A jelenlegi paletta sem tartalmaz sok olyan modellt, ami dízellel kérhető, a Megane esetébe a 115 lóerős másfél literes gázolajosra korlátozódik a választék
Egyértelmű az autóipar haladási iránya, a törvényhozók, a gyártók és a
fogyasztók is úgy érzik, hogy egyre kevesebb helyük van a hagyományos hajtású személyautóknak az utakon. A 2014-es dízelbotrány indította el lavinát, ami először a gázolajosok sorsát pecsételte meg, de a benzineseknek sincs sok hátra, a 2030-as években teljesen leállhat a fosszilis üzemanyaggal hajtott személyautók gyártása.
Ahogy a Renault-nál, úgy a Daciánál is egyre kevesebb modell kérhető gázoljossal, a Duster listaáron 5 millióért adja a dízelmotort
Az erőteljes elektromos fejlesztésnek köszönhetően már nem utópisztikus gondolat a dízel- és benzinmotor leváltása a személyautók esetében, azonban a Renault erőteljes szereplője a haszongépjármű piacnak, ahol még mindig a dízelmotorok vannak fölényben. A korábbi tervekben még szerepelt egy új dCi motorcsalád fejlesztése, de a tavaly vezérigazgatói székbe került Luca de Meo nem támogatta az ötletet, amivel jelentős összeget takarítanak meg a franciák. A jelenlegi erőforrások egy ideig még gyártásban maradnak, apróbb fejlesztésekkel még néhány évig kitolható az élettartamuk, legalábbis ebben reménykedik a Renault. Az idő viszont rohamosan fogy, 2025-ben kerül bevezetésre az Euro 7 norma, amit a jelenlegi dízelmotorok szinte biztosan nem fognak tudni teljesíteni.
A haszonjárművek esetében még van létjogosultsága a dízelnek, az elektromos modellek szinte megfizethetetlenek