Házkutatás az Audinál a dízelbotrány kapcsán

Éves beszámolót tartott az Audi, közben pedig házkutatást a rendőrség

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Éves eredményei kapcsán tartott sajtótájékoztatót az Audi, miközben annak ingolstadti központjában és több telephelyén is házkutatást zajlott a dízelbotrány kapcsán.


Bizarr helyzet: az Audi ingolstadti központjában éppen akkor kezdtek házkutatást, amikor a társaság bemutatta 2016-os üzleti jelentését. A müncheni ügyészség közleménye szerint az eljárás mintegy 80 ezer, az Egyesült Államokban értékesített autóval kapcsolatos, amelyeket a gyanú szerint a károsanyag-kibocsátási értékeket meghamisító berendezéssel szereltek fel. Vizsgálódtak a többi között az Audi neckarsulmi üzemében és a VW wolfsburgi központjában is. Az akciókban több mint 100 rendőr és ügyész vett részt.
Hirdetés

Az eljárást ismeretlen tettes ellen indították csalás és jogsértő reklám gyanúja miatt. A müncheni ügyészség tájékoztatása szerint a házkutatások révén legfőképpen azt igyekeznek tisztázni, hogy ki tudhatott a kibocsátási értékeket meghamisító technológia alkalmazásáról és arról, hogy a cég hamis adatokat közölt gyártmányairól.
Az ügy az Audinál kifejlesztett 3.0 V6 dízelmotorral működő, 2009 és 2015 között eladott kocsikat érinti. A károsanyag-kibocsátási értékeket meghamisító berendezés azt szolgálta, hogy a nagyjából 80 ezer autó megfeleljen az amerikai környezetvédelmi előírásoknak.
A VW dízelbotránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a vállalatcsoportot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.
Míg a házkutatás eredményeit még nem ismerjük, az Audi 2016-os eredményeit már igen: tavaly 1 millió 867 ezer 750 járművet értékesített, ami 3,6 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Az árbevétel 1,5 százalékkal 59,317 milliárd euróra növekedett, az adózás utáni nyereség 51,9 százalékkal 2,066 milliárd euróra csökkent.
A Győrben motorgyárat működtető társaság igazgatótanácsának elnöke, Rupert Stadler a jelentést bemutató szerdai ingolstadti tájékoztatóján kiemelte: "a legnagyobb elhatározottsággal" dolgoznak azon, hogy a jövőben ne történhessen a dízelügyhöz hasonló eset, ennek érdekében a működési struktúrától a folyamatszervezésig mindent felülvizsgálnak, és külön részleget hoznak létre, hogy ellenőrizzék, megfelelőek-e az engedélyeztetési eljárások.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 20:38
    Permalink

    Vw meg a Fiattal tárgyal … 😀 vajon melyik márkát adják el az Olaszoknak . Még emlékszem amikor kirobbant az gazdasági válság és a Fiat rossz helyzetbe került 2008 után hogy a Vw nagy fölényes pofával ajánlatot tett az Alfa Romeo megvételére… és most tessék . Vissza nyalt a fagyi .

Vélemény, hozzászólás?