Nem lett négyhengeres, csak gyengített a Boxster és a Cayman

Itt a Porsche Boxster és Cayman új, csak 211 lóerős változata

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lefelé bővült a kínálat, ám 211 lóerővel a Porsche Boxster és Cayman új alapváltozata is erősebb a 18 évvel ezelőttinél.


A Porsche Boxster 1996-os bemutatása óta már a harmadik generációval igazolja, hogy jó döntés volt a kisebb sorozat létrehozása. Koncepciója az, hogy a nagyobb és drágább 911 műszaki alapjait nagyrészt felhasználva egy valóban kétüléses élményautót tegyenek a vásárlók elé. A kezdeti nehézségek után tökéletesre csiszolódott a sorozat; már van neki önálló karaktere, és a második széria óta a zárt Cayman is erősíti a szériát. Az így kéttagúra bővült széria célja is kettős. A Boxster ma az elérhető legolcsóbb nyitható tetejű Porsche, a Cayman meg a mára tökéletes gran turismóvá vált 911-esnél egy picit talán hegyesebb sportkocsi.
Hirdetés


Korábban volt hír arról, hogy négyhengeres alapmotort kaphat a kéttagú sorozat, de egyelőre ez még odébb van. A gyár nyugat-európai honlapjain viszont érdekes részletek jelentek meg. Két az eddigieknél gyengébb, csak 211 lóerős változat, a Boxster 211 és a Cayman 211. A hivatalos bemutató még nem volt meg, de a belga és a norvég Porsche honlap alapján már minden adatot tudni róluk. A harmadik szériás 981 kódú Boxstert és Caymant eddig 265, illetve 275 lóerős 2,7 literes, középre beépített boxer hatos alapmotorral lehetett megvenni. Most a norvég és a belga piac kedvéért feltűnt ennek egy 211 lóerőre gyengített változata. A 280 Nm nyomaték megmaradt, de kisebb tartományban érhető el, a 211 lóerő viszont nem csak a teljesítménygörbe egy pontján érhető el, hanem 5300 és 7400-as fordulat között végig. A kéziváltós Boxsternél 5,8 helyett csak 6,2 másodperc a százra gyorsulás, a végsebesség ebben a konfigurációban 264 helyett 245 km/óra. Ezért cserébe viszont jó 10 ezer euró az árelőnye, legalábbis a norvégoknál, mert a belga honlap szerint megegyezik az ára az erősebbel. Úgy viszont ki választaná azt? Hát az, aki a helyi előírásoknak meg akar felelni. A Boxster és Cayman 211 megjelenése azokon a piacokon várható, ahol a 155 kilowattra lefojtott kivitel adószempontból előnyös választás.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?