Még takarékosabb Peugeot motorok jönnek

Itt a Peugeot legfrissebb, már az Euro 6 normának is megfelelő motorcsaládja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Euro 6-os motorkínálatának csak 111,2 gramm/kilométer a szén-dioxid kibocsátása. A Peugeot büszkén prezentálja a technikai részleteket.


Megy a harc a grammokkal a PSA konszernnél is. A Peugeot kínálatának átlagos szén-dioxid kibocsátása tavaly még 115,1 gramm/kilométer volt, mostanra a legújabb motorjaikkal ezt 112,1 gramm/kilométerig tudták csökkenteni. Tovább él átdolgozva a régebbi 1.6 THP, de mellette több új turbós és méretcsökkentett erőforrás is megjelenik a kínálatban. Spórolásbajnok az 1,2 literes PureTech, ami a korábbi 1.6-os VTi-t váltja, turbósként 130 lóerőt teljesít és 45 g/km kibocsátást takarít meg. A 308-asban ez 4,9 literes átlagfogyasztással párosul, legalábbis a katalógusérték szerint. 110 lóerős változatban még kedvezőbb a NEDC ciklus szerinti érték, csak 4,6 liter százon stop-starttal és az új hatfokozatú automataváltóval.
Hirdetés


Rég várt újdonság az 1.6-os dízelmotor BlueHDi kivitele, ami már 120 lóerőt teljesít, és mellette csak 3,1 litert fogyaszt a ferdehátú 308-asban. A nagyputtonyú és már megfelelően nagy hátsó lábterű kombiban is csak 3,2 litert kér - ezek az adatok a hatos manuális váltóval értendők. A 308 GT motorjai is az új generáció tagjai, a 2,0 literes BlueHDi 180 lóerős, az 1.6-os THP meg 205 lóerőt teljesít, fogyasztási értékeik, 4, illetve 5,6 l/100 km, a CO2 emissziók 103, illetve 130 g/km.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?