Ősztől az Év Motorjával is kapható lesz a Ford kompakt egyterűje

Háromhengeres motort kap a Ford C-MAX

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Októbertől az Év Motorjának választott, 1,0 literes, háromhengeres EcoBoost motorral és számos friss sofőrsegéddel is rendelhető a Ford C-MAX és Grand C-MAX.

Kompakt egyterű három hengerrel? Eddig ilyen csak hiba esetén, az egyik henger kihagyásával volt elképzelhető, ám idén októbertől a Ford 2010 őszén megjelent (és azóta több mint 200 ezer példányban elkelt) egyterű-párosa, a C-MAX és a Grand C-MAX - kategóriájában elsőként - az idei Év Motorjának választott, a Focusban már általunk is vezetett, 1,0 literes, háromhengeres EcoBoost motorral is rendelhető lesz.
A Ford szerint a szegmens benzinesei közül a legjobb fogyasztási és emissziós értékeit hozza majd az 1.0 EcoBoost. Szám szerint ez, 100 és 125 lóerős erőszintnél egyaránt 5,1 l/100 km értéket jelent a C-MAX esetében, 5,2 litert a Grand C-MAX-nél. Az CO2 emissziós értékek 117 és 119 g/km.

A hamarosan két éves sorozat a Focusban megjelent egyéb újításokat is megkapja, SYNC rendszere baleset esetén automatikusan hívhat segítséget, de fontosabb, hogy sofőrjét a balesetek elkerülésében az autót állóra fékező Active City Stop, sávtartó asszisztens, és sávelhagyásra figyelmeztetés, automatikus reflektorkapcsolás, táblafelismerő, valamint a sofőr éberségét figyelő rendszer is segítheti.
Miután a Focushoz szívesen választják az európai vásárlók az Év Motorját, a Ford biztos abban, hogy az a C-MAX-ban is népszerű lesz. “Az emberek egyszerűen imádják ezt a motort – ami nem is csoda, hiszen tényleg lelkesítő, amikor az autót egy ilyen teljesítményű, és ilyen szerény fogyasztású erőforrás hajtja” - fogalmaz Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A motor hamar népszerűvé vált az új Focusban, így nem volt kérdés, hogy a lehető leghamarabb meg kell jelennie a C-MAX és a Grand C-MAX kínálatában is.
Hirdetés

A háromhengeres, turbófeltöltéses, közvetlen üzemanyag-befecskendezésű, s a szívó- és kipufogóoldalon egyaránt változó szelepvezérlésű 1,0 literes EcoBoost egység egy kisméretű blokk fogyasztása mellett is egy nagyobb erőforrás teljesítményét nyújtja. A motor a Ford kölni és krajovai gyáraiban készül. A Focus 1.0 EcoBoost modellváltozat piaci bevezetésének első teljes hónapjában több mint 4.700 vásárló választotta ezt a motort, így a Ford 19 legnagyobb piacán a Focusok közel egynegyede ezzel az erőforrással talált gazdára. A vállalat előrejelzései szerint 2015-re az európai gyártású Fordok több mint felében EcoBoost motorok működnek majd, amelyek 1,6 és 2,0 literes változatban is megrendelhetők.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?