Még brutálisabb lett a Jeep Grand Cherokee SRT8

Jeep Grand Cherokee SRT8: terepjáró versenypályára

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Frankfurtban mutatkozik be a száguldásra termett nagy terepjáró, azaz a legfrissebb Jeep Grand Cherokee SRT8.

Már az előző modell 6,1 literre felfúrt nyolchengeres Hemije is brutálisan meghajtotta a hatalmas terepjárót, de az újban már 6,4 literből gazdálkodtak, így a mostani 470 lóereje és 630 Nm-es nyomatéka már-már sportkocsi magasságokba emeli a Grand Cherokee SRT8 menetteljesítményét. Gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra alig 4,8 másodpercet vesz igénybe, végsebessége pedig megközelíti a 255 km/h-t, miközben fogyasztása minden növekedés ellenére 13 százalékkal kedvezőbb, mint elődjének.
A nagyobb teljesítménynek megfelelően 146 százalékkal fokozták a karosszéria torziós merevségét, az új Select-Track aktív futóműnek köszönhetően pedig minden idők legjobban kezelhető Jeepjeként jellemzi újdonságát a Chrysler. Ekkora lendülethez már rendes fékeket is illik felszerelni, az SRT divízió által kiválasztott elöl hat- hátul négydugattyús Brembók százas tempóról 35 méteres fékúttal állítják meg a monstrumot, ami szintén nem jellemző ekkora autók esetében.
Az SRT8 három centiméterrel ül közelebb a földhöz, mint a normál Grand Cherokee. Újdonság a karosszéria színére fújt, fekete rácsozatú légbeömlő. Mélyen húzódik a lökhárító, hátul pedig spoiler és sportkipufogó színesíti a megjelenést. Az utastér teljesen versenyautós hangulatú, ami a vágott aljú kormánykeréknek, hasított bőr borítású kagylóüléseknek, és a karbonbetéteknek köszönhető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?