Szakít a Honda és a McLaren, jövőre már egymással versenyeznek

Idén még együtt, jövőre már egymással küzd a Honda és a McLaren

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bejelentette különválását az F1-ben 2015 óta együtt futó Honda és a McLaren. Mindkét csapat marad ugyanakkor az F1-ben.


Komoly változásokat generált a Honda és a McLaren bejelentése, mely szerint az idei évadot követően már nem együtt, hanem kvázi egymással versenyeznek az F1 világában. A Honda ugyanis a Toro Rosso beszállítójaként folytatja, a McLaren pedig az utóbbi csapatot eddig ellátó Renault-val kötött motorbeszállítói együttműködést. Lesznek továbbá személycserék is: a hírek szerint Carlos Sainz Jr. a Toro Rossotól a Renault gyári csapatához kerül, a Renault egyébként jövőre saját csapatán túl a Red Bullal és a McLarennel is győzelemre esélyes - utóbbi csapat szerint eddig a Honda motorja hátráltatta őket.
Hirdetés
Az Alonso számára is minden eddiginél jobb esélyeket ígérő McLaren-Renault az egész versenysorozatot izgalmasabbá teheti, a Toro Rosso pedig a gyengébb motort szállító Hondának is örülhet, ugyanis gyári támogatással, sok-sok pénzzel is segíti az istállót. Addig azonban még sok minden hátra van, a most hétvégi Szingapúri Nagydíjon túl még további hat futam és persze számos egyéb változás bejelentése is várható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 14:50
    Permalink

    Az a 90es éveik inkább 80-as. A 90-es évek a Rneault-é volt (5 konstrukrőri címmel 91-97 között). A Honda a Williamsszel is szerzett címet és a Lotusszal is jól szerepelt (Sennának köszönhetően), 86-tól 91-ig minden évben Honda motorral nyerték a konstruktőri címet. Ez azért beszédes… Senna sokat szívott azzal hogy egy csóró csapattal nyitott (Lotus) amely a Senna-Honda-Lotus háromszög leggyengébb pontja volt. Meg utána is elég rosszul heylezkedett szegény, pedig a lojalitás sosem zavarta…

    Mclaren bajnok volt sokféle motorral, de egy időben sikerült a háromszög minden elemében a maxot hozni (a két legerősebb pilótával is, pl Senna-Prost), több olyan év is volt amikor annyira nem volt ellenfele a Mekinek hogy szinte nem is nyert senki más futamot.

    Aztán jött egy akkora pofonfa, ami felülmúlhatalannak tűnt eddig, de az elmúlt két év bizonyította hogy lehetséges…

  • 2017.10.27. at 14:50
    Permalink

    A Honda a Williamsszel is jól szerepelt, 86-tól 91-ig minden évben Honda motorral nyerték a konstruktőri címet. Ez azért beszédes… Senna sokat szívott azzal hogy egy csóró csapattal nyitott (Lotus) amely a Senna-Honda-Lotus háromszög leggyengébb pontja volt.

    Mclaren bajnok volt sokféle motorral, de egy időben sikerült a háromszög minden elemében a maxot hozni (a két legerősebb pilótával is, pl Senna-Prost), több olyan év is volt amikor annyira nem volt ellenfele a Mekinek hogy szinte nem is nyert senki más futamot.

    Aztán jött egy akkora pofonfa, ami felülmúlhatalannak tűnt eddig, de az elmúlt két év bizonyította hogy lehetséges…

  • 2017.10.27. at 14:50
    Permalink

    A McLaren megtehetné, sőt, újabban cikkeznek is róla, hogy saját fejlesztésű motorral álljanak rajthoz. Utcai sportkocsikat is gyártanak(pl. 540c, P1), simán benne lehetne a pakilban, hogy McLaren-XY helyett simán csak McLaren lenne a csapat neve. Mostanság amúgy a Renault-motor is gyakran megáll a kis holland alatt, de majd Tucatka idefröcsögi, hogy biztos csak széthajtja az autót:)

Vélemény, hozzászólás?