Veszni fog az Uber és a taxizás is? Jön a Waze Carpool!

Intelligens utas-fuvaros közvetítést ígér a Waze Carpool

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Míg a hazai jogalkotók a fizetős személyszállítási szabályok betartásával vannak elfoglalva, a Waze intelligens fuvarmegosztási programot tesztel.


Eddig is szerettük a Waze-t, hiszen több módszerrel is csökkenti a dugókban elvesztegetett időt. Csökkenti azzal is, hogy használóját arra tereli, amerre könnyebb az előrejutás, de ezáltal ráadásul a dugókat is mérsékli. A jövőben pedig nem csak a torlódásokat, ezáltal a széndioxid-emissziót, hanem a forgalomban résztvevő autók számát és az autózási költségeket is csökkentei kívánja. Nem csak a taxisok, hanem az Uber-sofőrök bánatára.
A Waze Carpool szolgáltatás lényege ugyanis, hogy a rendszer tudja egyrészt azt, hogy mi mikor és hova kívánunk menni, továbbá azt is, hogy valaki más megy-e arra. Így az autómegosztás sokak által nyűgösnek vélt szervezési részét megspórolva automatikusan felajánlja a potenciális utasoknak és a sofőröknek is a társulást.
Hirdetés
Az utas (Waze Rider) üzemanyaghozzájárulást fizet, a sofőr pedig szinte ingyen autózhat. A rendszer még csak tesztelési fázisban van, ráadásul csak egy-egy kiválasztott cég alkalmazottai számára. A bétaverzió kifejezetten a napi ingázásra kívánja szorítani a "Wazerek" autómegosztását, így napi két alkalomban maximalizálja annak lehetőségét. A taxizásnál és az uberezésnél is olcsóbbnak ígérkező szolgáltatás hátránya, hogy fuvart "hívni" nem lehet benne, csak betársulni. Másról szól, de valójában sokkal praktikusabb lehet. Várjuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Ezt fuvarmegosztásnak hívják, amit az állam is támogat (mondjuk lehet az ösztönöz szó jobban passzol, és teljesen legális). Keresete ebből a sofőrnek nem származik.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    “Én szinte minden hétvégén utazok taxival de bekapcsolt órát még nem láttam” En meg 1x sem lattam hogy ki lenne kapcsolva az ora. Taxi volt egyaltalan? 🙂
    Ez megint csak egy kiragadott pelda, mint az osszes tobbi, hogy miert is utaljuk oket.
    Hadd dontsek e az emberek maguk mi a baj, nem kell bolhabol elefantot csinalni.
    Azt meg hogy az elutalt penzt nem egyszeru arrol csak szo jut az eszembe: Panama!

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Most nem azért, de a viber automatikusan küld számlát mindenről, ráadásul utalással mozgatják a pénzt tehát eldugni sem egyszerű. Plusz a rendszer sajátossága, hogy vissza lehet keresni ki mikor hova mennyiért ment, akár egy hónappal később is. Hasonlítsuk össze ezt a taxikkal. Számla? -Hagyjadmá’… Múlt héten ki vitte ezt a címet? -őőő… Na ennyit erről. Én szinte minden hétvégén utazok taxival de bekapcsolt órát még nem láttam, és ha “szervkereskedők” lennének akkor is csak annyit tudnál róla, hogy milyen autó volt és sárga. Szóval ezek az érvek elég gyengék. A piac diktál, pár év és lázadozhatnak a kamion és buszsofőrök is mert nem fognak kelleni, de sok szakmát eltaposott már a fejlődés és egyik sem zárt le utakat csak ezek az idióták.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Valoban! Abban is egyetertunk hogy a [u]legalis hatteret[/u] kellene megalkotni. Es ez az a pont ahol az UBER is zatonyra fut. MErt oket nemigazan lehet leaglisnak nevezni… Kivancsi vagyok hogy lesz ezzel a Waze-vel. Egyebkent meg ezt az Uberes dolgot tolun keletre is nyugatra is sok helyen betiltottak, vagy szemet hunynak felette, szoval a legalitas korul pattog a labda, de nemcsak nalunk.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    De valahol te is pont azt írtad amit én is, hogy leginkább a törvényi hátteret kellene megalkotni, hogy legálisan lehessen ezeket a módszereket használni.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Ott a pont.
    12, egy kicsit duhbol allsz hozza a temahoz, kicsit szemellenzos kategoria ez a hsz-ed.
    En latok meg egy problemat. Ez kerem igy fekete biznisz, ki fog adozni es hogy ebben az esetben? Persze nem lehetetlen kitalani egy ertelmes megoldast ra.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Megint megnyilvánultál marharépa? Ha valóban megosztásról beszélünk, azzal nincs semmi gond. Tehát pl 4000 Ft az üzemanyag költség A-ból B-be, felveszek 3 embert aki még oda tart, és fejenként bedobunk (a sofőrt, az autó tulajdonosát is beleértve) 1000 Ft-ot, az rendben van. Vagyis lenne. Sajnos nem visszaellenőrizhető, hogy ez valóban így teljesül-e, illetve egy ilyen utasmegosztónál aztán tényleg semmi garancia nincs arra, hogy nem egy (direkt sarkítom a példát) szervkereskedő autójába ülsz be, és a célod helyett darabokban kerülsz hűtőládákba.
    A sarkítást félretéve, az ilyen utasmegosztós, telekocsis szolgáltatások esetében az elképzelés valóban nem rossz, mert sok olyat látni, hogy 100 autó áll a dugóban, mindegyikben csak a sofőr ül, és autónként 4 emberrel ez máris 25-re csökkenne, csak az a baj, hogy a valóságban ez visszaélésre ad lehetőséget. Sajnos ma ott tartunk, ha valamivel vissza lehet élni, ráadásul ilyen könnyen, akkor azzal elég hamar vissza is fognak élni.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Ahelyett, hogy végre az egybites agyukkal elgondolkoznának azon, hogy lehet inkább a törvényi feltételeket kellene megteremteni hozzá, hogy ha valaki ilyet akar használni az legálisan is megtehesse.

Vélemény, hozzászólás?