Érkezik a Jaguar XJ plug-in hibrid változata

Gyors és takarékos a Jaguar XJ_e

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Úgy gyorsul, mint egy sportautó, végsebessége 250 km/h, de ha kell, akár 3,2 literes átlagfogyasztásra is képes a Jaguar kísérleti hibridje.


A Jaguar az alacsony emissziójú járműveknek rendezett CENEX kiállításon mutatta be a hatótávnövelő hibridrendszerrel felszerelt XJ_e-t. Az autó megépítését részben a brit kormány finanszírozta, hogy rámutassanak, a párhuzamos plug-in rendszerekkel akár 70%-kal is csökkenthető a járművek emissziója, ráadásul jelentősebb teljesítmény-csökkenés nélkül. Az XJ_e 6,5 másodperc alatt futja a 0-100 km/h-s sprintet, végsebességét pedig elektronika korlátozza 250 km/h-ban. Elektromos hatótávja 40 km, károsanyag-kibocsátása 75 g/km alatt marad.
Hirdetés

A plug-in hibrid hajtáslánc a Range Rover Evoque-ban található takarékos 2,0 literes, közvetlen befecskendezéses, turbós benzinmotorra és a hozzá csatolt nyolcfokozatú automata váltóra épül, ehhez kapcsolódik az elektromos kiegészítés. Utóbbi teljesítménye 69 kW (94 LE), a táplálását biztosító 12,3 kWh-s lítium-ion akkumulátor csomagot pedig 4 óra alatt lehet feltölteni az otthoni elektromos hálózatról. A párhuzamos hibridrendszernek köszönhetően a Jaguar XJ_e képes csak benzinmotorral, csak villanymotorral, vagy a kétféle hajtás kombinált erejére támaszkodva haladni. A rendszer összteljesítménye 334 LE, kombinált fogyasztási értéje 3,2 l/100 km, így akár 1092 km-es hatótávot is adhat az XJ_e számára.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 17:58
    Permalink

    nem értek egyet ezekkel a kombinált fogyasztás méréssel.
    Úgy kellene mérni, hogy meghatározni az egy kisütési ciklushoz tartozó km-ét, vagyis ahol feltöltődik majd újra villanyon megy és feltöltődik és villanyon megy, részt. Ennek megmérni a fogyasztását/km, majd a villany távolságot 0-nak venni és arányosítani ehhez a távolsághoz a hibrid fogyasztást, majd átlagot venni.. mert addig itt csak szemfényvesztés lesz.

Vélemény, hozzászólás?