0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

190 km/órával csapódott falnak a Focus 

Focus törésteszt 190 km/h-val

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az ütközés pillanatában az autóban ülő próbababákra 4000 G-nyi erő hatott.

Az autót berántó csörlő 16 darab Bugatti Veyron erejével húzott. Becsapódáskor a Focus 68 ezredmásodperc alatt lassult 190-ről nullára, így a benne ülő bábukat 400 G-s terhelés érte.

Az autót berántó csörlő 16 darab Bugatti Veyron erejével húzott. Becsapódáskor a Focus 68 ezredmásodperc alatt lassult 190-ről nullára, így a benne ülő bábukat 400 G-s terhelés érte.

Nagy-Britannia leghíresebb autós műsora egyértelműen a Top Gear, de nem ők az egyetlenek. Ott van például a szintén remekbe szabott Fifth Gear, amelyben rendszeresen végeznek extrém törésteszteket valódi autókkal, zúztak már meglepően jól ellenálló Smartot, törtek buszlimuzint, borogattak kabriót, most pedig arra voltak kíváncsiak, hogy mi történik, ha két, jóval az autópályán megengedett sebesség felett közlekedő alsó-közép kategóriás autó ütközik egymással frontálisan. Mivel ezt nehéz lett volna technikailag megvalósítani, azt az utat választották, hogy a pár éves Ford Focust mozdíthatatlan akadálynak ütköztették körülbelül 190 km/h-s sebességgel, így ugyanaz történt, mintha a szemből azonos sebességgel érkező önmagának ütközött volna.

Mindenki kitalálhatja, mi lett a kísérlet vége, hatalmas csattanás, a Focus karosszériájának körülbelül a kétharmada porrá omlott, az utasokat helyettesítő kirakatbábukat pedig reménytelenül összepréselte a hátsó ülésre felszívódó műszerfal. Remélhetőleg a tanulságos videót most olyanok is megnézik, akik valóban szoktak ekkora sebességgel közlekedni. Legközelebb talán jobban meggondolják...

Ez is érdekes lehet:
 

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Ismét tombol a BMW-tipró

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az...

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán...

Sportkivitel készült több Toyota modellből, némelyikre jó esélyünk van

A Toyota betartja a szavát, megérkeztek az első, új sportmodellek. A Gazoo Racing Toyoták három...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (14 db)

Xebulon írta: 2011 október 26., szerda 18:57:14

Nem is tud egy Focus 190-nel menni. Főleg nem egy 1.4-es.

Haverom mindig autópályán kötötte be magát, és a városban meg sosem.
Mondtam, hogy pont fordítva volna érdemes, mert autópályán ígyis-úgyis meghalsz, városban viszont pont az öv véd meg.
Azt mondta, hogy 50-nél az autó megvédi az életét.
Mondtam neki, hogy életedet még megvédi, de kórházba kerüléstől nem. Erre csak az öv képes.
Itt megálltunk az érvek ütköztetésénél... És inkább berúgtunk...
Egyszer karambolozott és mindkét hüvelyujját és lábát eltörte, és ráharapott a kormányra. Azóta beköti az övet. De elég sokat járt fogorvoshoz, mire mosolyogni mert.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 október 26., szerda 09:31:45
Attila írta: 6 éve

Kedves Opelfan!

Rettentően sajnálom ha magadra vetted így jártál. Elárulom én a Te eredeti írásodban láttam az idézőjelet.

Nem véletlenül többes számot használtam és nem neked címeztem, ja és persze az említett fizika tanárnő már nem taníthat ezért van fizikatanárokból hiány :)

Ha iróniát használsz az írásodban fogadd el mástól is. Okostojás!


Előzmények megtekintése

Szerintem hagyd inkább a mellébeszélést...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Attila írta: 2011 október 26., szerda 08:31:13
Der Milan írta: 6 éve

"Hát bizony így születnek a kiemelkedő tudású emberek. Azaz ha a fizika órán elhangzottaknak csak a felére emlékeznek.

A tanárnő mondata eredetileg úgy hangzott, hogy az egymáshoz közeledő járművek egymáshoz viszonyított sebessége a két jármű sebességének az összege! Ez tény és nem vita tárgya. "



Szerencse, hogy egy általános iskolába jártunk és ugyanahhoz a fizikatanárnőhöz kerültünk, így tök jó Okostojás, hogy Te jobban emlékszel mint én. A kérdés nem az volt, hogy a két jármű egymáshoz viszonyított sebessége mekkora, hanem felvetettem, hogy ha két 45-tel közlekedő autó egymásnak ütközik, akkor az nem egyenlő azzal mintha 90-nel a falnak menne, lényegében ugyanazt mondtam amit te, sajnálom, hogy ezt nem sikerült leszűrni az írásomból.


Előzmények megtekintése

Kedves Opelfan!
Rettentően sajnálom ha magadra vetted így jártál. Elárulom én a Te eredeti írásodban láttam az idézőjelet.
Nem véletlenül többes számot használtam és nem neked címeztem, ja és persze az említett fizika tanárnő már nem taníthat ezért van fizikatanárokból hiány :)
Ha iróniát használsz az írásodban fogadd el mástól is. Okostojás!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 október 25., kedd 19:38:54
Attila írta: 6 éve

Hát bizony így születnek a kiemelkedő tudású emberek. Azaz ha a fizika órán elhangzottaknak csak a felére emlékeznek.

A tanárnő mondata eredetileg úgy hangzott, hogy az egymáshoz közeledő járművek egymáshoz viszonyított sebessége a két jármű sebességének az összege! Ez tény és nem vita tárgya.



Az ütköztetésnek ehhez semmi köze. Ott pont az a lényeg, hogy a falnak ütközéssel azt szimulálják, hogy mi lenne, ha egy azonos tömegű ellentétes irányban de ugyan akkora sebességgel közlekedő autóval ütköznénk, és nem pördülnénk ki közben.



Ez kérem impulzustétel! nem csak "v" hanem "m*V"



És ha azt szimulálnánk, hogy jön szembe egy 35t-ás kamion? Ott biza bátran hozzá lehet számolni annak a sebességét is a haladási sebességhez és máris lehet növelni az ütköztetési sebességet.


Előzmények megtekintése

"Hát bizony így születnek a kiemelkedő tudású emberek. Azaz ha a fizika órán elhangzottaknak csak a felére emlékeznek.
A tanárnő mondata eredetileg úgy hangzott, hogy az egymáshoz közeledő járművek egymáshoz viszonyított sebessége a két jármű sebességének az összege! Ez tény és nem vita tárgya. "

Szerencse, hogy egy általános iskolába jártunk és ugyanahhoz a fizikatanárnőhöz kerültünk, így tök jó Okostojás, hogy Te jobban emlékszel mint én. A kérdés nem az volt, hogy a két jármű egymáshoz viszonyított sebessége mekkora, hanem felvetettem, hogy ha két 45-tel közlekedő autó egymásnak ütközik, akkor az nem egyenlő azzal mintha 90-nel a falnak menne, lényegében ugyanazt mondtam amit te, sajnálom, hogy ezt nem sikerült leszűrni az írásomból.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Attila írta: 2011 október 25., kedd 19:02:12

Hát bizony így születnek a kiemelkedő tudású emberek. Azaz ha a fizika órán elhangzottaknak csak a felére emlékeznek.
A tanárnő mondata eredetileg úgy hangzott, hogy az egymáshoz közeledő járművek egymáshoz viszonyított sebessége a két jármű sebességének az összege! Ez tény és nem vita tárgya.

Az ütköztetésnek ehhez semmi köze. Ott pont az a lényeg, hogy a falnak ütközéssel azt szimulálják, hogy mi lenne, ha egy azonos tömegű ellentétes irányban de ugyan akkora sebességgel közlekedő autóval ütköznénk, és nem pördülnénk ki közben.

Ez kérem impulzustétel! nem csak "v" hanem "m*V"

És ha azt szimulálnánk, hogy jön szembe egy 35t-ás kamion? Ott biza bátran hozzá lehet számolni annak a sebességét is a haladási sebességhez és máris lehet növelni az ütköztetési sebességet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 október 24., hétfő 15:47:27
mgoogyi írta: 6 éve

"a pár éves Ford Focust mozdíthatatlan akadálynak ütköztették körülbelül 190 km/h-s sebességgel, így ugyanaz történt, mintha a szemből azonos sebességgel érkező önmagának ütközött volna."



ez nem azt jelenti, amit te írtál



" két autót ha egymásnak küldünk összeadódik a sebesség és olyan mintha betonfalnak menne dupla akkora sebességgel"



Amit írtak, az azt jelenti, hogyha 45-tel ütköztetnek valamit egy betonfallal, az olyan, mintha két 45-tel haladó (azonos tömegű)autó ütközne.




Előzmények megtekintése

Most még egyszer átolvasva értem mit mondasz, de én nem mondtam, hogy ez a teszt marhaság lenne és nem állja meg a helyét, arra emlékszem az iskolai tanulmányaiból még anno fizikaórán bőszen magyarázta a tanárnő, hogy összeadódik a sebesség, ezt már akkoriban is hülyeségnek tartottam, azóta is sokan magyarázzák ezt, erre próbáltam kilyukadni nem konkrétan erre a Focusos ütköztetésre. Azt hiszem a Saab 9000 blogban volt anno valaki aki felvetette ezt a 120-120km/h-s dolgot, hogy az olyan mintha 240-nel menne a falnak erre akartam kilyukadni. De szerintem máris többet beszéltünk róla mint amennyit kell. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 október 24., hétfő 15:32:02
mgoogyi írta: 6 éve

"a pár éves Ford Focust mozdíthatatlan akadálynak ütköztették körülbelül 190 km/h-s sebességgel, így ugyanaz történt, mintha a szemből azonos sebességgel érkező önmagának ütközött volna."



ez nem azt jelenti, amit te írtál



" két autót ha egymásnak küldünk összeadódik a sebesség és olyan mintha betonfalnak menne dupla akkora sebességgel"



Amit írtak, az azt jelenti, hogyha 45-tel ütköztetnek valamit egy betonfallal, az olyan, mintha két 45-tel haladó (azonos tömegű)autó ütközne.




Előzmények megtekintése

Szerintem olvasd el még egyszer amit írtam, csak most figyelmesen :).

A válaszoláshoz belépés szükséges
mgoogyi írta: 2011 október 24., hétfő 13:01:13
Der Milan írta: 6 éve

Mondjuk szerintem elég nevetséges ez a " két autót ha egymásnak küldünk összeadódik a sebesség és olyan mintha betonfalnak menne dupla akkora sebességgel" teória... ez elméletben szép de a valóságban ha két autó 45-45km/h-val egymásnak megy azt azért jó esélyjel mindenki túléli mert mindkét kocsi deformálódik ezért rugalmas az ütközés, illetve a lassulás dinamikus. Ha egy átlag kocsival 90km/h-val valami komolyabb fát átölel valaki ott nincs kérdés, megy a koporsóba, 7-es BMW-vel vagy S Mercivel sem szeretném kipróbálni ezt az élményt. Nem kell olyan nagy sebesség, ilyen rugalmatlan ütközésnél leszakadnak az ember belső szervei, és abban patkol el, ha nem azonnal akkor a kórház felé menet a mentőben már ha az autó nem nyomta agyon az ütközéskor. Ezelőtt talán 12 évvel nagyon reklámozták a 9-5-ös Saabokat úgy hogy 120-120km/h-val egymásnak küldték őket és elvileg megúszták a babák, megnéznék egy ilyen 9-5-ös Saabot amikor ennek a falnak nekimegy 240-nel... komolytalan az egész...


Előzmények megtekintése

"a pár éves Ford Focust mozdíthatatlan akadálynak ütköztették körülbelül 190 km/h-s sebességgel, így ugyanaz történt, mintha a szemből azonos sebességgel érkező önmagának ütközött volna."

ez nem azt jelenti, amit te írtál

" két autót ha egymásnak küldünk összeadódik a sebesség és olyan mintha betonfalnak menne dupla akkora sebességgel"

Amit írtak, az azt jelenti, hogyha 45-tel ütköztetnek valamit egy betonfallal, az olyan, mintha két 45-tel haladó (azonos tömegű)autó ütközne.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Skinny írta: 2011 október 23., vasárnap 12:16:48
Der Milan írta: 6 éve

Mondjuk szerintem elég nevetséges ez a " két autót ha egymásnak küldünk összeadódik a sebesség és olyan mintha betonfalnak menne dupla akkora sebességgel" teória... ez elméletben szép de a valóságban ha két autó 45-45km/h-val egymásnak megy azt azért jó esélyjel mindenki túléli mert mindkét kocsi deformálódik ezért rugalmas az ütközés, illetve a lassulás dinamikus. Ha egy átlag kocsival 90km/h-val valami komolyabb fát átölel valaki ott nincs kérdés, megy a koporsóba, 7-es BMW-vel vagy S Mercivel sem szeretném kipróbálni ezt az élményt. Nem kell olyan nagy sebesség, ilyen rugalmatlan ütközésnél leszakadnak az ember belső szervei, és abban patkol el, ha nem azonnal akkor a kórház felé menet a mentőben már ha az autó nem nyomta agyon az ütközéskor. Ezelőtt talán 12 évvel nagyon reklámozták a 9-5-ös Saabokat úgy hogy 120-120km/h-val egymásnak küldték őket és elvileg megúszták a babák, megnéznék egy ilyen 9-5-ös Saabot amikor ennek a falnak nekimegy 240-nel... komolytalan az egész...


Előzmények megtekintése

egyetértek! a szkeptikusoknak ajánlom a Mythbusters idevágó részét:
http://www.youtube.com/watch?v=r8E5dUnLmh4

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 október 22., szombat 12:47:34

Mondjuk szerintem elég nevetséges ez a " két autót ha egymásnak küldünk összeadódik a sebesség és olyan mintha betonfalnak menne dupla akkora sebességgel" teória... ez elméletben szép de a valóságban ha két autó 45-45km/h-val egymásnak megy azt azért jó esélyjel mindenki túléli mert mindkét kocsi deformálódik ezért rugalmas az ütközés, illetve a lassulás dinamikus. Ha egy átlag kocsival 90km/h-val valami komolyabb fát átölel valaki ott nincs kérdés, megy a koporsóba, 7-es BMW-vel vagy S Mercivel sem szeretném kipróbálni ezt az élményt. Nem kell olyan nagy sebesség, ilyen rugalmatlan ütközésnél leszakadnak az ember belső szervei, és abban patkol el, ha nem azonnal akkor a kórház felé menet a mentőben már ha az autó nem nyomta agyon az ütközéskor. Ezelőtt talán 12 évvel nagyon reklámozták a 9-5-ös Saabokat úgy hogy 120-120km/h-val egymásnak küldték őket és elvileg megúszták a babák, megnéznék egy ilyen 9-5-ös Saabot amikor ennek a falnak nekimegy 240-nel... komolytalan az egész...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Custom L2H1 2.0 TDCi Titanium teszt

Nyáron negyedével kevesebbet fogyaszthat a buszocska

Járt már nálunk új EcoBlue motorjával a Ford Tourneo Custom, mégis elhoztam egy újabb körre, hogy kiderüljön, tud ám keveset is fogyasztani.


Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Itthon vezettük a Jeep Compass második generációját

Szakadó esőben is kuckós a Jeep Compass

12 órája – Újdonság

Engedett amerikai büszkeségéből a Jeep, és egy dögös, átgondolt SUV-t állít csatasorba a népes kompakt szegmensben, valódi tereptudással.


Meghajtottuk a Porsche 911 GTS-t és a Turbót

Sortűz a nemzet arénájának tövében

Tegnap – Újdonság

Ma már a legtöbb 911-es motorját turbó lélegezteti, a GTS óriási móka hátsó és összkerékhajtással is. Rendesen keltik a feltűnést, de még így is kevesen irigyeltek a felcsúti aréna tövében.


Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

2 napja – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD FOCUS 1.5 TDCI Trend Xenon-Ülésfűtés-Törésmentes

FORD FOCUS 1.5 TDCI Tr...

Ár: 4.350.000 Ft

Évjárat: 2016 / 4

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD FOCUS 1.6 Ambiente

FORD FOCUS 1.6 Ambiente

Ár: 1.750.000 Ft

Évjárat: 2008 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD FOCUS 1.4 Trend

FORD FOCUS 1.4 Trend

Ár: 520.000 Ft

Évjárat: 1999 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!