Véget érhet a Mercedes C-osztály amerikai gyártása

Egyre csökken a kereslet a középkategóriás Mercedes C-osztály iránt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ahogy a világ többi pontján, úgy az amerikai piacon is a szabadidő-autók felé fordulnak a vásárlók, ez a folyamat hosszú távon akár a hagyományos típusok végét is jelentheti.

Kapacitáshiánnyal küzd a Mercedes Amerikában, ezért a gyártás átszervezésével próbálják közelebb hozni a keresletet a kínálathoz. A jelenlegi trendeknek megfelelően az amerikai vásárlók körében is a szabadidő-autók az igazán népszerűek, a gyártó pedig próbál lépést tartani a kereslettel, ezért növeli a GLE és a GLS modellek termelését (ráadásul az új GLE Coupe még nem is kapható). A városi terepjárókkal ellentétben a tradicionális C-osztálynak nem áll jól a szénája: míg 2015-ben 82 ezer darab készült a típusból, addig a tavalyi évben csupán 47 ezer példány gördült ki az alabamai gyár kapuján, előrejelzések szerint idén 43 ezer készül majd a típusból, ezzel a gyár kapacitásának 19 százalékát fedi le a C-osztály. A típus forgalmazása ezzel nem szűnik a meg az Egyesült Államokban, csupán az ottani piacra készülő modellek gyártása a londoni üzem feladata lesz, ami így jobban kihasznált gyáregység lesz, ugyanis jelenleg 75%-os kapacitással üzemel az angliai gyár.
Hirdetés
Az átszervezés a hírek szerint a jelenlegi, 2014-ben bemutatott W205 kódjelű C-osztályt már nem érinti, hanem a 2021-ben érkező utód (W206) nem fog készülni az USA-ban. Persze a típust egyelőre még nem kell temetni, jelenleg a világ négy pontján készül Mercedes C-osztály: az alabamai és a londoni üzemen kívül Németországban és Kínában folyik termelés, az ázsiai piacra a C-osztályból nyújtott tengelytávú változat is készül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?