0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kézi és automata váltóval is jön az Octavia RS 245, mégsem kéne

Íme minden idők legizmosabb Skodája, az Octavia RS 245

·

Hiába lehet kombi és lejtőshátú is, hiába lehet kézi vagy automata váltós, egy dolog nagyon, de nagyon hiányzik belőle, így pedig nem tűnik értelmes választásnak.

%KA%Bár az RS 245 a legerősebb és a legfürgébb Otavia, nem a legdrágább, ugyanis összkerékhajtás nincs hozzá. Egy tizeddel hamarabb ér 100 km/órára, mint a 230 lóerős RS, egy tizeddel magasabb is az átlagfogyasztása − ötajtós kézi váltós esetén 6,6 s és 6,6 l/100 km a két vonatkozó érték%KA%

Bár az RS 245 a legerősebb és a legfürgébb Otavia, nem a legdrágább, ugyanis összkerékhajtás nincs hozzá. Egy tizeddel hamarabb ér 100 km/órára, mint a 230 lóerős RS, egy tizeddel magasabb is az átlagfogyasztása − ötajtós kézi váltós esetén 6,6 s és 6,6 l/100 km a két vonatkozó érték

Húsvét előtt próbálhattuk ki a megújult Skoda Octavia RS-t, de akkor még hiányzott a kínálatból az új csúcsverzió, az RS 245, ami lényegében a 2,0 literes TSI motor még tovább húzott változata. Most itt van, és meg kell mondjam, soha, de soha nem választanám. Hogy miért? Nem azért, mert a 230 lóerőhöz mérten nem tűnik túl soknak a +15 lóerő, nem is azért, mert az eleve magasabb fordulaton érkezik, ahogyan hajszálnyit a 20 newtonméterrel több csúcsnyomaték is, hanem azért, mert a benzines Octavia RS-hez nincs összkerékhajtás. Így aztán hiába minden idők leggyorsabb (100 km/órára 6,6, a Combinál 6,7 másodperc alatt gyorsuló) Octaviája az RS 245, szerintem jobb választás az Octavia RS dízelként és összkerkékhajtással, netán egy "alap", vagy egy Scout az 1.8 TSI-vel és 4x4-gyel. Automata váltó (7 fokozatú DSG) az RS 245 esetén is elérhető.

Természetesen az Octavia RS 245 is megadja mindazokat az opciókat, amiket az RS, lehet adaptív LED fényszórója, három sofőr beállításait megjegyző memóriás ülése, lehet benne wifi, temérdek praktikus Simply Clever részlet, kipufogója mindenképp ércesebbre hangolt, kívülről pedig a hátsó lökhárító rombuszos kamu kipufogóvégéről ismerhető fel, mármint arról, hogy esetében az nem fémes, hanem csillogó fekete lakkozású. Az RS 245 már itthon is rendelhető, felára igen combos, 1,1 millió forint, így a listaára 10 126 560 Ft.

Ez is érdekes lehet:
 

Nem csak a Renault palettája, ügyfélszerzése is komoly változáson megy át

Látványos megújuláson ment keresztül az elmúlt években a Renault palettája, ehhez pedig a márkaszalonok...

Suzuki Swift 1.0 GLX SHVS teszt

Az alap után ezres turbósával és a Balenonál hatékonyabb hibridrendszerével vallott nálunk az...

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

További egységes üzemanyagár-csökkenés következik

Míg szerdán csak a benzin ára került lejjebb, pénteken már a gázolaj is ármérséklést kap.

Brutális gyorsulást ad a világ legfürgébb gokartja

Jó móka a gokartozás, főként ha komoly gyorsulás is társul hozzá. A világ legfürgébbjét egy villanymotor...

Megvettem első autómat, egy 1996-os 318is-t. Tudom, nem hathengeres

A BMW "hathengernélkezdődik", tudom, mégis négyhengerest vettem. Viszont kupé, napfénytetős...

Adódhatnak nehézségek a villanyautózásban is, de milyen jó megoldani őket!

Voltak bajok a Focusszal, de nem engedtük el egymás kezét. Már trélert rendeltek hozzá, nekem...

Körkép: divat-crossoverek 5 millióig

Egyre csak növekszik a városi crossoverek szegmense. A sok új nevező meghozta a kedvet, hogy...

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (32 db)

octi írta: 4 napja
FelixRaven írta: 5 napja

Valószínűleg több volt, de nem akartam túlozni. Próbálta követni a Volvót, és folyton lemaradt, mert meg kellett fogni, amikor tolta ki az elejét a kanyarból. Többször le is szaladt a fűre. A mindennapokban nem tudod kihasználni, de ha RS-t veszel, akkor lehet, hogy nem csak az van a fejedben, hogy az autópályán majd levillogsz vele egy lassabb kocsit, hanem az is, hogy majd milyen jó lenne egy kicsit szerpentinezni vele. Hát nem jó. Szóval, tök felesleges RS-t venni. Sima Skoda olcsóbban ugyanúgy megfelel. A mindennapokra, és a szerpentinre is. Úgysem tudod kiautózni ott belőle azt a többletet, amiért fizetsz. Szóval, csak ennyi.


Előzmények megtekintése

Vettem az adást és teljes mértékben megértettem mire is gondolsz. Sosem vezettem még mai Volvo-t, de konolyan mondom kiváncsivá tettél.Valahol kipróbálok egyet...:-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
FelixRaven írta: 5 napja
octi írta: 5 napja

És a mindennapi használat során, hol fogod kihasználni azt az "5mp-et vert rá a tesztpályán" nagy eseményt. Szerintem sehol...


Előzmények megtekintése

Valószínűleg több volt, de nem akartam túlozni. Próbálta követni a Volvót, és folyton lemaradt, mert meg kellett fogni, amikor tolta ki az elejét a kanyarból. Többször le is szaladt a fűre. A mindennapokban nem tudod kihasználni, de ha RS-t veszel, akkor lehet, hogy nem csak az van a fejedben, hogy az autópályán majd levillogsz vele egy lassabb kocsit, hanem az is, hogy majd milyen jó lenne egy kicsit szerpentinezni vele. Hát nem jó. Szóval, tök felesleges RS-t venni. Sima Skoda olcsóbban ugyanúgy megfelel. A mindennapokra, és a szerpentinre is. Úgysem tudod kiautózni ott belőle azt a többletet, amiért fizetsz. Szóval, csak ennyi.

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 5 napja
FelixRaven írta: 6 napja

Ezek az Octavia-k, ha sportos autót akarsz, SEMMILYEN változatban nem jó választások. Egyszer (3 éve) tesztelhettem egyszerre egy új Octavia RS-t és egy Volvo S60-ast. Az utóbbi nem sportos, hanem egyszerű polgári kivitel volt. Az utóbbi kb 5 mp-et vert rá a tesztpályán az előbbire, mivel a Skoda annyira alulkormányozott, hogy jó 10-15 km/h-val kevesebbel lehetett vele bevenni a kanyarokat. Nagy csalódás volt. Totál felesleges RS-t venni.


Előzmények megtekintése

És a mindennapi használat során, hol fogod kihasználni azt az "5mp-et vert rá a tesztpályán" nagy eseményt. Szerintem sehol...

A válaszoláshoz belépés szükséges
FelixRaven írta: 6 napja

Ezek az Octavia-k, ha sportos autót akarsz, SEMMILYEN változatban nem jó választások. Egyszer (3 éve) tesztelhettem egyszerre egy új Octavia RS-t és egy Volvo S60-ast. Az utóbbi nem sportos, hanem egyszerű polgári kivitel volt. Az utóbbi kb 5 mp-et vert rá a tesztpályán az előbbire, mivel a Skoda annyira alulkormányozott, hogy jó 10-15 km/h-val kevesebbel lehetett vele bevenni a kanyarokat. Nagy csalódás volt. Totál felesleges RS-t venni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: múlt héten
Forticors írta: 2 hete

Nézd, biztos van ilyen is. Viszont ahol én lakom inkább "fiatalkori" álomautók megvalósulását látom ezek vásárlásában, egy e39 M5-ös, egy e46 M3-as és egy C5 RS6-os tulajt ismerek (bő baráti/ismerősi körben) mindegyiknek van legalább egy hétköznapi autója és egyik sem használja rendszeresen őket.

Vannak akik vagizni vesznek audit, Bmw-t, de ők nem ezeket a legdurvább sportverziókat veszik. Egyszerűen azért, mert ezek a "sima" verzióhoz képest sokkal drágábbak használtan is, nekik pedig pont ezért számít a vételár is (pl egy jó e46-os 325-ös 330-ast kapsz 2,5 millió körül. Egy jó e46 M3 ennek a duplája! és a fenntartása is. Gondolom az audinál is ez a helyzet)


Előzmények megtekintése

Tudom, miről beszélsz, mert nekem is van olyan ismerősöm, aki hobbi autóként pátyolgat egy csitti-fitti állapotú 6hengeres bömöst, ezért valahol megértem a dolgot, és néhány évvel ezelőtt még nekem is voltak úgymond fiatalkori álomautóim, de azóta ültem vagy vezettem néhányat és pl. egy 10éves A4-ben semmi hú de lehengerlőt nem találtam, a mostani Octaviámhoz képest, ami miatt kifizetnék 1millával többet egy használtért.Bár a 200 lóerős Tfsi motorja azért nagyon ütős volt, de ennyi...egyik kedves barátom bátorkodott megjegyezni erről a bzonyos autóról, hogy a belseje, kis túlzással olyan egyszerű mint a régi Felíciája volt, egyszerű, mint az 1x1...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 2 hete
octi írta: 2 hete

Akinek van pénze,az újat vesz, vagy majdnem újat.Akinek meg nincs pénze az is szeretne nagy lenni, mert a társadalomban elfoglalt helyed ettől is nagyban függ.Mit szólna a szomszéd, ha egy Sandero-ba szállnék be.Mekkora égés.Nem számít mennyi hitel kell hozzá,minden pénzt és nélkülözést megér, csak a népbutító presztizs érzés meglegyen,mert ettől leszel ám valaki.A zsíros kenyérrel a kezemben beülök az Audimba esete.Persze tisztelet a kivételnek...


Előzmények megtekintése

Nézd, biztos van ilyen is. Viszont ahol én lakom inkább "fiatalkori" álomautók megvalósulását látom ezek vásárlásában, egy e39 M5-ös, egy e46 M3-as és egy C5 RS6-os tulajt ismerek (bő baráti/ismerősi körben) mindegyiknek van legalább egy hétköznapi autója és egyik sem használja rendszeresen őket.
Vannak akik vagizni vesznek audit, Bmw-t, de ők nem ezeket a legdurvább sportverziókat veszik. Egyszerűen azért, mert ezek a "sima" verzióhoz képest sokkal drágábbak használtan is, nekik pedig pont ezért számít a vételár is (pl egy jó e46-os 325-ös 330-ast kapsz 2,5 millió körül. Egy jó e46 M3 ennek a duplája! és a fenntartása is. Gondolom az audinál is ez a helyzet)

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 2 hete
Forticors írta: 2 hete

ugye nem gondolod hogy ha valakit vesz egy tizenéves ereshatost/emmötöst stb... érdekli hogy mennyit spórolhatna egy oktáviával?!?! És nem kalkulálja be hogy évente több százezret (urambocsá' milliót) kell rálocsolni az autóra hogy jó legyen?!?!?

Egy ilyen autó vásárlójának mások az elvárásai és mások a lehetőségei, igényei is, itt nem számít hogy 10 vagy 15 litert fogyaszt, itt a lényeg a boogie, az élmény. Ezek az autók akkor sem és most sem a szegény, fillérb@szó emberek autója (bár kétségtelen, hogy sok olyan ember is megveszi használtan aki amúgy reálisan utánaszámolva nem tehetné, nem tudja mire vállalkozik)


Előzmények megtekintése

Akinek van pénze,az újat vesz, vagy majdnem újat.Akinek meg nincs pénze az is szeretne nagy lenni, mert a társadalomban elfoglalt helyed ettől is nagyban függ.Mit szólna a szomszéd, ha egy Sandero-ba szállnék be.Mekkora égés.Nem számít mennyi hitel kell hozzá,minden pénzt és nélkülözést megér, csak a népbutító presztizs érzés meglegyen,mert ettől leszel ám valaki.A zsíros kenyérrel a kezemben beülök az Audimba esete.Persze tisztelet a kivételnek...

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 2 hete
Tomi írta: 2 hete

És az vajon miért van, hogy a hozzászólók nagyobbik fele meggyilkolja a magyar nyelvet? Vélemény az van, megalapozott tudás - az meg nincs...

Az autóról: nekem sem kéne. Ronda és egyben unalmas.


Miért az audi annyira izgalmas?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 2 hete
octi írta: 2 hete

Miért nem vettél egy 13éves Octavia RS-t, az még olcsóbb lett volna, így spórolhattál volna egy halom pénzt, és nem fecsérelted volna egy presztizs által túlárazott autóra...na ez a parasztvakítás...


Előzmények megtekintése

ugye nem gondolod hogy ha valakit vesz egy tizenéves ereshatost/emmötöst stb... érdekli hogy mennyit spórolhatna egy oktáviával?!?! És nem kalkulálja be hogy évente több százezret (urambocsá' milliót) kell rálocsolni az autóra hogy jó legyen?!?!?
Egy ilyen autó vásárlójának mások az elvárásai és mások a lehetőségei, igényei is, itt nem számít hogy 10 vagy 15 litert fogyaszt, itt a lényeg a boogie, az élmény. Ezek az autók akkor sem és most sem a szegény, fillérb@szó emberek autója (bár kétségtelen, hogy sok olyan ember is megveszi használtan aki amúgy reálisan utánaszámolva nem tehetné, nem tudja mire vállalkozik)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tomi írta: 2 hete

És az vajon miért van, hogy a hozzászólók nagyobbik fele meggyilkolja a magyar nyelvet? Vélemény az van, megalapozott tudás - az meg nincs...
Az autóról: nekem sem kéne. Ronda és egyben unalmas.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Friss tesztek

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?


Suzuki Swift 1.0 GLX SHVS teszt

Teszten a turbós és hibrid Swift

Az alap után ezres turbósával és a Balenonál hatékonyabb hibridrendszerével vallott nálunk az új Suzuki Swift. Vajon másfél millióval drágábban is megéri?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Hirdetés

SKODA tesztek

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Clever teszt

Egy ok az elégedettségre - Skoda Fabia Combi teszt

A Skoda Fabia kombiban az a jó, hogy kicsit sem feltűnő, és 4 milliós áron ő a kisautók svájci bicskája. Egy jó megoldás a mindennapokra.


Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170 teszt

Nem szegény ember Audija. Skoda Superb teszt

Eddig is kiváló és elképesztően tágas autó volt a Superb, most is annak találtuk. A Skoda frissített zászlóshajóját DSG-s dízel kombiként teszteltük.


Skoda Rapid 1.2 Tsi Ambition teszt

Olcsónak tűnik, de nem az - Skoda Rapid 1.2 Tsi teszt

Éppen csak nem alap, de leggyengébb turbómotorjával, kielégítő ellátmánnyal járt nálunk a Skoda olcsónak szánt, ám méretes, limuzinnak tűnő ötajtós modellje, a Rapid.


Skoda Citigo 1.0 75 LE Elegance teszt

Egy literrel Horvátországba? Skoda Citigo teszt Videó

Komoly kihívást kapott a Skoda Citigo: egyetlen - hosszú - hétvége alatt tekertünk vele Horvátországba és vissza. Fájdalommentesen sikerült.


Skoda Yeti teszt

Amikor a látszat csalhat

Hiába vezettük pár percet a bemutatón, a Skoda Yeti Experience 2.0 CR TDI 4x4 tesztautó átvételekor mégsem voltunk vele tisztában, vajon egy mindentudó terepes-mindenest, vagy csupán egy dizájnos divatcikket lesz-e szerencsénk személyében megismerni.


Még több SKODA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

5 órája – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Miért van álca alatt a Volvo legújabb kombija?

Szerinted milyen kamerát cipel ez az álcázott Volvo V90?

14 órája – Sztori

Épp gyanútlanul tartottunk a reptér felé a Kia Stonic leleplezése után, amikor egyszer csak véletlenszerűen előbukkant egy álcázott Volvo V90.


Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Felnőtt az Év Autója - Peugeot 5008 menetpróba

17 órája – Újdonság

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A SUV-ok piacán fog hódítani a legnagyobb oroszlán. Lássuk, vajon ő lesz-e a kategória királya?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SKODA OCTAVIA 1.6 CR TDI Ambition M.o-i.szervizkönyv

SKODA OCTAVIA 1.6 CR T...

Ár: 3.550.000 Ft

Évjárat: 2014 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA 1.6 CR TDI Elegance DSG AUT.NAVI.START&STOP.VONÓ

SKODA OCTAVIA 1.6 CR T...

Ár: 3.799.000 Ft

Évjárat: 2014 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA 1.6 CR TDI Elegance DPF 1.TUL.ÚJSZERŰ.GAR.KM

SKODA OCTAVIA 1.6 CR T...

Ár: 2.645.000 Ft

Évjárat: 2012 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!