Kemény csatát hozott a Formula E verseny Hong Kongban
Ha szereted az autóversenyeket, a Formula E versenyeit semmiképp ne hagyd ki!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tudom, hogy furcsa és eleinte szokni kell a villanyhajtású versenyautók hangját, ám a szezon 5. versenye is bizonyította, hogy érdemes követni a szériát. Hong Kong utcáin is izgalmas, fordulatos küzdelmet láthattak a nézők!
A történelem ötvenedik Formula E versenyén, Hong Kong utcáin nedves felületű aszfalt, illetve néhol betonburkolat várta a versenyzőket a rajtnál. A csúszós körülmények között egy kicsit az amatőr gokartversenyek startjára hasonlított az elindulás, apró lökdösődésekkel, amiket egészen jól viseltek a Dallara kasztnijai. Ám néhány perccel később Felipe Nasr elfékezte magát az egyik kanyarban és a gumifalap megpöccintve állt meg, eléggé rossz helyen, így a mögötte érkező két Mahindra (Wehrlein és D’Ambrosio) már nem tudta őt elkerülni. Amíg a „megrokkant” versenyautókat eltakarították, belengették a piros zászlót. Ez az eset máris nagy drámát jelentett, hiszen Jerome D’Ambrosio a bajnokság éllovasaként érkezett Ázsiába.
Az új rajtnál az élen álló Oliver Rowland érthetetlen módon lelassult a Nissannal. Lehetséges, hogy a sebesség limitert nyomta meg véletlenül, ezért Sam Bird találta magát az élen egészen addig, amíg egy elfékezés után meg nem előzte őt Andre Lotterer. A verseny legszebb része kettőjük csatája volt, ami átívelt az egész versenyen, miközben még két biztonsági autós szakasz fűszerezte az eseményeket. Az utolsó pont öt perccel a verseny vége előtt borzolta a kedélyeket. Az utolsó teljes körös sárga után már csak két perc, plusz egy kör maradt a verseny távjából, ami óriási izgalmat ígért, ami nem is maradt el.
Csatájuk során Bird többször is megkoccolta Lotterer autóját, de az utolsó ilyen pöccintés defektet okozott a DS versenyautón. Bár néhány kanyaron keresztül Lotterer a defektes autóval is tartotta első pozícióját, a fizika törvényeit és Birdöt sem tudta legyőzni. A végén tehát a Virgin pilótája örülhetett a győzelemnek, bár amikor ezeket a sorokat írom nem vagyok benne biztos, hogy nem követi egy vizsgálat a manővert, úgyhogy a brit versenyző győzelme akár még veszélybe is kerülhet utólag. Az izgalmas verseny végén még Edoarto Mortara és Lucas di Grassi fért fel a dobogóra. A következő verseny pedig március 23-án lesz Kínában, Sanya utcáin.
Végeredmény, Hong Kong E-Prix, Hong Kong (45 perc+1 kör, a pontszerzők):
- Sam Bird (brit, ENVISION VIRGIN RACING) 59:34,425 perc
- Edoardo Mortara (svájci, VENTURI) 1,694 másodperc hátrány
- Lucas di Grassi (brazil, AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER) 2,682 mp h.
- Robin Frijns (holland, ENVISION VIRGIN RACING) 3,230 mp h.
- Daniel Abt (német, AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER) 3,679 mp h.
- Felipe Massa (brazil, VENTURI) 4,952 mp h.
- Mitch Evans (új-zélandi, PANASONIC JAGUAR RACING) 5,711 mp h.
- Gary Paffett (brit, HWA RACELAB) 6,062 mp h.
- Oliver Turvey (brit, NIO) 7,318 h.
- Antonio Felix da Costa (portugál, BMW I ANDRETTI MOTORSPORT) 8,186 h.
A vb-pontversenyek állása 5 futam után (még 8 van hátra)
Pilóták | Pontszám | Csapatok | Pontszám | ||
1. | Bird | 71 | 1. | Virgin Racing | 111 |
2. | D'Ambrosio | 53 | 2. | Mahindra Racing | 83 |
3. | Di Grassi | 49 | 3. | AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER | 81 |
4. | Da Costa | 47 | 4. | BMW I ANDRETTI MOTORSPORT | 65 |
5. | Mortara | 45 | 5. | Venturi | 57 |
6. | Frijns | 40 | 6. | DS TECHEETAH | 57 |
7. | Evans | 34 | 6. | Jaguar | 35 |
8. | Abt | 32 | 8. | NISSAN E.DAMS | 21 |
9. | Wehrlein | 30 | 9. | HWA RACELAB | 7 |
10. | Lotterer | 29 | 10. | Nio | 6 |
11. | Vergne | 28 | 11. | Geox | 2 |