Nehéz feladat előtt az új Peugeot 308

Harcra kész az új Peugeot 308

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Peugeot nem aprózta el a dolgot, és egyszerre varrta fel a 308-as Berline, a kombi SW, valamint a nyitott CC ráncait.

Az 508-as érkezésével arculatot vált a Peugeot, és emiatt bizonyos formai átalakításokat kell végrehajtani a már piacon lévő modelleken is. A 3008 és az 5008 esetében előrelátóak voltak a franciák, a 308 azonban még a vigyorgó harcsaszáj korszakban született, és ezzel az ábrázattal nem húzhatja ki a modellciklusból hátralévő éveit. Hogy állja a nyomást a konkurenciával - például a házon belül támadó Citroen C4 típussal -, a formatervezők picit igazítottak a lemezruhán. Új lökhárító, hűtőmaszk és fényszóró került a 308-as elejére, a ködfényszórók mellé nappali menetfényt adó LED sort varázsoltak, hátul pedig diszkrét krómpálca csillog az ajtón - ez utóbbi elem nem tűnik harmonikusnak, látszik, hogy csak azért ragasztották fel, mert valamit muszáj volt tenni. Praktikussági okokból a Peugeot nem taktikázik a különféle karosszériaváltozatokkal, mind a 3 és 5 ajtós Berline, mind az SW kombi, mind pedig a CC kabrió egyszerre esik át a plasztikai műtéten.

Motorikusan nincs annyi változás, mint látványban. Az alap erőforrás továbbra is az 1,4-es benzines (98 LE), amelyet három 1,6 literes követ: a szívó 120, a turbós 156 lóerős, és ez utóbbit kapja a GTI, de 200 lovasra felhúzva. A dízeleknél a 2.0 HDi a csúcs 163 lóerővel, a beugró pedig az 1.6 HDi (92 LE). Újdonság a gazdaságos üzemre optimalizált 1.6 e-HDi (112 LE), többek között start-stop rendszerrel, csekély gördülési ellenállású gumiabroncsokkal, és 98 gramm szén-dioxid kibocsátással kilométerenként.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?