0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Lehet reszketni, élesítik a mindent látó VÉDA kamerákat

Hivatalos: április 5-én éles üzembe állnak a csodakamerák

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az ORFK bejelentette: vége a türelmi időnek, azaz a tesztidőszaknak, április 5-től éles üzemben dolgoznak a fix telepítésű VÉDA kamerák.

Most még állítólag "nincs film" a fix telepítésű kamerákban, április 5-én 8 órától azonban éles üzemben dolgoznak

Most még állítólag "nincs film" a fix telepítésű kamerákban, április 5-én 8 órától azonban éles üzemben dolgoznak

Nyilván húsvétra is tervez fokozott közúti ellenőrzést a rendőrség, viszont az autósok fekete napja április 5. lesz. Utóbbi talán csak egy sima keddi napnak tűnik, de nagyon nem az. A rendőrség ugyanis ekkor, egészen pontosan reggel 8:00-kor fogja éles üzembe kapcsolni az immár a tesztidőszakán túljutott VÉDA kamerarendszert, ami a 160 (már tavaly március 26-tól éles üzemben dolgozó) változtatható helyű kamera után immár az ország 365 fix pontján ellenőrizni az autósokat. A szám persze sávonként értendő, a konkrét helyszíneket pedig már tavaly megismerhettük.

Minden egyes pont fix telepítésű, akár több sávot is figyelő kamerát jelöl a térképen. A rendőrség nem titkolja azok helyét, a fix kamerák mellett továbbra is üzemben maradnak a mobil egységek is. Érdemes lesz betartani a szabályokat

Minden egyes pont fix telepítésű, akár több sávot is figyelő kamerát jelöl a térképen. A rendőrség nem titkolja azok helyét, a fix kamerák mellett továbbra is üzemben maradnak a mobil egységek is. Érdemes lesz betartani a szabályokat

A VÉDA rendszer kamerája nem csupán a járművek sebességét ellenőrzi, hanem egyebek mellett rendszámukat is leolvassa, rögtön összeveti a központi adatbázissal, így kiszúrja a lejárt műszaki vizsgával közlekedőket, valamint persze a kőrözés alatt álló autókat is. Látja továbbá, hogy a sofőr bekapcsolta-e biztonsági övét, nem telefonál-e kézben tartott készülékkel, de számolja a forgalmat, észleli a torlódásokat is. Figyeli továbbá a behajtási tilalmak megszegését, a kötelező haladási irány betartását, illetve a záróvonal átlépését vagy jelzőlámpák előírásainak betartását, a leállósáv vagy a buszsáv használatát is. Amennyiben szabályszegést észlel, automatikusan küldi a feljelentést, azaz áttételesen a bírságról szóló csekket is.

A minden eddiginél szigorúbb ellenőrzőrendszertől a rendőrség a baleseti statisztikák javulását várja.

Ez is érdekes lehet:
 

Újabb információk szivárogtak ki a VW Golf nyolcadik generációjáról

A Golf jelenleg futó hetedik generációja csupán pár hónapja kapott frissítést, a legfrissebb...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Itt a Mercedes első pickupja, az X-osztály, háromféle stílusban

Leleplezték a Mercedes hónapokkal ezelőtt meglibbentett pickupját, az X-osztályt. Visszafogták...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves...

Lexus IS 300h Luxury Safety teszt

A meglepetések autója volt számomra a Lexus IS 300h. A Toyota legendásan gazdaságos hibridrendszere...

Hamburgban autókat gyújtottak fel a G20 elleni tüntetők, a Mercedes segít a tulajoknak

A hamburgi G20 csúcstalálkozót a városban élők csúnyán megszenvedik. A világ vezetőinek találkozója...

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek...

Használt prémiumautók egymillió forintig. Audi, BMW, Mercedes

Prémiumra vágyik a magyar. Persze, a legtöbbet akarjuk kihozni abból, amennyink van és csábítóak...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (42 db)

vidi500 írta: 2016 március 31., csütörtök 17:26:53
Vascsi írta: tavaly

Street view-ban én is megnézegettem. Az igaz, hogy településen belül vagy, de zömében 2x3, 2x4 sáv, egyik oldalt iparterület, másik erdő. Zebránál 35 mph-s korlátozás. Magyarországon sokszor az autópályák nem tudják ezt.


Előzmények megtekintése

Ez igy van, zömében 2x2, 2x3-4 sáv, + kanyarodó sáv külön. Magyarországi viszonylatban ismeretlen kivitelezésű település.
Azt akartam érzékeltetni ezzel a példával, hogy a sebesség nem egy kaptafára van véve, mint nálunk, hanem dolgoznak a "szakemberek", és mindig a közlekedési körülményekhez igazitják a sebességet. Aki ezeket jelentősen túllépi, az már tényleg elmebeteg. Kap is a fejére, ha lebukik. Ja és a vánszorgókat kiszedik a forgalomból!!! A rendőr a defektes kerék cseréjében segédkezik!!!
Gazdag település, iparterület nincs, mert az amerikai jómódúak üdülővárosa, akik északról a téli időszakban jönnek ide.
Egyébként van 50 mph-s korlátozás is, ahol átszámolva a 90km/h is még benne rejlik a tűréshatárban.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csavó írta: 2016 március 31., csütörtök 15:09:09

Laci!
Tényleg igaz,hogy két fix telepítésű VÉDA között fogják mérni az útra megtett időt?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 2016 március 30., szerda 17:54:20
vidi500 írta: tavaly

Én nem térképről nézem, én ott vagyok, nap mint nap ott közlekedek. Naples. 45 mph.


Előzmények megtekintése

Street view-ban én is megnézegettem. Az igaz, hogy településen belül vagy, de zömében 2x3, 2x4 sáv, egyik oldalt iparterület, másik erdő. Zebránál 35 mph-s korlátozás. Magyarországon sokszor az autópályák nem tudják ezt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 2016 március 30., szerda 17:48:01
Pityu83 írta: tavaly

Ez van sajnos ez a civilizáció világához tartozik,pl akkor sem voltak szép halálok mikor mondjuk nem volt orvostudomány,rengeteg volt a gyermek halandóság csecsemők,gyerekek,és ugyan úgy felnőttek durvábnál durvább betegségekben.Egyébként ha meg nézed a mai kori betegségek és mulasztások is elég aránytalan8ul sok embert ölnek meg.


Előzmények megtekintése

Az óriási különbség az, hogy a közlekedésből származó halálok mai is elkerülhetők lennének. Ez nem a civilizáció, hanem civilizálatlanság következménye.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pityu83 írta: 2016 március 24., csütörtök 21:27:58
Vascsi írta: tavaly

"Egyébként az emberi szelekcióra így is úgy is szükség van," a közlekedésre bízott szelekcióval az a baj, hogy aránytalanul sokat öl a védtelenekből, öregekből, gyerekekből, persze azt nem is említve, hogy teljesen abszurd.


Előzmények megtekintése

Ez van sajnos ez a civilizáció világához tartozik,pl akkor sem voltak szép halálok mikor mondjuk nem volt orvostudomány,rengeteg volt a gyermek halandóság csecsemők,gyerekek,és ugyan úgy felnőttek durvábnál durvább betegségekben.Egyébként ha meg nézed a mai kori betegségek és mulasztások is elég aránytalan8ul sok embert ölnek meg.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2016 március 24., csütörtök 02:46:42
Vascsi írta: tavaly

"Florida egyik városában lakott területen belül"

El tudnád küldeni a térkép linkjét, hogy pontosan melyik település ez?


Előzmények megtekintése

Én nem térképről nézem, én ott vagyok, nap mint nap ott közlekedek. Naples. 45 mph.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 2016 március 23., szerda 22:13:31
vidi500 írta: tavaly

Ezek játszadozások a számokkal, ami persze igaz, csak éppen függetlenek az emberi tényezőktől, közlekedési körülményektől. Egy gyalogos elgázolásának mindig vannak emberi tényezői, és ebből következő előzményei, azaz mulasztások mindkét közlekedő fél részéről!

Amikor a zöld asztalnál meghozza a vizfej a döntést, (lehet soha nem is vezetett gépjárművet), akkor nem indulhat ki csupán a fizikai képletekből, hanem elsősorban az emberi tényezőket kellene számitásba venni, a közlekedési körülményekkel összhangban. Na ehhez kellene a gondos munka, de csak slendriánsággal találkozunk.

Csak egy példa: Florida egyik városában lakott területen belül az utak legalább 70%-ánál 72,4 km/h az engedélyezett sebességhatár. Ez azt jelenti, hogy benne van a tűréshatárban a 80 km/h is, még sem jellemzőek a balesetek, nagyon ritkán legfeljebb koccanások, (ez esetben alkohol vagy drog befolyásoltság), súlyos, halálos gázolások pedig egyáltalán nincsenek. Ott valóban figyelemmel vannak kisérve a közlekedési körülmények, emberi tényezők, gondosan ki van munkálva, melyik útszakaszon mi is az a biztonságos legnagyobb haladás, amit minden esetben táblával jeleznek. Ami egy utcán belül a körülmények függvényében akár változhat is.


Előzmények megtekintése

"Florida egyik városában lakott területen belül"
El tudnád küldeni a térkép linkjét, hogy pontosan melyik település ez?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 2016 március 23., szerda 22:05:15
Pityu83 írta: tavaly

Szerintem jobb lesz ha leszorítják mondjuk 0 ra a sebesség határt és mondjuk vagy toljuk az autót,vagy olyasmi járgányokat kezdenek el gyártani,mint a frédi és béniben :) vagy az utakat kátyúsítani kéne és 20 as táblákat kirakni,bár felénk ez nem mindenkire hatásos mert a gazdagok a nagy luxus autóval nem kerülgetik a lyukakat,hanem szinte nagy sebességgel át repülik :) Egyébként az emberi szelekcióra így is úgy is szükség van, tudom durván hangzik de ugye van egy természetes szelekció amibe mi emberek be avatkoztunk és jól el szaporodtunk.


Előzmények megtekintése

"Egyébként az emberi szelekcióra így is úgy is szükség van," a közlekedésre bízott szelekcióval az a baj, hogy aránytalanul sokat öl a védtelenekből, öregekből, gyerekekből, persze azt nem is említve, hogy teljesen abszurd.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2016 március 23., szerda 19:49:26
Colie írta: tavaly

Miért jönnek az emberek az usával? Mi közünk hozzájuk? Semmi! Ez itt Európa!!


Előzmények megtekintése

Nagyon is sok közünk van hozzájuk, már csak azért is, mert a "birodalom" egyik láncszeme, tartománya vagyunk.
A tömeges autógyártás és autózás onnan indult el. Az ottani emberek élete teljes egészében az autózásra épül. A 85-90 éves emberek is volánnál ülnek, mert enélkül nincsenek meg az életfeltételek sem, pl. bevásárlás, stb.
A tájékozottsághoz, összehasonlitási alapnak szükséges tudni róla, mert a közlekedés megszervezésében, és mindenben, ami az autózással összefüggésben van, már csak a méretei miatt is, jóval előttünk járnak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Colie írta: 2016 március 23., szerda 18:35:04
Görénymentesítő írta: tavaly

Mennyi legyen border?


Előzmények megtekintése

Harminc!

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.


Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

IQ-ból ötös! - Hyundai Ioniq hybrid teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó Ioniqból. Elektromos kivitele után most alap hibridjével próbáltuk. Lássuk, megéri-e ezt a hajtásláncot választani!

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

17 órája – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

3 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Padlógázra törölhetsz ablakot! Videó

3 napja – Sztori

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen, hogy egy tökéletes ablaktörlés elég sokba fog kerülni.


Használtautó.hu

RENAULT CAPTUR 0.9 TCe Energy Zen EURO6 Alu Navi

RENAULT CAPTUR 0.9 TCe...

Ár: 3.750.000 Ft

Évjárat: 2015 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

SKODA OCTAVIA Combi 1.2 TSI Elegance ALU.NAVI.2 Z.DIG.KLÍMA.ÜLÉSFŰT

SKODA OCTAVIA Combi 1....

Ár: 2.450.000 Ft

Évjárat: 2012 / 4

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

BMW 316i XENON-DIGIT.KLÍMA-ÜLÉSF-TEMP

BMW 316i XENON-DIGIT.K...

Ár: 1.240.000 Ft

Évjárat: 2003 / 1

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!