Ilyen egy igazi japán öszvér – Godzilla Toyota

Godzilla szívével még egy guruló doboz is érdekes

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Néha úgy érzem, Japánban semmi sem lehetetlen. Most megint ezt bizonyítja a Toyota Hiace, amelybe a Nissan GT-R motorját építették.

Sokaknál kiverte a biztosítékot, amikor a harmadik Halálos iramban film képsorain egy klasszikus Mustangba építettek Nismo szívet, ám talán egy kicsit könnyebben fogadja a közízlés, ha egy japán autóba kerül egy szintén japán, de rivális márka motorja. Egy tokiói vállalkozó, név szerint Ju Sung Oh fejéből pattant ki az ötlet, hogy a Toyota Hiace furgonból valami nagyon vadat lehetne építeni. Úgyhogy Go-szan, ahogy barátai szólítják, egy 2016-os Hiace modellből készített félvér furgont. Az autó eredeti, 136 lóerős, két vezérműtengelyes, kétliteres, soros négyhengeres benzinmotorját egyszerűen elengedte, a helyére pedig a Nissan GT-R V6-os blokkját építette. Időtakarékossági okokból meghagyta a Hiace hajtásláncának főbb elemeit: a futóművet, a kardántengelyt és a differenciálművet. Egyedül a sebességváltót cserélte le a háromliteres, turbódízel Hiace nagyobb nyomatéktűrésű egységére, amit aztán a biztonság kedvéért a rendkívül igényes versenymotorokat építő OS Gikentől származó komponensekkel (tengelykapcsoló, lendkerék) javított fel. Miután a Nissan hajtásláncot sikeresen transzplantálta a Toyotába, jöhetett az optikai tuning. nem szerénykedett a mester, 19 colos könnyűfém keréktárcsákat választott, amelyek csak masszív sárvédő szélesítésekkel fértek be a helyükre. Elöl 265/35 R19, hátul 275/35 R19 méretű Yokohama Advan Neova abroncsokat szerelt fel, a hatdugattyús fékeket pedig az AP Racingtől vette, míg a futóművet Final Konnexion rugóstagokkal javította fel, hogy a kanyarokban is élmény legyen vele csapatni. A stabilitást állítható első kötény, diffúzor és szintén szabályozható karbon hátsó tetőszárny javítja.
Hirdetés
Amióta menetkész a tuningolt Toyota furgon, a tulaj gyakran keresi fel a japán versenypályákat, ráadásul az élményt többekkel is megoszthatja, hiszen hátul is komoly Recaro kagylóülések várják az utasokat. Sőt, a járgány Keiichi Tsuchiya driftlegenda érdeklődését is felkeltette, így az agresszív furgon hamarosan profi kezekben is megmutathatja, mire képes
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?