenéséről egyelőre nincs hír.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?