0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Lehet reszketni, élesítik a mindent látó VÉDA kamerákat

Hivatalos: április 5-én éles üzembe állnak a csodakamerák

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az ORFK bejelentette: vége a türelmi időnek, azaz a tesztidőszaknak, április 5-től éles üzemben dolgoznak a fix telepítésű VÉDA kamerák.

Most még állítólag "nincs film" a fix telepítésű kamerákban, április 5-én 8 órától azonban éles üzemben dolgoznak

Most még állítólag "nincs film" a fix telepítésű kamerákban, április 5-én 8 órától azonban éles üzemben dolgoznak

Nyilván húsvétra is tervez fokozott közúti ellenőrzést a rendőrség, viszont az autósok fekete napja április 5. lesz. Utóbbi talán csak egy sima keddi napnak tűnik, de nagyon nem az. A rendőrség ugyanis ekkor, egészen pontosan reggel 8:00-kor fogja éles üzembe kapcsolni az immár a tesztidőszakán túljutott VÉDA kamerarendszert, ami a 160 (már tavaly március 26-tól éles üzemben dolgozó) változtatható helyű kamera után immár az ország 365 fix pontján ellenőrizni az autósokat. A szám persze sávonként értendő, a konkrét helyszíneket pedig már tavaly megismerhettük.

Minden egyes pont fix telepítésű, akár több sávot is figyelő kamerát jelöl a térképen. A rendőrség nem titkolja azok helyét, a fix kamerák mellett továbbra is üzemben maradnak a mobil egységek is. Érdemes lesz betartani a szabályokat

Minden egyes pont fix telepítésű, akár több sávot is figyelő kamerát jelöl a térképen. A rendőrség nem titkolja azok helyét, a fix kamerák mellett továbbra is üzemben maradnak a mobil egységek is. Érdemes lesz betartani a szabályokat

A VÉDA rendszer kamerája nem csupán a járművek sebességét ellenőrzi, hanem egyebek mellett rendszámukat is leolvassa, rögtön összeveti a központi adatbázissal, így kiszúrja a lejárt műszaki vizsgával közlekedőket, valamint persze a kőrözés alatt álló autókat is. Látja továbbá, hogy a sofőr bekapcsolta-e biztonsági övét, nem telefonál-e kézben tartott készülékkel, de számolja a forgalmat, észleli a torlódásokat is. Figyeli továbbá a behajtási tilalmak megszegését, a kötelező haladási irány betartását, illetve a záróvonal átlépését vagy jelzőlámpák előírásainak betartását, a leállósáv vagy a buszsáv használatát is. Amennyiben szabályszegést észlel, automatikusan küldi a feljelentést, azaz áttételesen a bírságról szóló csekket is.

A minden eddiginél szigorúbb ellenőrzőrendszertől a rendőrség a baleseti statisztikák javulását várja.

Ez is érdekes lehet:
 

Idén érkezik az Audi A8 negyedik generációja, ilyesmi lesz

Naná, hogy a negyedik generációs Audi A8 nem nagyon lesz más, mint egy nagyító alá helyezett...

Minden infó az új Skoda Octaviáról

Már egy ideje ismerjük a fizimiskáját, Bécsben azonban minden részletével bemutatkozott az új...

Rendszámot kaphatnak a robogók, változhat a zöld rendszám szabályozása is

Már több mint 1500 autó fut zöld rendszámmal, egy részük elveszítheti azt a jövőben, míg a kismotorokra...

Jó eséllyel az év leghidegebb hétvégéje áll előttünk. Vajon bírják az autók?

Motorfelújítót és több villanyautó-gyártót is megkérdeztünk arról, hogy bírják-e az autók az...

Tudják, hogy kell - Peugeot 3008 GT 2.0 HDi EAT6 teszt

Olyat tud a Peugeot, amit mások csak próbálnak elérni unalmas autóikkal. Jó színházat csinálni...

BMW 740e iPerformance teszt

Varázsszőnyeg, igazi végtelen luxust kínáló, lágyan simogató, négyajtós kupékat verő formatervvel...

Új autóból közel százezer, használtból csaknem 150 ezer került útjainkra tavaly

Az új autók piacánál is jelentősebb a használtaké. Még akkor is, ha csak a frissen útjainkra...

A GKN gyártja az új Insignia összkerékhajtását, gyorsabb kanyarokat, biztosabb mozgást ígér

Apró információkat csepegtetnek az új Opel Insigniáról, most az összkerékhajtását ismerhetjük...

Félmillió kilométernél is többet futott autókat néztünk - vannak érdekességek

A legtöbb vevő maximális futást állít be autókereséskor, mi viszont arra voltunk kíváncsiak...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (42 db)

vidi500 írta: 10 hónapja
Vascsi írta: 10 hónapja

Street view-ban én is megnézegettem. Az igaz, hogy településen belül vagy, de zömében 2x3, 2x4 sáv, egyik oldalt iparterület, másik erdő. Zebránál 35 mph-s korlátozás. Magyarországon sokszor az autópályák nem tudják ezt.


Előzmények megtekintése

Ez igy van, zömében 2x2, 2x3-4 sáv, + kanyarodó sáv külön. Magyarországi viszonylatban ismeretlen kivitelezésű település.
Azt akartam érzékeltetni ezzel a példával, hogy a sebesség nem egy kaptafára van véve, mint nálunk, hanem dolgoznak a "szakemberek", és mindig a közlekedési körülményekhez igazitják a sebességet. Aki ezeket jelentősen túllépi, az már tényleg elmebeteg. Kap is a fejére, ha lebukik. Ja és a vánszorgókat kiszedik a forgalomból!!! A rendőr a defektes kerék cseréjében segédkezik!!!
Gazdag település, iparterület nincs, mert az amerikai jómódúak üdülővárosa, akik északról a téli időszakban jönnek ide.
Egyébként van 50 mph-s korlátozás is, ahol átszámolva a 90km/h is még benne rejlik a tűréshatárban.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csavó írta: 10 hónapja

Laci!
Tényleg igaz,hogy két fix telepítésű VÉDA között fogják mérni az útra megtett időt?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 10 hónapja
vidi500 írta: 10 hónapja

Én nem térképről nézem, én ott vagyok, nap mint nap ott közlekedek. Naples. 45 mph.


Előzmények megtekintése

Street view-ban én is megnézegettem. Az igaz, hogy településen belül vagy, de zömében 2x3, 2x4 sáv, egyik oldalt iparterület, másik erdő. Zebránál 35 mph-s korlátozás. Magyarországon sokszor az autópályák nem tudják ezt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 10 hónapja
Pityu83 írta: 10 hónapja

Ez van sajnos ez a civilizáció világához tartozik,pl akkor sem voltak szép halálok mikor mondjuk nem volt orvostudomány,rengeteg volt a gyermek halandóság csecsemők,gyerekek,és ugyan úgy felnőttek durvábnál durvább betegségekben.Egyébként ha meg nézed a mai kori betegségek és mulasztások is elég aránytalan8ul sok embert ölnek meg.


Előzmények megtekintése

Az óriási különbség az, hogy a közlekedésből származó halálok mai is elkerülhetők lennének. Ez nem a civilizáció, hanem civilizálatlanság következménye.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pityu83 írta: 10 hónapja
Vascsi írta: 10 hónapja

"Egyébként az emberi szelekcióra így is úgy is szükség van," a közlekedésre bízott szelekcióval az a baj, hogy aránytalanul sokat öl a védtelenekből, öregekből, gyerekekből, persze azt nem is említve, hogy teljesen abszurd.


Előzmények megtekintése

Ez van sajnos ez a civilizáció világához tartozik,pl akkor sem voltak szép halálok mikor mondjuk nem volt orvostudomány,rengeteg volt a gyermek halandóság csecsemők,gyerekek,és ugyan úgy felnőttek durvábnál durvább betegségekben.Egyébként ha meg nézed a mai kori betegségek és mulasztások is elég aránytalan8ul sok embert ölnek meg.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 10 hónapja
Vascsi írta: 10 hónapja

"Florida egyik városában lakott területen belül"

El tudnád küldeni a térkép linkjét, hogy pontosan melyik település ez?


Előzmények megtekintése

Én nem térképről nézem, én ott vagyok, nap mint nap ott közlekedek. Naples. 45 mph.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 10 hónapja
vidi500 írta: 10 hónapja

Ezek játszadozások a számokkal, ami persze igaz, csak éppen függetlenek az emberi tényezőktől, közlekedési körülményektől. Egy gyalogos elgázolásának mindig vannak emberi tényezői, és ebből következő előzményei, azaz mulasztások mindkét közlekedő fél részéről!

Amikor a zöld asztalnál meghozza a vizfej a döntést, (lehet soha nem is vezetett gépjárművet), akkor nem indulhat ki csupán a fizikai képletekből, hanem elsősorban az emberi tényezőket kellene számitásba venni, a közlekedési körülményekkel összhangban. Na ehhez kellene a gondos munka, de csak slendriánsággal találkozunk.

Csak egy példa: Florida egyik városában lakott területen belül az utak legalább 70%-ánál 72,4 km/h az engedélyezett sebességhatár. Ez azt jelenti, hogy benne van a tűréshatárban a 80 km/h is, még sem jellemzőek a balesetek, nagyon ritkán legfeljebb koccanások, (ez esetben alkohol vagy drog befolyásoltság), súlyos, halálos gázolások pedig egyáltalán nincsenek. Ott valóban figyelemmel vannak kisérve a közlekedési körülmények, emberi tényezők, gondosan ki van munkálva, melyik útszakaszon mi is az a biztonságos legnagyobb haladás, amit minden esetben táblával jeleznek. Ami egy utcán belül a körülmények függvényében akár változhat is.


Előzmények megtekintése

"Florida egyik városában lakott területen belül"
El tudnád küldeni a térkép linkjét, hogy pontosan melyik település ez?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 10 hónapja
Pityu83 írta: 10 hónapja

Szerintem jobb lesz ha leszorítják mondjuk 0 ra a sebesség határt és mondjuk vagy toljuk az autót,vagy olyasmi járgányokat kezdenek el gyártani,mint a frédi és béniben :) vagy az utakat kátyúsítani kéne és 20 as táblákat kirakni,bár felénk ez nem mindenkire hatásos mert a gazdagok a nagy luxus autóval nem kerülgetik a lyukakat,hanem szinte nagy sebességgel át repülik :) Egyébként az emberi szelekcióra így is úgy is szükség van, tudom durván hangzik de ugye van egy természetes szelekció amibe mi emberek be avatkoztunk és jól el szaporodtunk.


Előzmények megtekintése

"Egyébként az emberi szelekcióra így is úgy is szükség van," a közlekedésre bízott szelekcióval az a baj, hogy aránytalanul sokat öl a védtelenekből, öregekből, gyerekekből, persze azt nem is említve, hogy teljesen abszurd.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 10 hónapja
Colie írta: 10 hónapja

Miért jönnek az emberek az usával? Mi közünk hozzájuk? Semmi! Ez itt Európa!!


Előzmények megtekintése

Nagyon is sok közünk van hozzájuk, már csak azért is, mert a "birodalom" egyik láncszeme, tartománya vagyunk.
A tömeges autógyártás és autózás onnan indult el. Az ottani emberek élete teljes egészében az autózásra épül. A 85-90 éves emberek is volánnál ülnek, mert enélkül nincsenek meg az életfeltételek sem, pl. bevásárlás, stb.
A tájékozottsághoz, összehasonlitási alapnak szükséges tudni róla, mert a közlekedés megszervezésében, és mindenben, ami az autózással összefüggésben van, már csak a méretei miatt is, jóval előttünk járnak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Colie írta: 10 hónapja
Görénymentesítő írta: 10 hónapja

Mennyi legyen border?


Előzmények megtekintése

Harminc!

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

BMW 320d Gran Turismo xDrive Steptronic Sport Luxury teszt

Pompakupé - BMW 320d GT

Háromféle karosszériával juthatunk hozzá a normál, négy oldalajtóval szerelt 3-ashoz, csak az egyiket 4-esnek hívják. Kényelmesnek kéne lennie, de sportos. Van ennek így értelme?


Renault Scenic 1.2 TCe 130 Intens teszt

Nem ér a neve! Renault Scenic IV teszt Videó

Csalódás az új Renault Scenic, ha elődeihez hasonlítjuk, remek autó viszont, ha önmagában, mai crossoverként nézzük. Úgy még családi autónak is egész jó.


Opel Zafira Innovation 2.0 CDTI ecoFLEX Start/Stop teszt

Hetedik mennyország - Opel Zafira teszt

Frissült az Opel nagy-egyterűje. Nem csak orra, de a beltér is változott, fő erénye továbbra is a praktikusság és a könnyű variálhatóság.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Mire vágynak a nők? A Skoda is ezt szeretné megtudni

Hölgyekhez szól, hölgyeket szólít meg a Skoda Videó

22 órája – Sztori

Szép számokat hoz a Skoda, de persze gondol a jövőre is. A flottavásárlók és a férfiak mellett mind több hölgyet is meg kívánnak nyerni - ezért indítottak egyedi kampányt.


BMW 135i-ként kezdte, V8 lett belőle

BMW 1M V8 látogatta meg Jay Leno garázsát Videó

Tegnap – Sztori

Újabb érdekes motorcsere bukkant fel Amerikában. Egy BMW M3 erőforrás került az 1M motorterébe, így Jay Leno is meghívta a garázsába.


Tizenharmadszor nyert Stéphane Peterhansel Dakart

1-3 Dakar győzelem a Peugeot-tól

2 napja – Sztori

Elsöprő győzelmet aratott a Peugeot. 9000 kilométer után is a legjobbaknak bizonyultak a világ egyik legnehezebb tereprali futamán.


Használtautó.hu

CITROEN XANTIA 1.6 X

CITROEN XANTIA 1.6 X

Ár: 250.000 Ft

Évjárat: 1993 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FIAT PUNTO 1.2 60 SX

FIAT PUNTO 1.2 60 SX

Ár: 219.999 Ft

Évjárat: 1995 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

HYUNDAI SANTA FE 2.2 CRDi Executive (Automata) (7 személyes ) THM: 6.80%-tól - LED - NAVI

HYUNDAI SANTA FE 2.2 C...

Ár: 12.990.000 Ft

Évjárat: 2016

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!