A Ferrari csapatfőnöke szerint nem elég gyors a 2020-as autójuk

Ferrari: a többi Forma 1-es csapat gyorsabb, de még van időnk behozni a lemaradást

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elindult a Forma 1-es idény az előszezoni tesztekkel Barcelonában. Az első 3 nap után Mattia Binotto szerint a többiek gyorsabbak náluk, de az első futamra be tudják hozni a lemaradást.

Lezajlott az első 3 napos Forma 1-es teszt Barcelonában, és máris elindultak a találgatások, hogy ki milyen esélyekkel vághat neki a 2020-as szezonnak. A korábbi években már láttuk, hogy nem mindig az nyeri az első futamot vagy a világbajnokságot, aki a teszten a leggyorsabb, így messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni az eredményekből, és fenntartással kell kezelni a csapatok nyilatkozatait is. A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto az első teszt után úgy nyilatkozott, hogy a többi csapat gyorsabbnak tűnik náluk és idén kevésbé optimista, mint amilyen a korábbi években volt. A Mercedes fantasztikus időket futott az első héten, a 2019-es világbajnoki második helyezett Ferrari látszólag nem tudta vele tartani az iramot, ráadásul pénteken motorproblémák is hátráltatták a maranellói istállót.
Hirdetés
A szerdai gyakorláson Charles Leclerc ülhetett a vörösök volánja mögé, de az autót próbálgatva csak a 11. helyen végzett a napi összesítésben. A csütörtöki napon, amikor megosztották a napot Vettellel, csak a hatodik, illetve nyolcadik időt tudták autózni. Leclerc el is mondta, hogy az idei autó bár a tavalyi továbbfejlesztése, némileg más megközelítésben készült, így még hangolniuk kell az első versenyig.
Hogy mennyi a Ferrari lemaradása, azt nem tudta Binotto sem megmondani. Ki kell még elemezniük az összes adatot, amit gyűjtöttek, ez a következő napok legfontosabb feladata. A tesztelésen természetesen nem csak magukra, hanem az ellenfelekre is figyelnek a csapatok, és igyekeznek annyi információra szert tenni a többi autó viselkedéséről, amennyire csak lehet. Mindkét Mercedes pilóta kitűnt a tesztelésen, nem csak a sebességükkel, hanem az autó különleges kormányzásával is. Az eredmények őket igazolják, Bottas közel került a tavalyi pole pozíciós időhöz, és Hamilton is meggyőző formát mutatott, kétséget sem hagyva afelől, hogy idén is a világbajnoki cím megszerzéséért ül autóba, hogy elérje Schumacher megdönthetetlennek tűnő rekordját.
Mind a Racing Point – akiknek az autója szinte egy az egyben az egy évvel korábbi Mercedes koppintása -, mind a Red Bull igen bizakodóan várhatja a következő tesztet, a pilótáik a körök számát és sebességüket tekintve sem okoztak csalódást. A csapatok rengeteg adatot gyűjthettek és visszavonulva a gyárban folytathatják a kocsik tökéletesítését.
Hogy ki lesz az Ausztrál Nagydíj igazi esélyese azt még korai megtippelni, de Binotto már most úgy nyilatkozott, hogy nem igazán okozhatnak nagy meglepetést, de az év hátralévő részében még az élre törhetnek. A vörösök tavaly 3 futamot tudtak csak megnyerni, ebből kettőt Leclerc, aki a világbajnoki összetettben is négyszeres világbajnok csapattársa előtt végzett.
A tesztelés folytatódik, hamarosan közelebb kerülünk a bűvös kérdés megválaszolásához: vajon idén sikerül felvenni a kesztyűt a Ferrarinak, vagy Hamilton idén is behúzza a világbajnokságot? Kezdés március 15-én Melbourne-ben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?