0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kézi és automata váltóval is jön az Octavia RS 245, mégsem kéne

Íme minden idők legizmosabb Skodája, az Octavia RS 245

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hiába lehet kombi és lejtőshátú is, hiába lehet kézi vagy automata váltós, egy dolog nagyon, de nagyon hiányzik belőle, így pedig nem tűnik értelmes választásnak.

%KA%Bár az RS 245 a legerősebb és a legfürgébb Otavia, nem a legdrágább, ugyanis összkerékhajtás nincs hozzá. Egy tizeddel hamarabb ér 100 km/órára, mint a 230 lóerős RS, egy tizeddel magasabb is az átlagfogyasztása − ötajtós kézi váltós esetén 6,6 s és 6,6 l/100 km a két vonatkozó érték%KA%

Bár az RS 245 a legerősebb és a legfürgébb Otavia, nem a legdrágább, ugyanis összkerékhajtás nincs hozzá. Egy tizeddel hamarabb ér 100 km/órára, mint a 230 lóerős RS, egy tizeddel magasabb is az átlagfogyasztása − ötajtós kézi váltós esetén 6,6 s és 6,6 l/100 km a két vonatkozó érték

Húsvét előtt próbálhattuk ki a megújult Skoda Octavia RS-t, de akkor még hiányzott a kínálatból az új csúcsverzió, az RS 245, ami lényegében a 2,0 literes TSI motor még tovább húzott változata. Most itt van, és meg kell mondjam, soha, de soha nem választanám. Hogy miért? Nem azért, mert a 230 lóerőhöz mérten nem tűnik túl soknak a +15 lóerő, nem is azért, mert az eleve magasabb fordulaton érkezik, ahogyan hajszálnyit a 20 newtonméterrel több csúcsnyomaték is, hanem azért, mert a benzines Octavia RS-hez nincs összkerékhajtás. Így aztán hiába minden idők leggyorsabb (100 km/órára 6,6, a Combinál 6,7 másodperc alatt gyorsuló) Octaviája az RS 245, szerintem jobb választás az Octavia RS dízelként és összkerkékhajtással, netán egy "alap", vagy egy Scout az 1.8 TSI-vel és 4x4-gyel. Automata váltó (7 fokozatú DSG) az RS 245 esetén is elérhető.

Természetesen az Octavia RS 245 is megadja mindazokat az opciókat, amiket az RS, lehet adaptív LED fényszórója, három sofőr beállításait megjegyző memóriás ülése, lehet benne wifi, temérdek praktikus Simply Clever részlet, kipufogója mindenképp ércesebbre hangolt, kívülről pedig a hátsó lökhárító rombuszos kamu kipufogóvégéről ismerhető fel, mármint arról, hogy esetében az nem fémes, hanem csillogó fekete lakkozású. Az RS 245 már itthon is rendelhető, felára igen combos, 1,1 millió forint, így a listaára 10 126 560 Ft.

Ez is érdekes lehet:
 

Volkswagen Caddy Life 1.9 PD TDI DSG, 2007 - használtteszt

DSG ebben? Sokan teszik fel a kérdést a DSG-váltós Volkswagen Caddy kapcsán, pedig készült ilyen...

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy...

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

Szlovénia csak 2030-ig engedélyezné a hagyományos meghajtású járművek eladását

A szlovén kormány elfogadta az alternatív üzemanyagokról szóló stratégiáját, amely szerint 2030...

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel...

Skoda Octavia Style 1.0 TSI teszt

Túltolták a downsizingot, de ne legyünk előítéletesek. Az ezres Octaviát vezetni jó, a fogyasztása...

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...

BMW 120i, 2004 - használtteszt

Nem is túl rég játszik szerepet a BMW az ötajtós kompakt kategóriában, de várjunk csak! Az első...

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (32 db)

octi írta: 4 hónapja
FelixRaven írta: 4 hónapja

Valószínűleg több volt, de nem akartam túlozni. Próbálta követni a Volvót, és folyton lemaradt, mert meg kellett fogni, amikor tolta ki az elejét a kanyarból. Többször le is szaladt a fűre. A mindennapokban nem tudod kihasználni, de ha RS-t veszel, akkor lehet, hogy nem csak az van a fejedben, hogy az autópályán majd levillogsz vele egy lassabb kocsit, hanem az is, hogy majd milyen jó lenne egy kicsit szerpentinezni vele. Hát nem jó. Szóval, tök felesleges RS-t venni. Sima Skoda olcsóbban ugyanúgy megfelel. A mindennapokra, és a szerpentinre is. Úgysem tudod kiautózni ott belőle azt a többletet, amiért fizetsz. Szóval, csak ennyi.


Előzmények megtekintése

Vettem az adást és teljes mértékben megértettem mire is gondolsz. Sosem vezettem még mai Volvo-t, de konolyan mondom kiváncsivá tettél.Valahol kipróbálok egyet...:-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
FelixRaven írta: 4 hónapja
octi írta: 4 hónapja

És a mindennapi használat során, hol fogod kihasználni azt az "5mp-et vert rá a tesztpályán" nagy eseményt. Szerintem sehol...


Előzmények megtekintése

Valószínűleg több volt, de nem akartam túlozni. Próbálta követni a Volvót, és folyton lemaradt, mert meg kellett fogni, amikor tolta ki az elejét a kanyarból. Többször le is szaladt a fűre. A mindennapokban nem tudod kihasználni, de ha RS-t veszel, akkor lehet, hogy nem csak az van a fejedben, hogy az autópályán majd levillogsz vele egy lassabb kocsit, hanem az is, hogy majd milyen jó lenne egy kicsit szerpentinezni vele. Hát nem jó. Szóval, tök felesleges RS-t venni. Sima Skoda olcsóbban ugyanúgy megfelel. A mindennapokra, és a szerpentinre is. Úgysem tudod kiautózni ott belőle azt a többletet, amiért fizetsz. Szóval, csak ennyi.

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 4 hónapja
FelixRaven írta: 4 hónapja

Ezek az Octavia-k, ha sportos autót akarsz, SEMMILYEN változatban nem jó választások. Egyszer (3 éve) tesztelhettem egyszerre egy új Octavia RS-t és egy Volvo S60-ast. Az utóbbi nem sportos, hanem egyszerű polgári kivitel volt. Az utóbbi kb 5 mp-et vert rá a tesztpályán az előbbire, mivel a Skoda annyira alulkormányozott, hogy jó 10-15 km/h-val kevesebbel lehetett vele bevenni a kanyarokat. Nagy csalódás volt. Totál felesleges RS-t venni.


Előzmények megtekintése

És a mindennapi használat során, hol fogod kihasználni azt az "5mp-et vert rá a tesztpályán" nagy eseményt. Szerintem sehol...

A válaszoláshoz belépés szükséges
FelixRaven írta: 4 hónapja

Ezek az Octavia-k, ha sportos autót akarsz, SEMMILYEN változatban nem jó választások. Egyszer (3 éve) tesztelhettem egyszerre egy új Octavia RS-t és egy Volvo S60-ast. Az utóbbi nem sportos, hanem egyszerű polgári kivitel volt. Az utóbbi kb 5 mp-et vert rá a tesztpályán az előbbire, mivel a Skoda annyira alulkormányozott, hogy jó 10-15 km/h-val kevesebbel lehetett vele bevenni a kanyarokat. Nagy csalódás volt. Totál felesleges RS-t venni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 4 hónapja
Forticors írta: 4 hónapja

Nézd, biztos van ilyen is. Viszont ahol én lakom inkább "fiatalkori" álomautók megvalósulását látom ezek vásárlásában, egy e39 M5-ös, egy e46 M3-as és egy C5 RS6-os tulajt ismerek (bő baráti/ismerősi körben) mindegyiknek van legalább egy hétköznapi autója és egyik sem használja rendszeresen őket.

Vannak akik vagizni vesznek audit, Bmw-t, de ők nem ezeket a legdurvább sportverziókat veszik. Egyszerűen azért, mert ezek a "sima" verzióhoz képest sokkal drágábbak használtan is, nekik pedig pont ezért számít a vételár is (pl egy jó e46-os 325-ös 330-ast kapsz 2,5 millió körül. Egy jó e46 M3 ennek a duplája! és a fenntartása is. Gondolom az audinál is ez a helyzet)


Előzmények megtekintése

Tudom, miről beszélsz, mert nekem is van olyan ismerősöm, aki hobbi autóként pátyolgat egy csitti-fitti állapotú 6hengeres bömöst, ezért valahol megértem a dolgot, és néhány évvel ezelőtt még nekem is voltak úgymond fiatalkori álomautóim, de azóta ültem vagy vezettem néhányat és pl. egy 10éves A4-ben semmi hú de lehengerlőt nem találtam, a mostani Octaviámhoz képest, ami miatt kifizetnék 1millával többet egy használtért.Bár a 200 lóerős Tfsi motorja azért nagyon ütős volt, de ennyi...egyik kedves barátom bátorkodott megjegyezni erről a bzonyos autóról, hogy a belseje, kis túlzással olyan egyszerű mint a régi Felíciája volt, egyszerű, mint az 1x1...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 4 hónapja
octi írta: 4 hónapja

Akinek van pénze,az újat vesz, vagy majdnem újat.Akinek meg nincs pénze az is szeretne nagy lenni, mert a társadalomban elfoglalt helyed ettől is nagyban függ.Mit szólna a szomszéd, ha egy Sandero-ba szállnék be.Mekkora égés.Nem számít mennyi hitel kell hozzá,minden pénzt és nélkülözést megér, csak a népbutító presztizs érzés meglegyen,mert ettől leszel ám valaki.A zsíros kenyérrel a kezemben beülök az Audimba esete.Persze tisztelet a kivételnek...


Előzmények megtekintése

Nézd, biztos van ilyen is. Viszont ahol én lakom inkább "fiatalkori" álomautók megvalósulását látom ezek vásárlásában, egy e39 M5-ös, egy e46 M3-as és egy C5 RS6-os tulajt ismerek (bő baráti/ismerősi körben) mindegyiknek van legalább egy hétköznapi autója és egyik sem használja rendszeresen őket.
Vannak akik vagizni vesznek audit, Bmw-t, de ők nem ezeket a legdurvább sportverziókat veszik. Egyszerűen azért, mert ezek a "sima" verzióhoz képest sokkal drágábbak használtan is, nekik pedig pont ezért számít a vételár is (pl egy jó e46-os 325-ös 330-ast kapsz 2,5 millió körül. Egy jó e46 M3 ennek a duplája! és a fenntartása is. Gondolom az audinál is ez a helyzet)

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 4 hónapja
Forticors írta: 4 hónapja

ugye nem gondolod hogy ha valakit vesz egy tizenéves ereshatost/emmötöst stb... érdekli hogy mennyit spórolhatna egy oktáviával?!?! És nem kalkulálja be hogy évente több százezret (urambocsá' milliót) kell rálocsolni az autóra hogy jó legyen?!?!?

Egy ilyen autó vásárlójának mások az elvárásai és mások a lehetőségei, igényei is, itt nem számít hogy 10 vagy 15 litert fogyaszt, itt a lényeg a boogie, az élmény. Ezek az autók akkor sem és most sem a szegény, fillérb@szó emberek autója (bár kétségtelen, hogy sok olyan ember is megveszi használtan aki amúgy reálisan utánaszámolva nem tehetné, nem tudja mire vállalkozik)


Előzmények megtekintése

Akinek van pénze,az újat vesz, vagy majdnem újat.Akinek meg nincs pénze az is szeretne nagy lenni, mert a társadalomban elfoglalt helyed ettől is nagyban függ.Mit szólna a szomszéd, ha egy Sandero-ba szállnék be.Mekkora égés.Nem számít mennyi hitel kell hozzá,minden pénzt és nélkülözést megér, csak a népbutító presztizs érzés meglegyen,mert ettől leszel ám valaki.A zsíros kenyérrel a kezemben beülök az Audimba esete.Persze tisztelet a kivételnek...

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 4 hónapja
Tomi írta: 4 hónapja

És az vajon miért van, hogy a hozzászólók nagyobbik fele meggyilkolja a magyar nyelvet? Vélemény az van, megalapozott tudás - az meg nincs...

Az autóról: nekem sem kéne. Ronda és egyben unalmas.


Miért az audi annyira izgalmas?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 4 hónapja
octi írta: 4 hónapja

Miért nem vettél egy 13éves Octavia RS-t, az még olcsóbb lett volna, így spórolhattál volna egy halom pénzt, és nem fecsérelted volna egy presztizs által túlárazott autóra...na ez a parasztvakítás...


Előzmények megtekintése

ugye nem gondolod hogy ha valakit vesz egy tizenéves ereshatost/emmötöst stb... érdekli hogy mennyit spórolhatna egy oktáviával?!?! És nem kalkulálja be hogy évente több százezret (urambocsá' milliót) kell rálocsolni az autóra hogy jó legyen?!?!?
Egy ilyen autó vásárlójának mások az elvárásai és mások a lehetőségei, igényei is, itt nem számít hogy 10 vagy 15 litert fogyaszt, itt a lényeg a boogie, az élmény. Ezek az autók akkor sem és most sem a szegény, fillérb@szó emberek autója (bár kétségtelen, hogy sok olyan ember is megveszi használtan aki amúgy reálisan utánaszámolva nem tehetné, nem tudja mire vállalkozik)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tomi írta: 4 hónapja

És az vajon miért van, hogy a hozzászólók nagyobbik fele meggyilkolja a magyar nyelvet? Vélemény az van, megalapozott tudás - az meg nincs...
Az autóról: nekem sem kéne. Ronda és egyben unalmas.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

SKODA tesztek

Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Bocs, a medvékre nem lehet haragudni! Videó

Már a Skodának is van hétüléses SUV-ja. Ráadásul olyan, amivel jó eséllyel a prémiummárkák vevőiből is csemegézni fog. A Kodiaq ugyanis egy ragadozó, medve.


Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Clever teszt

Egy ok az elégedettségre - Skoda Fabia Combi teszt

A Skoda Fabia kombiban az a jó, hogy kicsit sem feltűnő, és 4 milliós áron ő a kisautók svájci bicskája. Egy jó megoldás a mindennapokra.


Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170 teszt

Nem szegény ember Audija. Skoda Superb teszt

Eddig is kiváló és elképesztően tágas autó volt a Superb, most is annak találtuk. A Skoda frissített zászlóshajóját DSG-s dízel kombiként teszteltük.


Skoda Rapid 1.2 Tsi Ambition teszt

Olcsónak tűnik, de nem az - Skoda Rapid 1.2 Tsi teszt

Éppen csak nem alap, de leggyengébb turbómotorjával, kielégítő ellátmánnyal járt nálunk a Skoda olcsónak szánt, ám méretes, limuzinnak tűnő ötajtós modellje, a Rapid.


Skoda Citigo 1.0 75 LE Elegance teszt

Egy literrel Horvátországba? Skoda Citigo teszt Videó

Komoly kihívást kapott a Skoda Citigo: egyetlen - hosszú - hétvége alatt tekertünk vele Horvátországba és vissza. Fájdalommentesen sikerült.


Még több SKODA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

Így nézne ki egy Dacia Duster pickup, de a GT is bejövős

3 napja – Sztori

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon. Így jött létre a hot hatch Duster.


DTM esküvő Maro Engelékénél. Éljen az ifjú pár!

Nincs menőbb esküvői autó egy DTM Mercinél Videó

4 napja – Sztori

Sokszor láttunk már autós esküvőket, most viszont Maro Engel és a Mercedes-AMG DTM csapat valami teljesen új dimenziót mutatott be.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SKODA OCTAVIA 1.4 Classic

SKODA OCTAVIA 1.4 Classic

Ár: 1.480.000 Ft

Évjárat: 2006 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SKODA OCTAVIA 1.9 PD TDi Ambiente MAGYAR.SZ.KÖNYV.SÉR.MENTES!

SKODA OCTAVIA 1.9 PD T...

Ár: 1.890.000 Ft

Évjárat: 2008 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA Combi 4x4 2.0 FSI Adventure tempomat vonóhorog

SKODA OCTAVIA Combi 4x...

Ár: 1.650.000 Ft

Évjárat: 2005 / 5

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!