Íme a GR Yaris, amit hidrogén hajt!

Hidrogénhajtású, belsőégésű motoros tanulmányautót villantott a Toyota

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még akár ismerősnek is tűnhetne az 1,6 literes háromhengeres motor, de ez a GR Yaris különbözik a többitől: benzin helyett hidrogént éget. Versenyautóban már csinált ilyet a Toyota, nem titok, hogy sorozatgyárthatóra próbálják csiszolni a technológiát.

Nincs még kőbe vésve a közlekedés jövője, mert bár a legtöbben az akkumulátoros villanyautók elterjedésére számítanak, rengetegen kísérleteznek szintetikus üzemanyagokkal, és még többen hidrogénhajtással. Ez utóbbi már nem egy sorozatgyártott autót is hajt, a legismertebb ezek közül talán a már hazánkban is bemutatott és ki is próbált Toyota Mirai. Ez a modell üzemanyagcellával áramot állít elő a hidrogénből, amivel a villanymotort táplálja, ellenben a frissen bemutatott GR Yaris tanulmányautóval, ami egyszerűen csak elégeti a hidrogént.
Hirdetés
A benzines modellnél is használt 1,6 literes, háromhengeres turbómotor ugyanis az üzemanyagrendszerének átalakítása után alkalmassá válik arra, hogy hidrogént égessen, és arról üzemeljen. Egy Corollát már építettek korábban ezzel a hajtással a japán mérnökök, amit azóta versenykörülmények közt, a japán Super Taikyu futamain tesztelnek. Mivel a motor működik, nem volt kérdés, hogy valamilyen módon el kell juttatni a technológiát a közútra is. „Megtettük az első lépést, hogy fejlesszük és felvehessük a versenyt a hidrogénhajtású motorunkkal, és megküzdjünk a kihívásokkal. Elképzeléseim szerint kicsit másként néznek majd ki a dolgok 10 év múlva, és remélem, hogy amikor az emberek visszatekintenek majd, látni fogják, milyen pozitivitással vállaltuk a kihívást és hogy mennyire élveztük ennek minden pillanatát.” – nyilatkozta Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke a hidrogén belsőégésű fejlesztési programról.
Hirdetés
Azt azért hozzá kell tenni, hogy nem teljesen emissziómentes a technológia, mert bár a hidrogén égetéséből továbbra is csak víz keletkezik, a belsőégésű motor működése során valamennyi motorolaj is elég, de ezzel még mindig köröket ver a jelenlegi benzin- és dízelmotorokra környezettudatosság terén.

Mindemellett a motor hangja is megmarad, ami sokaknak fontos szempont.

Egyes pletykák szerint ráadásul mindezt pár év múlva már magunk is megtapasztalhatjuk, ha akarjuk: állítólag 2025-től a következő Priusban is hidrogén hajtotta belsőégésű szív ketyeg majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?