A jelenlegi generáció 2012 óta van a kÃnálatban, a 2,5 millió alatti indulóárú kisautó hamarosan átadja a stafétát az utódjának
A Dacia Logan elsÅ‘ generációjának megjelenésekor szinte csak a rendkÃvül kedvezÅ‘ ár/érték arány szólt a modell mellett, azóta viszont látványos fejlÅ‘désen mentek keresztül a Dacia modelljei. A régi vágású szÃvómotorokat korszerű (a Mercedes kÃnálatában is megtalálható) turbós egységekkel váltják le, de a beltér minÅ‘sége is javuló tendenciát mutat. A harmadik generációs Sandero érkezése
egy ideje már nem titok, az új modell a Renault-Nissan kisautóinak készült CMF-B platformon jön, amelyre a Renault Clio és Captur, illetve a Nissan Juke is épül. ElÅ‘zetes hÃrek szerint a Dacia a platform egy olcsóbb verzióját kapja, melyre az ár alacsonyan tartása miatt van szükség, illetve szeretnék elkerüli a kannibalizmust, azaz azt, hogy ne konkuráljon egymással a Clio és a Sandero.
Jelen állás szerint a hibrid verzió 140 lóerÅ‘s rendszerteljesÃtménnyel jön, ilyen erÅ‘s Sandero még sosem készült
A konszern motorjai közül a Sandero alapáron az egyliteres szÃvó egységgel jöhet (75 LE), de a 100 lóval gazdálkodó turbós benzines megjelenése sem kizárt. A vevÅ‘knek ugyanakkor a gázolajos motorról sem kell lemondaniuk, vélhetÅ‘en a már jól ismert 1.5 dCi is bekerül a motorháztetÅ‘ alá 85 lovas kivitelben. A Renault erÅ‘sebb motorjai (1.5 dCi, 115 LE, 1.3 TCe 130 LE) jelen állás szerint nem várhatóak, de hibrid verzió viszont igen. A Sandero nagy újdonsága az 1,6 literes szÃvómotorral szerelt hibrid verzió lehet (a Clióban és a Juke-ban is megjelenik), elÅ‘zetes hÃrek szerint a környezetbarát modell egészen kellemes 140 lóerÅ‘vel mozgatja majd a kis Daciát, a villanymotorral kiegészÃtett hajtáslánc a Sandero Stepway kiváltsága lehet.
Jó lóra tett a Renault a Daciával, a márka eladásai szárnyalnak, a modellek sokat fejlődtek az elmúlt másfél évtizedben, az árak azonban még mindig józanok