Mi köti össze a 4-es Metrót és a Toyota RAV4-et? Eláruljuk!

Hivatalos fotón látható a Toyota RAV4 új kiadása

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két hét múlva, március 28-án debütál a Toyota RAV4 új, ötödik generációja, de nem csak erről emlékezetes az említett nap.


A Toyota nem csupán azt árulta el, hogy két hét múlva debütál az Egyesült Államokban és Európában is a kategóriája legnépszerűbbjének számító RAV4 következő, azaz ötödik generációja, hanem rögtön egy fotót is mutat már róla. De nézzük, mi minden kötődik még március 28-ához a legújabb RAV4-en túl! A teljesség igénye nélkül néhány fontos évforduló: 2014-ben aznap adták át hazánkban a 4-es Metrót, 1945-ben a visszavonuló német csapatok e napon robbantották fel a komáromi Duna-hidat, 1871-ben pedig a Párizsi kommünt kiáltották ki ekkor. Egyelőre ezeken, meg persze a látott fotón lehet csámcsogni, hiszen hivatalos információk még nincsenek az új RAV4-ről.
A fotóról azonban egész sok minden kiolvasható, az 1994-ben a kompakt crossoverek műfaját megteremtő modell új generációja friss dizájnt hoz. Az elődjénél lendületesebb megjelenésű autó orrának sziluettje mazdás karakterességet ígér, s az oldalsó profil egésze is sportosabbnak ígérkezik a döntöttebb hátsó ablakkal.
Ugyanakkor a hátsó rész megőrizni látszik függőleges, szögletes kialakítását, peremén a lámpatestekkel; a tetővonal kevésbé csapottan fut hátra, ami jótékony hatással lehet a hátsó fejtérre. A tetősíneket a legújabb divat szerinti aerodinamikus, integrált sínek váltják fel. A fényképen látható példányt alacsony profilú abroncsokkal szerelték fel, ami a változatlanul tekintélyes szabad hasmagassággal (az aktuális hibrid kivitel esetében 178 milliméter) együtt fiatalos, tettvágytól fűtött megjelenést ad az újdonságnak.
Hirdetés
Aligha lesz tehát annyira radikális, formabontó a RAV4, mint kistestvére, a C-HR, ugyanakkor Akio Toyoda cégelnök szellemiségével összhangban a jelenleginél érzelmesebb, kevésbé tárgyilagos személyiségre számíthatunk. Leginkább az új Auris adhat támpontot ahhoz, hogy elképzeljük a RAV4 ívekből és blokkokból építkező, határozott fizimiskáját.
Nem kell különösebb jóstehetség ahhoz, hogy tudjuk: az új RAV4 nemigen épülhet más padlólemezre, mint a TNGA moduláris platformra, amely a középkategóriás Camrytől a negyedik generációs Priuson át az imént említett új Aurisig számtalan Toyota és Lexus modellnek ad alapot. Az új padlólemez mélyebb tömegközéppontot, pontosabb vezethetőséget, összeszedettebb viselkedést ígér.
A legnagyobb kérdés a hajtáslánc-kínálat. Az új RAV4 a Toyota ígéretével összhangban dízelmotor nélkül kell, hogy forgalomba kerüljön, és egészséges gondolat volna érvényesíteni nála azt a frissen bevezetett, kétlépcsős hibrid termékpolitikát, amelynek égisze alatt például az Auris 122 lóerős alap- és 180 lóerős sport-hibrid hajtáslánccal lépett színre a Genfi Autószalonon, kielégítve a vásárlók régi vágyát az erősebb teljesítményhibridek iránt. Persze a RAV4-nek nincs szüksége nagyteljesítményű hibridre, hiszen már a most kifutó verzióban is egy 2,5 literes benzinmotorral szerelt, 197 lóerős hibrid egység dolgozik az autó orrában, dízeleket megszégyenítő 5,1 l/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztást ígérve. Fölfelé aligha fog tehát bővíteni a gyártó, cserélni viszont annál inkább: a Camry új generációs hibridrendszere nemcsak nyolc lóerővel erősebb, de akár egy-másfél literrel takarékosabb is az előző szériánál. Ha tippelnünk kellene, inkább lefelé fogják kiterjeszteni a palettát, egy 150 lóerő körüli kis hibriddel nagy sikereket érhetne el a modell az európai flottapiacon. Hogy pontosan milyen lesz a RAV4, és hogy hány pontban volt igazunk – a március 28-i világpremieren kiderül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?