Komoly szigorÃtás vár a villanyautókra
Hangosabbá kell tenni a villanyautókat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A villanyautók csendessége miatt bekövetkező baleseteket szeretnék megelőzni egy új szabályozással.
A villanyautók rengeteg elÅ‘nye közül az egyik akár még hátránynak is nevezhetÅ‘. Ez pedig nem más, mint a csendességük. Ez egy pozitÃvum az utastérben ülÅ‘k számára, de a külvilágnak is, hiszen a zajterhelést csökkenti. Ugyanakkor kockázati tényezÅ‘ is, hiszen a nehezebben észrevehetÅ‘ autók számos balesethez vezethetnek.
A brit The Guardian számolt be arról, hogy a szigetország BalesetmegelÅ‘zési Bizottsága egy felmérés során megállapÃtotta: hogy a csendesen közlekedÅ‘ autók 40 százalékkal nagyobb valószÃnűséggel üthetnek el gyalogosokat vagy kerékpárosokat, mert nem észlelik Å‘ket idÅ‘ben. A brit lap értesülései szerint éppen ezért Európában minden újonnan eladott elektromos és hibrid autót egy hangszóróval is fel kell szerelni 2019-tÅ‘l. SÅ‘t, állÃtólag a már forgalomba helyezett villanyautókba is be kell szerelni egy ilyen szerkezetet 2021-ig!
A javaslat szerint a 20 mérföld/óra (32 km/h) sebesség alatt közlekedÅ‘ járművek fehér zajt fognak sugározni egy hangszóróból, amely nem zavarja az utasokat, ám a járókelÅ‘k és a kerékpárosok számára is könnyebben felismerhetÅ‘vé teszik a közeledÅ‘ járműveket. Érdemes még megemlÃteni, hogy a probléma vizsgálatába a brit vakok és gyengénlátók felvetésére kezdtek bele. Számukra nehezebb az úttesten való átkelés, illetve hatványozottabb veszélynek vannak kitéve, ha nem hallják a villanymotoros autókat közeledni. A felmérések szerint 93 százalékukat érinti ez a probléma.
Ja igen, mert 33km per orától már semmi veszély nem áll fenn. Nem tudom mit használnak ezek gondolkodásra, de szürke állományra nem nagyon hasonlÃt…
Vagy másképp: egy modern, jól szigetelt benzimotoros autó vitorlázás közben alapjáraton ilyen alacsony sebességnél ugyanilyen veszélyt jelent (pláne ha a stop-start kikapcsolja a motort már menet közben).
Lehet, hogy a következÅ‘ javaslatuk az lesz, hogy az elektromos autók kötelezÅ‘en emissziót fognak termelni, mert… mindegy milyen okból, már megszoktuk, hogy sok logikát ezekben nem szabad keresni.
De hogy a gyalogos, vagy biciklis kötelessége hogy az útom óvatos legyen – á, nem, az nem téma. A fÅ‘ az, hogy dilettáns beavatkozásokkal tökreteszik a az autóipart. Megáll az ész…