Akár 800 kilométert is mehet az Audi önvezető elektromos autója

Elektromos és önvezető, kormánykerék nélküli az Audi Aicon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyebek mellett önvezető és teljesen elektromos luxusautót villantott Frankfurtban az Audi. Az Aicon tanulmányautó nagyobb, mint az A8, 2+2 üléses, hatótávja 800 km.


Az Audi szerint a jövő önvezető luxusautója az Aicon, ami 5444 milliméteres hosszával nagyobb, mint egy A8, 3470 mm-es tengelytávjával még a hosszított A8 értékére is rátesz 240 mm-t. Szélessége sem szerény, 2100 mm, magassága 1506 mm, kerekei pedig 26 colos átmérőjűek. A négyajtós kupé a mai tanulmányautó-divat szerint 600 darab háromdimenziós pixelből álló kijelzőt kapott előre és hátulra is, ezeken keresztül az autó figyelmeztetheti a közlekedés többi résztvevőjét az esetleges veszélyekre, vagy egyéb üzenet is megjelenhet itt. Sőt, projektoraival az útra is tud jelzéseket vetíteni, így azokkal is képes kommunikálni, akik nem tekintenek az autóra. A távolsági fényszóró szükségtelen, hiszen az Aicon lézer és radar érzékelői mindent látnak, meg amúgy sem a sofőr vezeti, hiszen kormánykerék sincs benne. Sötétben kiszálláskor egy mini drón világítja meg az autóból kiszálló utasok előtti területet.
Az egymással szembe, B-oszlop hagyása nélkül nyíló ajtókon keresztül kényelmesen közelíthető meg az otthonos utastér. Hatalmasak az oldalablakok, az első és a hátsó szélvédő a tetővel együtt egy-egy óriási üvegfelület. A két különálló első ülés a kényelmes nappali fotelek stílusában készült, ezek a ki-beszállás könnyítésére akár 500 milliméterrel hátrébb csúsztathatók és 15 fokkal az ajtó felé fordíthatók. Természetesen számos kisebb-nagyobb tároló is szolgálja az utasok kényelmét. A kis helyigényű villanymotorok jóvoltából előre és hátulra is jutott poggyásztér, összesen 660 liter.
Hirdetés
Az utasokat nem okoskulcs, hanem mobiltelefonjuk azonosítja, az autó rögtön előhozza személyes beállításaikat, mind a légkondicionáló, mind a hangulatfények, mind a zene és az ülésbeállítások tekintetében. A vezérlésre hangutasításokkal és az utastérben körbefutó érintőkijelzővel, valamint a szemmozgást figyelő rendszerrel is van mód. Filmnézéshez akár az egész szélvédő head-up kijelzőként funkcionálhat. Az utasok rengeteg szórakozási lehetőséget választhatnak, amíg az Aicon beavatkozás nélkül eljuttatja őket úti céljukhoz. A négy darab, együttesen 354 lóerőt és 550 Nm nyomatékot adó villanymotorral a menetdinamikára sem lehet majd panasz, az áramvonalas karosszéria 700-800 kilométeres hatótávot ígér. A padlóba épített akkumulátor kapacitásáról egyelőre nincs hír, töltője azonban egy most kifejlesztett 800 voltos rendszer, amivel vezeték nélkül is 30 perc alatt 80 százalékra tölthető.

A légrugózás a koncepció szerint nem csak az útegyenetlenségeket, hanem a gyorsulás, a lassulás és a kanyarodás karosszériamozgásait is külön tompítja. Mivel az első és a hátsó futómű azonos kialakítású, így mindkét tengely kormányzott. Ennek köszönhetően, hatalmas méretei ellenére az Aicon városban is ugyanolyan otthonosan mozog, mint nagysebességű utazások alkalmával. Fordulási átmérője csupán 8,5 méter. Az Audi Aicon ezáltal is hű eredeti küldetéséhez, hogy minden körülmények között maximális kényelemben szállítsa utasait, kompromisszumok nélkül. Ez az Audi jelenlegi koncepciója a jövő luxusautójáról - az Aicon tudásából, formájából egyaránt várhatunk elemeket a jövő négykarikás modelljeiben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?