Elvesztett négy hengert, mégis erősebb az új Aston Martin
Izmosabbnak hat az új Aston Martin, és az is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
DB12 néven mutatták be az Aston Martin legújabb sportkocsiját, V12-es motor nélkül, de 680 lóerővel.
Az új sportkocsi a DB11-et váltja le, és bár teljesen új modellnek mondják, sok részletében gyanúsan emlékeztet az elÅ‘djére. A szélvédÅ‘ vonalától hátrafelé számos jellegzetes részlet lehet ismerÅ‘s: a hátsó kerekek körüli burkolat kialakÃtása, a tetÅ‘ és a hátsó lámpák is azt jelzik, hogy a DB12 evolúciós termék: csak a motorház és az orr kialakÃtása különbözik teljesen az elÅ‘détÅ‘l.
Ugyanakkor a többszörösére növelt felületű hűtőmaszk és alatta a nagy, integrált légterelő is azt a benyomást kelti, hogy teljesen más karakterű a DB12, mint az elődje: erőszakosabb, célratörőbb, kevésbé elegáns az összhatás.
Lényegében a technika sem új: a négyliteres, két turbós AMG V8-ast már eddig is széles körben használta az Aston Martin. Az újdonság az, hogy a DB11 535 lóerÅ‘s V8-asa helyett a DB11 egy 680 lóerÅ‘s változatot kapott, ami Ãgy a Fordnál gyártott, 630 lóerÅ‘s 5,2 literes V12-est is leválthatja. A DB12 az új motorral 3,6 másodperc alatt gyorsul százra, és 325 km/h-s végsebességet érhet el. Ennél azonban lényegesebb, hogy az Ãgéretek szerint jobb élményautó az elÅ‘djénél: állÃtólag egyszerre kezesebb és élénkebb, mint az elÅ‘dei, ami legalább részben annak köszönhetÅ‘, hogy a kisebb motor miatt kevésbé orrnehéz.
A DB12 belsÅ‘ tere is tartogat egy fontos újdonságot: teljesen új fedélzeti szoftvert Ãrtak hozzá, méghozzá házon belül, szemben a korábbi modellekkel, ahol a MercedestÅ‘l kapott szoftvert igyekeztek testre szabni, a kritikusok szerint kevés sikerrel. Épp a kritikák miatt döntöttek úgy, hogy maguk veszik kézbe a program fejlesztését, annak ellenére, hogy az Aston Martin méretéhez képest egy saját szoftverfejlesztÅ‘ részleg felállÃtása hatalmas befektetés. A nem titkolt cél az volt, hogy a DB12-nek a külsÅ‘ megjelenéséhez méltó, minden Ãzében igényes és egyedi belsÅ‘ teret készÃtsenek, amely minden, manapság elvárható elektronikai funkciót elérhetÅ‘vé tesz.
Olyan részleteket, mint az új modell végleges ára, egyelÅ‘re nem közöltek, de ez nem is olyan sürgÅ‘s. Egyrészt csak az év második felében lesz elérhetÅ‘ a tÃpus, másrészt akinek elsÅ‘dleges szempont az ár, az valószÃnűleg amúgy is rossz helyen jár az Aston Martinnál.