Mesterséges intelligencia a Bridgestone hazai gyárában

Hazánkban is a díjnyertes technológiát használja a Bridgestone

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A mesterséges intelligenciának köszönhetően nyerte el a japán abroncsgyártó az Év Gumiabroncs Gyártási Innovációja Díjat. A fejlesztésben a tatabányai gyár is érintett.


A Bridgestone új, digitális technológiát vezetett be, amely azt teszi lehetővé, hogy a nagy tapasztalattal rendelkező kollégák szakmai ismereteit a fiatalabb kollégák is alkalmazni és használni tudják munkájuk során. Az eljárást a világon először a magyarországi, tatabányai gyárukban és az új oroszországi üzemükben vezették be. A cég képviselői Hannoverben, a Gumiabroncs Technológiai Expón vették át a szakmai elismerést.
Hirdetés

Az EXAMATION egy olyan új, a Bridgestone gumiabroncsgyártások során alkalmazott, mesterséges intelligenciára épülő digitális technológia, amely könnyebbé és gyorsabbá teszi a munkatársak között a gyártási folyamaton belüli információcserét és a tapasztalatok átadását. A rendszer a készülő gumiabroncsok minőségét 480 ponton méri szenzorokkal, és adatelemzési technológiákkal vizsgálja annak érdekében, hogy a gumiabroncsok gyártása gyors, pontos és kiváló minőségű legyen.
Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezetője a díj kapcsán elmondta: "Rendkívül büszkék vagyunk, hogy az EXAMATION technológiával kivívtuk ezt a rangos elismerést. Hisszük, hogy az infokommunikációs (ICT) technológiánk és a gyártási rendszerhez használt mesterséges intelligencia kombinációja nagy előnyökkel jár majd. Nagyon megtisztelő a tatabányai gyáregység számára, hogy az elsők között lehetett a bevezetésben."
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 18:56
    Permalink

    Na igen, mondhatjuk azt is, hogy igazán tartós gumit ők tudtak csinálni ami kibírta a teljes futamot akár Indianapolisban is, csak tapadni nem tapadt.

  • 2017.10.27. at 18:56
    Permalink

    Ja, annyira jót tudtak csinálni, hogy az ominózus indianapolisi versenyt leszámítva semelyik másik pályán nem voltak igazán jók és 2005-ben végig a Michelin mögött kullogtak. Sőt 2006-ban sem ők gyártották a jobb gumikat. Előtte nem volt még az egy gumi /verseny szabály, utána meg ugye egyedül maradtak. Alonso VB címéhez nagymértékben kellett a Michelin is.

  • 2017.10.27. at 18:56
    Permalink

    Én is olvastam a wikipedia cikkett, viszont azért neked válaszolok mert volt a kocsimon firestone téli gumi 195/65r15 2006-os évj és betonkemény volt már 4-5 évesen is kissé radiroztak, és hangosak is. Most Új Barumok vannak (az új contiknál is puhábbak lehet hogy picit túlságosan is de ez pont a Firestone ellentéte téligumiban zsirújan pár 100 km-ig ezek is hangosabbak voltak, már nem gondolom bekoptak, sajnos összeszedi az apró kavicsokat de ettől függetlenül jók.

  • 2017.10.27. at 18:56
    Permalink

    “Firestone (neki problémás múltja van az usa-ban)” gondolom tisztában vagy vele, hogy egyetlen szó se volt igaz abból, amivel vádolták a firestone-t? Csak az ostoba amerikaiakkal volt gond akkor is.

    Ami a Bridgestone-t illeti, pont az AN gumi tesztjei világítanak rá, hogy a continental mellett, ez az egyik legjobb gumi. Lassan 2 évtizede minden kategóriában kiemelkednek és egyenletes kiváló teljesítményt nyújtanak, minden körülmények közt. A michelin túl van árazva, és pont ugyan az a baja, mint a goodyear-nek, hogy egy -egy dologban kiemelkedő csak. A dunlop, yokohama, stb. meg sehol nincs pl…

  • 2017.10.27. at 18:56
    Permalink

    Ezek a nagy nevű gyártók, erős nemzeti kötődéssel. A Bridgstone a japán autóiparra épült, a Conti német, a Goodyear-Dunlop Amerikai, a Pirelli, Michelin szerintem ismert. Ezek a nagy gyárak, amelyek rendszerint rendelkeznek almárkákkal, ahol a régebbi technikákat futtatják ki, pl a Fulda a G Y-nek, a Uniroyal vagy a Sempperit a Contié, Ezen utóbbi márkákmég mindig fényévnyire vannak az életveszélyes olcsó kínai gumiktól.

    Az ember azt gondolná, hogy a frissen szárnyra kapott koreai autóiparhoz méltóan a Hankook is egy hasonló, de én ezt egyelőre nem érzem, és a személyes tapasztalatom tükrözi a teszteredményeketű: a Hankook félúton van a neves márkák és a másodvonalbeliek között, ahogy árban is.

    Viszont amire alább céloztam, az az, hogy nagyobb különbség van pl kopásban egy márkán belül a sport és energiatakarékos gumi között, mint mondjuk két neves márka takarékos gumija között. A P Zeróm nem azért kopott el 40.000km alatt mert Pirelli, hanem mert sportgumi. Cserébe a közel 100.000km-t bíró energy saverrel lehangoló volt kanyarogni az alpesi szerpentineken. A P. Conturato valszeg verné a M. Pilot gumiját kopásban, de rosszabb lenne tapadásban (elvileg a Veyron is Pilot sorozatból kap, ahogy a Laferrari meg P Zerót, de ezek “picit” más gumik, mint amit az alfámra kaptam :)).

    A nagy 5 márka neve garancia a minőségre, de attól még a gumijaik eltérnek attól függően, hogy melyik modellt veszed.

  • 2017.10.27. at 18:56
    Permalink

    Oké, ne nevezzük prémiumnak, de a te felsorolásodból is hiányzik a Bridgestone 😀 Michelin, Continental, Goodyear és Pirelli. Általában ezeket sorolja fel mindenki, ha a legjobbak kerülnek szóba.

  • 2017.10.27. at 18:56
    Permalink

    Szerintem nincs olyan hogy “prémium” a gumik között. A Michelin rangos név, de minden vezető gumimárkának van külön gumimodellje, és nem mindegy mire kell.

    Az energiatakerékos gumi kell akkor a Michelinnek van a legnagyobb múltja (Energy sorozat), ha sportgumi kell akkor Pirelli P Zero. Ha SUV akkor pedig a Pirellinek van a legcizelláltabb kínálata, pl van sport és energiatakarékos gumija (Scorion Zero és Verde). Emlékeztetőül, a SUVok nagy részét nem terepre veszik, hanem aszfaltra, azért vicces volt amikor az XC60-as tesztautót enyhe hóban P zero gumival adták oda.
    Végül pedig ha tesztgyőztes gumi kell, akkor Continental, mert a német gumigyár rendszeresen megnyeri a német összehasonlító teszteket 🙂

    Ez persze nem azt jelenti hogy a Michelinnek nem lesz sportgumija vagy a Continentalnak nincs energiatakarékos gumija, de szerintem a fő csapások általában most is érvényesek. A Michelin az energy előtt is a tartósságra ment, a Pirelli pedig az úttartásra, míg a Conti vagy a Goodyear valahol kettő között egyensúlyozott…

  • 2017.10.27. at 18:56
    Permalink

    Prémiumok közül én is Michelint vennék. Eddig nagyon elégedett voltam vele mindig. Ami a Hankook-ot illeti, a télijeik annyira szintén nem jöttek be, attól nem vagyok elájulva (egy közepes gumi), viszont a nyáriakról nekem jó tapasztalataim vannak. Most is van K425-ből egy garnitúra az egyik autónkon, már a harmadik évet húzza és eddig kiváló. Csendes, nem kopik rendellenesen, jól tapad vízen is. Én elégedett vagyok vele. Persze az látszik, hogy annyit nem fog elmenni mint egy Michelin, de nem is kerül annyiba.
    Firestone márkanéven én nem is tudom mikor láttam itthon gumit…. Régen volt belőle egy szett, nem emlékszem, hogy lett volna vele bármi baj is, viszont az is egy középkategóriás gumi volt.

  • 2017.10.27. at 18:56
    Permalink

    Én más problémára is gondolnék.
    Mik a másodmárkái? Nem hiszem hogy sok fogyhat belőlük pedig biztos jók.Pl Firestone (neki problémás múltja van az usa-ban) Esetleg a kevésbé jó marketing akár itthon is lemaradásba hozza a nagyokkal szemben?
    A Firestone nagyon jól szerepelt az itthoni gumiabroncsteszten itt az AN-en mégsem hallani hogy a cég figyelne erre és reklámozná. Az utolsó és legdurvább meg az hogy ismerjük már az Europai német mentalitást ha nem jattolsz nem téged nyomunk pl ADAC-teszt stb.
    A vicc az hogy én sem Bridgestone-t vennék a prémiumok közül mert Contit vagy Michelint inkább, bár a közepén a már említett Firestone szóba jönne ha az kellene az AN miatt.
    Hankookal meg korábban is volt már tapasztalatom több járművön,(tapadásvesztés) de kösz én tudom miért nem vennék azt. (zsír új téli prémiumon, kiskategóriás nyári)

  • 2017.10.27. at 18:56
    Permalink

    Én egyébként a Bridgestone-t eddig sem tudtam soha sem elhelyezni a gyártók közt, mert nekem a legjobbak közül azért kiszorul, középmezőnybe meg túl drága ahol pl a Hankook van. És ők pedig igen csak összeszedték magukat az utóbbi 5 évben, baromi erős a verseny. (Érdekes egyébként a linked alatt szereplő cikkben a kép hátterében ott van egy F1-es torzó Bridgestone gumikkal, na nekem arról is pl az jut csak az eszembe, hogy mekkora minőségi esés volt az F1-ben is amikor a Michelin elhagyta a sportágat és ők maradtak. Bár lehet a gumiverseny hiánya miatt alakult ez ki nem tudom.)

  • 2017.10.27. at 18:56
    Permalink

    Jó meglátás, gondold hozzá a konkurencia megtöbbszöröződését: még alul kínai gumik, felettük 3-ad generációs budgetek, 2-od generációs gumibroncsok (szememben pl vredestein a kinai apollo bevásárlása) és itt rengeteg jobbnál jobb tömegtermék, legfelül a Bridgestone szintűek, Michelin Goodyear Continental, dunlop….
    Mi az alapvető szakadék?
    Az hogy Audik Hankook gumival jönnek le a gyártósorról, holnapután meg linglonggal??? Hol a Bridge piaca?

  • 2017.10.27. at 18:56
    Permalink

    Elolvastam a cikket, szerintem egy tipikus “válságmanager” aki át fogja tolni az akaratát bármin és bárkin. Nem dolgoznék most ott, szerintem lassan következik a szokásos tisztogatás első lépésként, az aki nem barát az ellenség elv szerint.

  • 2017.10.27. at 18:56
    Permalink

    Én nem tudom ez kinek a műve, nem ismerem a céget, de szerintem mélységesen elszomorító, hogy ez megtörténhetett főleg egy ilyen ismert gyártónál. Ráadásul egy cégnél akik egy alapvetően olyan nemzethez köthetők akiket precízek és tisztességes, szorgalmas népnek ismert meg a világ. (Egyébként szerintem nem egyedülálló esetről van szó)

  • 2017.10.27. at 18:56
    Permalink

    https://autopro.hu/beszallitok/Topolcsik-Melinda-a-tatabanyai-Bridgestone-csiszolatlan-gyemant-ekko-lesz-belole/21757/

    Meglátjuk hogy egy magyar női vezető hogyan kezeli ezt, de az biztos hogy nála bukott ki a dolog, gondolom a tuskóparaszt leszek főnök női megfelelője és úgy gondolja mint vezető hogy az állami fityesz multi támogatással a kis szaros beszállítókat lenyomja megmondja hogy fogják be a pofájukat.

Vélemény, hozzászólás?