Hogy "megismerhessük a szabad mozgás nyújtotta szabadságot, illetve élményt"
[kepallojobb=401950]A pingvinre emlékeztető Uni-Cub két kerekének forgási sebességét és irányát egymástól függetlenül szabályozza az elektronika, így a jármű előre, hátra, oldalra és átlósan egyaránt mozoghat, s képes saját tengelye körül megfordulni[/kepallojobb]
A Honda leleplezte a Uni-Cub (junikáb) névre keresztelt "személyi közlekedési eszközt". Az alábbiakban - szinte - változtatás nélküli sajtóanyag következik a junikábnak ejtendő guruló székről, s ezt azért tartottuk fontosnak megjegyezni, mert ha ez a dolog több lesz holmi jópofa kütyünél, egyesek által próbált és kedvelt járműnél, akkor csúnyán sötét jövő elé néz az amúgy is csak hízó és lustuló modern társadalom.
A 2009-ben bemutatott U3-X utódját, a Uni-Cubot úgy tervezték, hogy tökéletes összhangban legyen a felhasználóval. A kompakt építésmód és a rendkívül kényelmes ülés révén a UNI-CUB egyedülálló szabadságot nyújt tulajdonosának, aki éppoly szabadon mozoghat bármely irányba, mintha csak sétálna. Két nagyszerű technikai újdonságnak köszönheti egyedülálló képességeit. Az egyik a Honda mérnökei által kidolgozott egyensúlyozó-rendszer, a másik pedig a – szintén saját tervezésű - Honda Omni Traction Drive System, azaz a világ első szabadon forgatható hajtott kereke. Ezek a különleges összetevők biztosítják, hogy a felhasználó tökéletesen szabadon mozoghasson – az elinduláshoz, a megálláshoz és a forduláshoz elég csupán áthelyeznie testsúlyát. Tekintve, hogy a pilóta gond nélkül haladhat előre, hátra, oldalirányban, valamint átlósan, a Uni-Cub zsúfolt gyalogosforgalomban is könnyedén használható.
Az alacsony ülésmagasságának köszönhetően a vezető könnyedén lerakhatja lábait, egyszersmind az utat is belátja, hiszen a nyeregben ülve a szemmagasság megegyezik a többi gyalogoséval. Ez a kialakítás összhangba hozza a többi gyalogossal, így a zsúfolt járdákon és épületekben is kényelmesen közlekedhet. A bemutatótesztek 2012 júniusában indulnak a Japán Nemzeti Múzeum tudományos és innovációs részlegén. A beltéri próbák során nem csak a járművet vizsgálják majd a kutatók, hanem a különféle felhasználási köröket is, melyekben a Uni-Cub segítséget nyújthat az emberek számára.
Az egyensúlyozó-rendszert a Honda Robotics dolgozta ki a humanoid robotok fejlesztése során. Többek között Asimo, a világhírű emberszabású robot is erre a technikára épül. A Honda a jövőben is folytatja a következő generációs közlekedési eszközök kutatását és fejlesztését annak érdekében, hogy még többen közlekedhessenek hatékonyan, s megismerhessék a szabad mozgás nyújtotta szabadságot, illetve élményt.