Máris lenyomták a Challengert? Hennessey Mustang HPE700

Hennessey Mustang kompresszorral és 717 lóerővel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Folytatódik az izomkupék számháborúja: itt a Hennessey Mustang HPE700, ami 717 lóerővel húzogatja a Dodge Challenger bajszát.


Izomautó téren az elmúlt fél év a Dodge Challenger 707 lóerős SRT Hellcat csúcsváltozatáról szólt. A világ eddig gyártott legerősebb izomautójáról már azt is tudjuk, hogy igazából megéri az árát és nem is fogyaszt sokat. A Dodge durván felkavarta a kissé már pangó piacot. Mostanra mindenki ráizmosított az izomautókra is. Az új léc, amit át kell ugrani, a 707 lóerő és a 880 Nm - a Challenger brutális adatai.
Hirdetés


Az igazi A kategóriás csata majd az új Corvette és a gyári erős Mustang bemutatkozásával jön el, addig is az amerikai tuningspecialista, a Hennessey kiállt a placc közepére, és bizony oda is szellentett. Nem lehet azt mondai, hogy nekik nem szent semmi, mert bár a Corvette-en keresztül mindenhez hozzányúlnak amihez érdemes, nekik az a lényeg, hogy a tuningőrült klienseik kiszolgálásán túl a legekért járó elismerést is bezsebeljék. Ott van például a Hennessey Venom GT, amivel elméletben elhódították a Bugatti Veyrontól a leggyorsabbnak járó címet.

A Fordnak majd a Musatng GT500-ból kell hasonló adatokat kicsalnia, a Hennessey mindenesetre megmutatta, hogy a gyárilag 435 lóerős Mustang GT-ben van bőven tartalék. A Hellcat és a Corvette Z06 riogatására egy Roots kompresszorral fújták meg a motort, így 717 lóerőt és 856 newtonmétert nyertek ki belőle. Ehhez szükség volt még a szívócső tuningjára, új injektorokra, erősebb üzemanyagpumpára és a motorvezérlő elektronika átírására. A gyorsulása negyed mérföldre 11,2 másodperc, nagyjából mint a Challengeré, de az árát is ahhoz lőtték be: 59 500 dollár, igaz, ebből csak 500 példány fog idén készülni, és vélhetően el is kelni, már több tucat megrendelés érkezett rá. A Hennessey Mustanghoz még számos extra rendelhető, amivel agresszívebbé tehető: például karbon légterelő elemek, ahogy a fotókon látható. Gumiból 20 colos Michelin Pilot Super Sport 2-est kap a HPE700, első féktárcsája 15,1 colos Brembo. A V8-as mellett a négyhengerest is kezelésbe fogja venni a Hennessey, a 310 lóerős 2.3-asból 375 lóerőt legalább ki tudnak hozni az ígéretük szerint.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?