A jelenlegi paletta sem tartalmaz sok olyan modellt, ami dÃzellel kérhetÅ‘, a Megane esetébe a 115 lóerÅ‘s másfél literes gázolajosra korlátozódik a választék
Egyértelmű az autóipar haladási iránya, a törvényhozók, a gyártók és a
fogyasztók is úgy érzik, hogy egyre kevesebb helyük van a hagyományos hajtású személyautóknak az utakon. A 2014-es dÃzelbotrány indÃtotta el lavinát, ami elÅ‘ször a gázolajosok sorsát pecsételte meg, de a benzineseknek sincs sok hátra, a 2030-as években teljesen leállhat a fosszilis üzemanyaggal hajtott személyautók gyártása.
Ahogy a Renault-nál, úgy a Daciánál is egyre kevesebb modell kérhetÅ‘ gázoljossal, a Duster listaáron 5 millióért adja a dÃzelmotort
Az erÅ‘teljes elektromos fejlesztésnek köszönhetÅ‘en már nem utópisztikus gondolat a dÃzel- és benzinmotor leváltása a személyautók esetében, azonban a Renault erÅ‘teljes szereplÅ‘je a haszongépjármű piacnak, ahol még mindig a dÃzelmotorok vannak fölényben. A korábbi tervekben még szerepelt egy új dCi motorcsalád fejlesztése, de a tavaly vezérigazgatói székbe került Luca de Meo nem támogatta az ötletet, amivel jelentÅ‘s összeget takarÃtanak meg a franciák. A jelenlegi erÅ‘források egy ideig még gyártásban maradnak, apróbb fejlesztésekkel még néhány évig kitolható az élettartamuk, legalábbis ebben reménykedik a Renault. Az idÅ‘ viszont rohamosan fogy, 2025-ben kerül bevezetésre az Euro 7 norma, amit a jelenlegi dÃzelmotorok szinte biztosan nem fognak tudni teljesÃteni.
A haszonjárművek esetében még van létjogosultsága a dÃzelnek, az elektromos modellek szinte megfizethetetlenek