Puhány versenyautó a Ferraritól
Ferrari 458 Italia Grand Am
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az utcai Ferrari 458 Italia V8-as motorjának teljesÃtménye 570 lóerÅ‘, amit az Amerikába szánt Grand Am versenyautónál - a szabályok értelmében - 500-ra fojtottak le a mérnökök.
A volánt Maurizio Mediani és Jaime Melo forgatja, de egyáltalán nincs könnyű dolguk, mert az autóban nincs semmiféle elektronikus segédlet, az ABS, a menetstabilizáló és a kipörgésgátló ismeretlen fogalom a tűzpiros gép fedélzetén. A szabályoknak megfelelÅ‘en, az utcai motorhoz képest visszafogták a 4,5 literes, V8-as teljesÃtményét (48 mm-es szűkÃtÅ‘, max. 8000 1/min fordulatszám), amely 570 helyett csak 500 lóerÅ‘s, ennek ellenére a szériamodellnek esélye sem lenne a pályán a Grand Am ellen. Az aerodinamikai tulajdonságok terén az Észak-Amerikába szánt Ferrari nem annyira kifinomult, mint a hajszál hÃján Le Mans-i kategóriagyÅ‘zelemmel debütáló GT3, ellenben bukócsÅ‘rendszere sokkal komolyabb, a tengerentúli elÅ‘Ãrások miatt.