Smoke on! Motorhiba miatt hívhatják vissza az RS Focusokat

Gondok adódhatnak a Ford Focus RS 350 lóerős turbómotorjával

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Red Bull Air Race versenyeken rendben van, hogy fehér füstöt eregetnek a motorból, a Ford Focus RS 2,3 literes blokkjával viszont gondok adódhatnak.


Kínos hiba derült ki a Ford Focus 2,3 literes EcoBoost motorjáról. A 350 lóerőt mozgósító blokk hajlamos arra, hogy hűtőfolyadékot is fogyasszon a benzin-levegő keverék mellett. A pletykák szerint a négyhengeres motor első példányai lehetnek hibásak, a hengerfejjel vannak gondok, ahol a nem megfelelő tömítés miatt hűtővíz kerülhet a hengerekbe. Főként hidegüzemnél jelentkezik a probléma, az alábbi videón jól látható a Red Bull Air Race-eken megszokott hófehér füst. A különbség csupán annyi, hogy itt nem paraffin olajat juttatnak a kipufogógázba, hanem hűtővizet a hengerbe. A hiba kijavításáról gondoskodik a gyártó, visszahívást egyelőre nem jelentett be, néhány ügyfél RS Focusa viszont már új motort kapott.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2017.12.17. at 22:51
      Permalink

      ha tömítés probléma, akkor nem kell új motor, új konstrukció és az úgy nem nagy para. Viszont nekem van egy sejtésem, hogy ez nem elméretezett tömítés vagy tömítés repedés (persze, ha a tömítés beszállító, elszabott egy szériát, akkor persze megtörténhet..HA…) , de ki tudja? majd kiderül, hogy mi az igazság, a motor csere egyelőre nem túl jó hír, akárhogy nézem (ez arra enged következtetni, h nem a tömítéssel lehet a para)

Vélemény, hozzászólás?