0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kézi és automata váltóval is jön az Octavia RS 245, mégsem kéne

Íme minden idők legizmosabb Skodája, az Octavia RS 245

·

Hiába lehet kombi és lejtőshátú is, hiába lehet kézi vagy automata váltós, egy dolog nagyon, de nagyon hiányzik belőle, így pedig nem tűnik értelmes választásnak.

%KA%Bár az RS 245 a legerősebb és a legfürgébb Otavia, nem a legdrágább, ugyanis összkerékhajtás nincs hozzá. Egy tizeddel hamarabb ér 100 km/órára, mint a 230 lóerős RS, egy tizeddel magasabb is az átlagfogyasztása − ötajtós kézi váltós esetén 6,6 s és 6,6 l/100 km a két vonatkozó érték%KA%

Bár az RS 245 a legerősebb és a legfürgébb Otavia, nem a legdrágább, ugyanis összkerékhajtás nincs hozzá. Egy tizeddel hamarabb ér 100 km/órára, mint a 230 lóerős RS, egy tizeddel magasabb is az átlagfogyasztása − ötajtós kézi váltós esetén 6,6 s és 6,6 l/100 km a két vonatkozó érték

Húsvét előtt próbálhattuk ki a megújult Skoda Octavia RS-t, de akkor még hiányzott a kínálatból az új csúcsverzió, az RS 245, ami lényegében a 2,0 literes TSI motor még tovább húzott változata. Most itt van, és meg kell mondjam, soha, de soha nem választanám. Hogy miért? Nem azért, mert a 230 lóerőhöz mérten nem tűnik túl soknak a +15 lóerő, nem is azért, mert az eleve magasabb fordulaton érkezik, ahogyan hajszálnyit a 20 newtonméterrel több csúcsnyomaték is, hanem azért, mert a benzines Octavia RS-hez nincs összkerékhajtás. Így aztán hiába minden idők leggyorsabb (100 km/órára 6,6, a Combinál 6,7 másodperc alatt gyorsuló) Octaviája az RS 245, szerintem jobb választás az Octavia RS dízelként és összkerkékhajtással, netán egy "alap", vagy egy Scout az 1.8 TSI-vel és 4x4-gyel. Automata váltó (7 fokozatú DSG) az RS 245 esetén is elérhető.

Természetesen az Octavia RS 245 is megadja mindazokat az opciókat, amiket az RS, lehet adaptív LED fényszórója, három sofőr beállításait megjegyző memóriás ülése, lehet benne wifi, temérdek praktikus Simply Clever részlet, kipufogója mindenképp ércesebbre hangolt, kívülről pedig a hátsó lökhárító rombuszos kamu kipufogóvégéről ismerhető fel, mármint arról, hogy esetében az nem fémes, hanem csillogó fekete lakkozású. Az RS 245 már itthon is rendelhető, felára igen combos, 1,1 millió forint, így a listaára 10 126 560 Ft.

Ez is érdekes lehet:
 

Volkswagen Tiguan 2.0 CR TDI Bluemotion, 2014 - használtteszt

Újonnan már nálunk is a SUV szegmens vezeti az eladásokat. De vajon mit tud egy hároméves Volkswagen...

Melyik szedán éri meg jobban? Citroën C-Elysée, Fiat Tipo, Lada Vesta, vagy Peugeot 301?

Még nálunk is épp valamilyen szinten érdekelt a piacon az alsókategóriás szedán, ami inkább a...

Végre elérhető lesz a Miller-ciklusú 1.5 TSI Evo

Hengerlekapcsolással és vitorlázás közbeni motorleállítással spórol a faceliftes Golf gyengébbik...

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább...

Nyíltak a zsákok, mégis szinte mindene eltört, mert a lába a műszerfalon volt

A férje szólt, hogy ne tegye föl a lábát, de ez a nőt nem érdekelte. Koccantak, nyíltak a légzsákok...

Újabb fotók szivárogtak ki a legerősebb Renault Mégane-ról

Egyre többet mutat magából a Renault Mégane RS, ezúttal már nem csak látványterven, hanem a valóságban...

Kémfotón a magyar Q3 és szinte álca nélkül a Q8

Már a német autópályákat járja a Győrben gyártásba kerülő új generációs Audi Q3 és a paletta...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (32 db)

octi írta: 2 hónapja
FelixRaven írta: 2 hónapja

Valószínűleg több volt, de nem akartam túlozni. Próbálta követni a Volvót, és folyton lemaradt, mert meg kellett fogni, amikor tolta ki az elejét a kanyarból. Többször le is szaladt a fűre. A mindennapokban nem tudod kihasználni, de ha RS-t veszel, akkor lehet, hogy nem csak az van a fejedben, hogy az autópályán majd levillogsz vele egy lassabb kocsit, hanem az is, hogy majd milyen jó lenne egy kicsit szerpentinezni vele. Hát nem jó. Szóval, tök felesleges RS-t venni. Sima Skoda olcsóbban ugyanúgy megfelel. A mindennapokra, és a szerpentinre is. Úgysem tudod kiautózni ott belőle azt a többletet, amiért fizetsz. Szóval, csak ennyi.


Előzmények megtekintése

Vettem az adást és teljes mértékben megértettem mire is gondolsz. Sosem vezettem még mai Volvo-t, de konolyan mondom kiváncsivá tettél.Valahol kipróbálok egyet...:-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
FelixRaven írta: 2 hónapja
octi írta: 2 hónapja

És a mindennapi használat során, hol fogod kihasználni azt az "5mp-et vert rá a tesztpályán" nagy eseményt. Szerintem sehol...


Előzmények megtekintése

Valószínűleg több volt, de nem akartam túlozni. Próbálta követni a Volvót, és folyton lemaradt, mert meg kellett fogni, amikor tolta ki az elejét a kanyarból. Többször le is szaladt a fűre. A mindennapokban nem tudod kihasználni, de ha RS-t veszel, akkor lehet, hogy nem csak az van a fejedben, hogy az autópályán majd levillogsz vele egy lassabb kocsit, hanem az is, hogy majd milyen jó lenne egy kicsit szerpentinezni vele. Hát nem jó. Szóval, tök felesleges RS-t venni. Sima Skoda olcsóbban ugyanúgy megfelel. A mindennapokra, és a szerpentinre is. Úgysem tudod kiautózni ott belőle azt a többletet, amiért fizetsz. Szóval, csak ennyi.

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 2 hónapja
FelixRaven írta: 2 hónapja

Ezek az Octavia-k, ha sportos autót akarsz, SEMMILYEN változatban nem jó választások. Egyszer (3 éve) tesztelhettem egyszerre egy új Octavia RS-t és egy Volvo S60-ast. Az utóbbi nem sportos, hanem egyszerű polgári kivitel volt. Az utóbbi kb 5 mp-et vert rá a tesztpályán az előbbire, mivel a Skoda annyira alulkormányozott, hogy jó 10-15 km/h-val kevesebbel lehetett vele bevenni a kanyarokat. Nagy csalódás volt. Totál felesleges RS-t venni.


Előzmények megtekintése

És a mindennapi használat során, hol fogod kihasználni azt az "5mp-et vert rá a tesztpályán" nagy eseményt. Szerintem sehol...

A válaszoláshoz belépés szükséges
FelixRaven írta: 2 hónapja

Ezek az Octavia-k, ha sportos autót akarsz, SEMMILYEN változatban nem jó választások. Egyszer (3 éve) tesztelhettem egyszerre egy új Octavia RS-t és egy Volvo S60-ast. Az utóbbi nem sportos, hanem egyszerű polgári kivitel volt. Az utóbbi kb 5 mp-et vert rá a tesztpályán az előbbire, mivel a Skoda annyira alulkormányozott, hogy jó 10-15 km/h-val kevesebbel lehetett vele bevenni a kanyarokat. Nagy csalódás volt. Totál felesleges RS-t venni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 2 hónapja
Forticors írta: 2 hónapja

Nézd, biztos van ilyen is. Viszont ahol én lakom inkább "fiatalkori" álomautók megvalósulását látom ezek vásárlásában, egy e39 M5-ös, egy e46 M3-as és egy C5 RS6-os tulajt ismerek (bő baráti/ismerősi körben) mindegyiknek van legalább egy hétköznapi autója és egyik sem használja rendszeresen őket.

Vannak akik vagizni vesznek audit, Bmw-t, de ők nem ezeket a legdurvább sportverziókat veszik. Egyszerűen azért, mert ezek a "sima" verzióhoz képest sokkal drágábbak használtan is, nekik pedig pont ezért számít a vételár is (pl egy jó e46-os 325-ös 330-ast kapsz 2,5 millió körül. Egy jó e46 M3 ennek a duplája! és a fenntartása is. Gondolom az audinál is ez a helyzet)


Előzmények megtekintése

Tudom, miről beszélsz, mert nekem is van olyan ismerősöm, aki hobbi autóként pátyolgat egy csitti-fitti állapotú 6hengeres bömöst, ezért valahol megértem a dolgot, és néhány évvel ezelőtt még nekem is voltak úgymond fiatalkori álomautóim, de azóta ültem vagy vezettem néhányat és pl. egy 10éves A4-ben semmi hú de lehengerlőt nem találtam, a mostani Octaviámhoz képest, ami miatt kifizetnék 1millával többet egy használtért.Bár a 200 lóerős Tfsi motorja azért nagyon ütős volt, de ennyi...egyik kedves barátom bátorkodott megjegyezni erről a bzonyos autóról, hogy a belseje, kis túlzással olyan egyszerű mint a régi Felíciája volt, egyszerű, mint az 1x1...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 2 hónapja
octi írta: 2 hónapja

Akinek van pénze,az újat vesz, vagy majdnem újat.Akinek meg nincs pénze az is szeretne nagy lenni, mert a társadalomban elfoglalt helyed ettől is nagyban függ.Mit szólna a szomszéd, ha egy Sandero-ba szállnék be.Mekkora égés.Nem számít mennyi hitel kell hozzá,minden pénzt és nélkülözést megér, csak a népbutító presztizs érzés meglegyen,mert ettől leszel ám valaki.A zsíros kenyérrel a kezemben beülök az Audimba esete.Persze tisztelet a kivételnek...


Előzmények megtekintése

Nézd, biztos van ilyen is. Viszont ahol én lakom inkább "fiatalkori" álomautók megvalósulását látom ezek vásárlásában, egy e39 M5-ös, egy e46 M3-as és egy C5 RS6-os tulajt ismerek (bő baráti/ismerősi körben) mindegyiknek van legalább egy hétköznapi autója és egyik sem használja rendszeresen őket.
Vannak akik vagizni vesznek audit, Bmw-t, de ők nem ezeket a legdurvább sportverziókat veszik. Egyszerűen azért, mert ezek a "sima" verzióhoz képest sokkal drágábbak használtan is, nekik pedig pont ezért számít a vételár is (pl egy jó e46-os 325-ös 330-ast kapsz 2,5 millió körül. Egy jó e46 M3 ennek a duplája! és a fenntartása is. Gondolom az audinál is ez a helyzet)

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 2 hónapja
Forticors írta: 2 hónapja

ugye nem gondolod hogy ha valakit vesz egy tizenéves ereshatost/emmötöst stb... érdekli hogy mennyit spórolhatna egy oktáviával?!?! És nem kalkulálja be hogy évente több százezret (urambocsá' milliót) kell rálocsolni az autóra hogy jó legyen?!?!?

Egy ilyen autó vásárlójának mások az elvárásai és mások a lehetőségei, igényei is, itt nem számít hogy 10 vagy 15 litert fogyaszt, itt a lényeg a boogie, az élmény. Ezek az autók akkor sem és most sem a szegény, fillérb@szó emberek autója (bár kétségtelen, hogy sok olyan ember is megveszi használtan aki amúgy reálisan utánaszámolva nem tehetné, nem tudja mire vállalkozik)


Előzmények megtekintése

Akinek van pénze,az újat vesz, vagy majdnem újat.Akinek meg nincs pénze az is szeretne nagy lenni, mert a társadalomban elfoglalt helyed ettől is nagyban függ.Mit szólna a szomszéd, ha egy Sandero-ba szállnék be.Mekkora égés.Nem számít mennyi hitel kell hozzá,minden pénzt és nélkülözést megér, csak a népbutító presztizs érzés meglegyen,mert ettől leszel ám valaki.A zsíros kenyérrel a kezemben beülök az Audimba esete.Persze tisztelet a kivételnek...

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 2 hónapja
Tomi írta: 2 hónapja

És az vajon miért van, hogy a hozzászólók nagyobbik fele meggyilkolja a magyar nyelvet? Vélemény az van, megalapozott tudás - az meg nincs...

Az autóról: nekem sem kéne. Ronda és egyben unalmas.


Miért az audi annyira izgalmas?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 2 hónapja
octi írta: 2 hónapja

Miért nem vettél egy 13éves Octavia RS-t, az még olcsóbb lett volna, így spórolhattál volna egy halom pénzt, és nem fecsérelted volna egy presztizs által túlárazott autóra...na ez a parasztvakítás...


Előzmények megtekintése

ugye nem gondolod hogy ha valakit vesz egy tizenéves ereshatost/emmötöst stb... érdekli hogy mennyit spórolhatna egy oktáviával?!?! És nem kalkulálja be hogy évente több százezret (urambocsá' milliót) kell rálocsolni az autóra hogy jó legyen?!?!?
Egy ilyen autó vásárlójának mások az elvárásai és mások a lehetőségei, igényei is, itt nem számít hogy 10 vagy 15 litert fogyaszt, itt a lényeg a boogie, az élmény. Ezek az autók akkor sem és most sem a szegény, fillérb@szó emberek autója (bár kétségtelen, hogy sok olyan ember is megveszi használtan aki amúgy reálisan utánaszámolva nem tehetné, nem tudja mire vállalkozik)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tomi írta: 2 hónapja

És az vajon miért van, hogy a hozzászólók nagyobbik fele meggyilkolja a magyar nyelvet? Vélemény az van, megalapozott tudás - az meg nincs...
Az autóról: nekem sem kéne. Ronda és egyben unalmas.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Friss tesztek

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Ékszerbe bújtatott asszisztens - Ford Fiesta teszt

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Sorhatputtonyos - BMW 540i Touring teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt minden BMW-k legbéemvébbike. 340 ló egy családi kombiban, mi baj lehet?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Hirdetés

SKODA tesztek

Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Bocs, a medvékre nem lehet haragudni! Videó

Már a Skodának is van hétüléses SUV-ja. Ráadásul olyan, amivel jó eséllyel a prémiummárkák vevőiből is csemegézni fog. A Kodiaq ugyanis egy ragadozó, medve.


Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Clever teszt

Egy ok az elégedettségre - Skoda Fabia Combi teszt

A Skoda Fabia kombiban az a jó, hogy kicsit sem feltűnő, és 4 milliós áron ő a kisautók svájci bicskája. Egy jó megoldás a mindennapokra.


Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170 teszt

Nem szegény ember Audija. Skoda Superb teszt

Eddig is kiváló és elképesztően tágas autó volt a Superb, most is annak találtuk. A Skoda frissített zászlóshajóját DSG-s dízel kombiként teszteltük.


Skoda Rapid 1.2 Tsi Ambition teszt

Olcsónak tűnik, de nem az - Skoda Rapid 1.2 Tsi teszt

Éppen csak nem alap, de leggyengébb turbómotorjával, kielégítő ellátmánnyal járt nálunk a Skoda olcsónak szánt, ám méretes, limuzinnak tűnő ötajtós modellje, a Rapid.


Skoda Citigo 1.0 75 LE Elegance teszt

Egy literrel Horvátországba? Skoda Citigo teszt Videó

Komoly kihívást kapott a Skoda Citigo: egyetlen - hosszú - hétvége alatt tekertünk vele Horvátországba és vissza. Fájdalommentesen sikerült.


Még több SKODA teszt

Címlapon


Friss cikkek

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Félelmetes a világ leggyorsabb villanyautója Videó

2 napja – Sztori

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra veri el a sportkocsikat, de van nála is gyorsabb 200 méteren.


Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

3 napja – Sztori

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.


Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Autófotózás mobiltelefonnal? Vajon mi jöhet ki belőle? Videó

5 napja – Sztori

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal is megfotózhatunk. Próbára tettünk néhányat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SKODA OCTAVIA 1.6 TDI. Ambition. Áfás

SKODA OCTAVIA 1.6 TDI....

Ár: 3.067.700 Ft

Évjárat: 2013

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA 1.6 CR TDI Classic DPF Mo-i.1.tulaj.KLIMA.TEMPOMAT

SKODA OCTAVIA 1.6 CR T...

Ár: 2.199.000 Ft

Évjárat: 2011 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA Combi 1.6 CR TDI Classic DPF 167EkM!mO.-i!

SKODA OCTAVIA Combi 1....

Ár: 2.050.000 Ft

Évjárat: 2009 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!