0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Fiat hír: Fiorino Electric a „nulla emissziójú” megoldás

Hamarosan kapható a Fiat villany-furgon!

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

"A Fiorino Electric nem egy tanulmányautó, hanem gyakorlati megoldás azon ügyfeleknek, akik a szállítási szükségleteiket a környezetvédelemmel harmóniában kívánják megoldani" -mondja a Fiat sajtóhíre.

Az új elektromos hajtású Fiorino Electric, a már számos hivatalos szerv és vállalat átal használt Doblò Electric típus terveinek továbbfejlesztése. Európa nulla emissziójú jármű szektorának vezetője a Micro-Vett fejlesztette ki, amely a Fiat kutatóközponttal (Centro Ricerche Fiat) szoros együttműködésben tevékenykedik.

Ennek megfelelően a Fiorino Electric nem egy tanulmányautó, hanem gyakorlati megoldás azon ügyfeleknek, akik a szállítási szükségleteiket a környezetvédelemmel harmóniában kívánják megoldani. Képességeit leginkább városi környezetben lehet kihasználni, ahol az elektromos hajtás előnyei a leginkább megmutatkoznak. Különböző európai városok statisztikái is azt mutatják, hogy az autósok nagy része naponta kevesebb, mint 30 kilométert közlekedik (és még az összes autós 95 százaléka sem tesz meg többet 100 kilométernél naponta).

Az új modell értékesítését az év végén kezdik meg. Hajtásáról 30/60 kilowatt teljesítményű, háromfázisú aszinkronmotor gondoskodik, amely 6.4 másodperc alatt gyorsítja nulláról 50 kilométer/órás sebességre. A jármű csúcssebessége 100 kilométer/óra fölött van. A kiemelkedő teljesítmény (20 százalékos emelkedőn is képes felmenni teljes terhelés mellett) is azt bizonyítja, hogy az elektromos hajtás a hagyományos motorok életképes alternatívája a városi környezetben.

A motort az akkumulátorok a háromfázisú egyenáram-váltóáram inverteren keresztül látják el elektromossággal, így maximalizálva a teljesítményt és a hatékonyságot.

Névleges nyomatéka 130 newtonméter, amely 2 300-as fordulatszámig áll rendelkezésre, de átmenetileg 260 newtonméter nyomatékkal tudja még fürgébbé tenni az elindulást, illetve megkönnyíteni a haladást az emelkedőkön. A folyamatosan − álló helyzetből 2 200-as fordulatig − rendelkezésre álló 30 kilowattos teljesítménnyel dinamikusan és biztonságosan lehet közlekedni a városi forgalomban. A névleges-teljesítmény kétszeresét kitevő csúcsteljesítmény, előzésekkor biztosít bőséges tartalékot.

A Fiorino Electric 65 newtonméteres névleges-nyomatékú motorral is elérhető lesz (130 csúcsnyomatékkal), amelynek teljesítménye 15/30 kilowatt.

Összességében az erős motor, a tágas raktér (térfogat: 2.5 m3, amely 2.8 köbméterre bővíthető az első utasülés lehajtásával), és a 450 kilogrammnyi maximális teherbírás különösen alkalmassá teszik a Fiorino Electricet a kis- és közepes csomagok városi szállítására, akár korlátozott forgalmú területeken is (piacok, kórházak).

Az energiatárolási rendszere külön említésre méltó. Mivel az akkumulátorok, azon belül is a lítium-ion telepek, világviszonylatban a legjobban bevált megoldásnak számítanak, a Fiorino esetében is erre esett a választás. Más típusokkal összehasonlítva, a feltöltési ciklusok tekintetében különösen hosszú élettartamúak, és teljes lemerítés nélkül is biztonságosan, károsodás nélkül újratölthetők. Emellett veszélyes gáz sem képződik a művelet közben. Az akkumulátorok három nagyszilárdságú acél tárolóban kaptak helyet, amelyek a normál változatokon mechanikus alkatrészeknek, a pótkeréknek, és a kipufogórendszernek adnak helyet, így sem a rakteret nem csökkentik, sem a külső méreteket nem növelik.  Fontos megemlíteni, hogy az áramforrás több mint 100 kilométeres hatótávot biztosít az ECE 101 városi ciklusnak megfelelően. Feltöltési ideje csupán 6-8 óra, három kilowattos háztartási dugaszolóaljzatról (ez három órára csökkenthető 9 kilowattos csatlakozó használatával).

A Fiorino Electric az alapmodell minden erősségét megörökölte: egyező külső méret és forma,  kiváló ergonómiai tulajdonságainak köszönhetően tágas belső tér,  jó kilátás és kiemelkedő rugalmasság. Nem változott a futómű sem: elől MacPherson független-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Ugyanúgy egyenértékűek a két jármű dinamikus tulajdonságai, és kiváló vezethetőségük is. Mindez az elektromos rendszer aprólékos finomhangolásnak köszönhető, amellyel sikerült egyenletessé tenni a nyomatékleadást, maximalizálni a vezethetőséget és fokozni a vezetési élményt.

Ez is érdekes lehet:
 

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves...

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...

Újabb információk szivárogtak ki a VW Golf nyolcadik generációjáról

A Golf jelenleg futó hetedik generációja csupán pár hónapja kapott frissítést, a legfrissebb...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek...

A Megane RS érkezésével frissül a GT is

Szabadalmi fotóin már szinte minden látszik, annál biztos, hogy több, mint első hivatalos szereplésén...

Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható...

BMW E36 316i, 1998 - használtteszt

Az importlista élén is állt az E36 316i. Tetőablak, klíma, villanyablakok központi zár, minden...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

42 perce – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Használtautó.hu

CITROEN XSARA 1.4 HDi X BREAK

CITROEN XSARA 1.4 HDi...

Ár: 300.000 Ft

Évjárat: 2003 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

AUDI A6 2.5 TDI quattro

AUDI A6 2.5 TDI quattro

Ár: 1.590.000 Ft

Évjárat: 2002

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

CADILLAC DEVILLE

CADILLAC DEVILLE

Ár: 2.490.000 Ft

Évjárat: 1973

Kivitel: Sedan

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!