Elbúcsúzik Európától a kétajtós Jeep Wrangler

Hibrid nélkül nincs jövője a kisebbik Jeep Wranglernek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Minden egyes gramm megspórolt széndioxidért komoly küzdelmet folytatnak a gyártók, a kétajtós Wrangler csak ballaszt ebben a csatában.

A szigorúan szabályozó Európában alternatív hajtás nélkül manapság szinte életképtelen egy modell, ezért olyan, a spórolás eszméjétől egészen távol álló modellek is képesek már tisztán villannyal haladni mint a Jeep Wrangler. Ez viszont csak a négyajtós terepjáróra igaz,

a rövidebb kivitel nem részesül a villanymotor segítségéből, ezért távoznia kell az európai piacról.

Hirdetés
Felmerül a kérdés, hogy a négyajtósban létező plug-in hibrid hajtást miért nem kaphatja meg a kisebb testvér, de a válasz egyszerű: a rövidebb karosszériába nem férnek be a szükséges komponensek. Nem csak a zöldebb hajtás, hanem a nagyobb praktikum is a négyajtós felé billenti a mérleget, a Wrangler vásárlóinak 70%-a választotta a több nyílással rendelkező modellt. A típus eltűnése miatt nem valószínű, hogy tömegek fognak utcára vonulni, az idei év első öt hónapjában 2600 példány talált gazdára Európában az erősen rétegmodellnek nevezhető Wranglerből. Aki szeretne egy új kétajtós Wranglert, annak még van ideje, legalábbis a hazai konfigurátorban megtalálható a terepjáró. A modell négyféle felszereltségi szinttel készül, viszont hajtásláncból nincs választási lehetőség. A géptető alatt minden esetben egy kétliteres turbós benzines lapul, ami 270 lóerővel, automata váltóval és összkerékhajtással készül, mindezért minimum 15,5 milliót kérnek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?