Lézer gyújtás a Mazdától

Gyújtógyertya nélküli benzines motort fejleszt a Mazda

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A szériagyártású Wankel motorjával egyedülálló Mazda kitart az RX-8 motorja mellett, és további műszaki újdonságokat is tartogat.


Állítólag a Mazda egyik fejlesztőmérnökétől származnak az angol Autocar információi, melyek szerint a Mazda továbbra is kitart a szériagyártású modellek között egyedülálló, Wankel, azaz bolygódugattyús motor mellett az RX-8 következő nemzedékével. Az azonban egyértelmű, hogy a jelenlegi egységgel az új modellekre 2014 szeptemberétől, azaz a 2015-ös modellévtől kötelező Euro 6-os környezetvédelmi norma nem lenne teljesíthető.
Az új, 16X Renesis néven futó egységen állítólag a Wankel motor feltalálásának ötvenedik évfordulójától, azaz 2007-től dolgoznak a Mazda mérnökei. Ez az egység egyrészt nagyobb, 1304 helyett 1600 ccm-es űrtartalmú, ugyanakkor kívülről nézve kisebb, és részint alumínium építése miatt könnyebb is lesz a mostaninál. Növelt teljesítményével egyenletesebb teljesítmény- és nyomaték-leadást ígér a fogyasztásban a mostanit alulmúló egység. Mindezt állítólag forradalmian új gyújtásrendszerrel érik majd el. A lézersugaras gyújtórendszer a mazdás mérnök szavai szerint "teljes mértékben lehetséges". E rendszer egyrészt a mostaniaknál precízebb szabályozhatóságot és kisebb méretű gyújtóegységeket ígér, a legfrissebb, nagy teljesítményű, a gyertyákhoz hasonlóan kerámia házba épített lézerek 9 mm átmérőjűek és 11 mm hosszúak. Az ezeket alkalmazó következő generációs bolygódugattyús motorok a mostaniaknál csendesebben, egyenletesebben, gazdaságosabban és tisztábban járhatnak majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?