Óriásira nőtt a Jeep Wagoneer, európai SUV elbújhatna mellette

Felfoghatatlan külső és belső méretekkel debütált a Jeep Wagoneer L

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Közel harminc év után hozta vissza a Jeep a Wagoneer nevet, ami rögtön egy luxus almárkává avanzsált, a 2023-as modellévtől már extra nagy kiadásban is elérhető a kétféle variáns.

A 2022-es modellévre a negyedik generációjával tért vissza a Jeep Wagoneer, ami már a luxus irányába kacsint. A Wagoneer és a Grand Wagoneer karosszériáján egy darab Jeep feliratot sem találni, ami arra enged következtetni, hogy éppen egy új márka születik a típusnévből. A sima és a Grand verzió között méretbeli eltérés nincs, a két modell között műszaki és felszereltségbeli különbségek vannak. A Grand alapáron összkerékhajtással és 6,4 literes V8-assal készül, még a sima Wagoneer 5,7-es blokkot és hátsókerékhajtást ad.
Hirdetés
Már az 5,45 méteres hossz is hatalmas európai szemmel, de a gyártó úgy érezte, lenne kereslet plusz 17 centi tengelytávra és 30 centi extra hosszúságra. Így a Wagoneer L és a Grand Wagoneer L 5,75 méterre nyúlik, a tengelyek közötti táv 3,3 méter. Ekkora dimenziókat nehéz európai modellekkel összehasonlítani, a Mercedes GLS 520 centit tud felmutatni, de a nyújtott S-osztály is “csak” 5,29 méter hosszú. Ha árban nem is, de méretben a Rolls-Royce Phantom lehetne az egyik konkurens, a normál verzió pont kitesz egy hosszú Wagoneert. A csomagtartó már inkább egy kisebb lakásnak felel meg, a három álló üléssor mögött 1250 liter marad, két sorral 2,5 köbméter, ha csak elől ülnek, akkor 3197 literrel lehet gazdálkodni. Nagy test, nagy élvezet, a sima Wagoneer 426 lóerős, a Grand 517, de ekkora mérethez kell is az erő. A terepjárási képességről sem feledkeztek meg, a maximális hasmagasság 25 centi, összkerékhajtásból háromféle választható (egy- vagy két áttétellel, illetve elektronikusan differenciálzárral kiegészített verzió is elérhető). Az L verzió ára még nem publikus, de a két “rövid” változat átszámolva 20, illetve 30 millió forintról indul.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.04.17. at 15:56
    Permalink

    A Jeep-ben már évtizedek óta ott a potenciál, hogy prémiummárkává léptessék elő, de sosem húzták meg. Most azonban mintha egy kis mozgolódás látszana, valakinek(Tavares?) úgy tűnik, megjött az esze. Európai konkurens meg persze, hogy nincs, gyenge kis játékautók mind…

  • 2022.04.17. at 21:36
    Permalink

    Szerintem ennek az autónak a konkurense is amerikában van pl chevy suburban, vagy tahoe, gmc yukon, cadillac escalade, ford expedition dodge durango, lincoln navigator stb, nekik talán csak a japánok esetleg koreaiak konkurencia ott európai gyógyegér nem hinném. A ford is elszúrja a renoméját előbb utóbb a szar ecoboost motorokkal. A fiat azért jobb motorokat tud már.

    • 2022.04.23. at 14:27
      Permalink

      A GLS igen erősen szerepel odaát (egyébként szerintem már régen megszűnt volna), az Escalade után a legjobban fogyó prémium full size SUV (a tömeggyártókat is figyelembe véve a 6. volt tavaly).
      Ezzel több fogyott belőle mint az összes ázsiai konkurensből (a Nissan Armada kivételével). A hetedik stílszerűen az X7 volt. Ennyit a japánok renoméjáról…

      Amúgy ez a méret tényleg az USÁ-ban népszerű, amúgy itt csak nyűg egy ilyet használni. Az egyetlen ilyen méretű autót Európában csak nagykövetségi páncélautóként láttam forgalomban. A felvezető Tuareg eltörpül mellette.

Vélemény, hozzászólás?